Suomi hybridivaikuttamisen kohteena

Judeo-natsi on mielestäni kova sana....saisikohan sen titteliksi? :)
 
Entä jos Hornetin lentäjä katsoisi pers.kohtaisen riskikiintiönsä täyttyneen, suuntaisi koneen nokan kohti jöötteporia ja toivottaisi radiolla muille antoisia taisteluja :confused:

Oli asiaton kommentti, häpeän jo valmiiksi.
Ovat olleet sen verran äkäisiä AAM ohjuksia kantavien ilmaherruushävittäjien kanssa että pari tankkia tuskin riittää tuohon.
 
Entä jos Hornetin lentäjä katsoisi pers.kohtaisen riskikiintiönsä täyttyneen, suuntaisi koneen nokan kohti jöötteporia ja toivottaisi radiolla muille antoisia taisteluja :confused:

Oli asiaton kommentti, häpeän jo valmiiksi.

Heh heh. Won't happen.
 
Niin, mietitäänpä. Venäläisiä vaunuja vyöryisi tänne ampumatta laukaustakaan ja tekemättä lainkaan muuta vahinkoa, vaikka toki maantielle sellainen raskas telaketju tekee pientä vauriota. Laittaisin itse yhden kyttäauton tai tiesulun vaunun eteen. Jos sen yli tai ohi ajaisivat niin ohjusta perään. Hornetin pitäisi olla ilmassa siihen mennessä. Oikeastaan muutenkin voisi antaa varoituslaukauksena yhden ohjuksen tankin tielle. Pyytäkööt saatana polttoaineensa kohteliaasti hyvissä ajoin etukäteen. Eihän sitä nyt saatana kutsumatta ja ilmoittamatta tänne tulla sotavarustein.

Jos ohjuksia olisi käytettävissä, niin käytetään niitä.
 
Niinpä. En minä usko, että edustan jotain presidentin tarkoittamaa ääripäätä sanoessani, että olen sitä mieltä, että Natoon voisi mennä sukkelaan. Tilanne on sellainen.

Tai toivottavasti tilanne on se, että emme kuulu tähän ääripäähän, jos haluamme asiallista turpo-keskustelua ja NATO-jäsenyyttä. Tasavallan presidentin puhe kokonaisuudessaan liene aivan asiallinen, mutta omissa korvissa tämä nykyinen säännöllisessä käytössä oleva ääripää-sanan käyttö nostaa hiukan niskavilloja pystyyn. Tai sitten syy on vain minussa, mutta vuodentakaisen ääripää-leiman heiluttelun jälkeen sanalla on kovin negatiivinen kaiku. Itse puheessa olisin käyttänyt jotain muuta sanaa kuin "ääripää" tai sitten täsmentänyt selkeästi mitä tarkoitan kyseisen sanan käytöllä. Nyt se jätti liikaa tulkinnanvaraa ja se näyttää kääntyneen itseään vastaan.

No itse olen pyrkinyt laskemaan termin käytöstä myös leikkiä, nimeämälläni itseni "ekstremisti-M...ksi", ollaan ihan presidentin nimeämää ääriainesta! *sarkasmia*

vlad
 
Lähi-idän aluetta laveasti katsellessa natsit löytynevät helpommin jo muualta kuin Israelista.

Vaihdoin aikoinaan Facebookissa tittelin "Intelligence Officer in Mossad", kun israelilaisetkan kaverit eivät enää usko etten tee niille hommia. :D Tulee muuten sen ansiosta aika vinkeitä FB:n mainoksia.

Mr. Mossad olisi kyl hyvä titteli. :D
 
Mr. Mossad olisi kyl hyvä titteli. :D
Monsieur Mossad
images
 
Me suomalaiset hallitsemme tämän hybridivaikuttamisen itsekin todella hyvin - siis kohdistaen sitä itse itseemme.

Vapaus valita toisin (vapausvalitatoisin.com) tuleva Itämeren turvallisuuspoliittista tilannetta käsittelevä tilaisuus on kokoonpanoltaan todella mielenkiintoinen:

"Itämeren turvallisuuspoliittista tilannetta ja median siitä välittämää kuvaa käsittelevä tilaisuus pidetään

keskiviikkona 23.11.2016 klo 17-19

Helsingin Hakaniemessä Paasitornin Karl Lindahl-salissa (1½ krs) Paasivuorenkatu 5A. Järjestäjinä VVT ja Ydin-lehti. Tätäkin tilaisuuttaa voi seurata myös suorana VVT:n
Youtube-kanavalta."

Suomi15.jpg

Kannattaa seurata millaisen vastaanoton tilaisuus saa mediassa - Suomessa sekä Venäjällä. Kiinnostaa myös nähdä reagoiko Johan Bäckman tilaisuuteen millään tapaa ja jos reagoi, kuinka näkyvä se on, koska kokonaisuudessa tilaisuus (tällä kokoonpanolla) on ehdottomasti sellainen, joka välittää Suomeen Venäjän narratiivia monien mielestä uskottavalla kokoonpanolla.

Suomessa on toki vapaus valita, on vapaus olla menemättä kyseiseen tilaisuuteen, mutta uskoisin sen, tilaisuuden luonne huomioiden, saavan kohtuullista huomiota ja tilaa mediassa (ja näin täyttävän tehtävänsä).

vlad
 
Suomen Sotilas
1 hr ·
Joukko arvovaltaisia ulko- ja turvallisuuspolitiikan asiantuntijoita perusti viime vuonna Suomen Geopoliittinen Seura -nimisen yhdistyksen (SGS). Sen tarkoituksena on verkkosivujensa mukaan Suomea koskevan geopoliittisen tutkimuksen, keskustelun ja tietämyksen edistäminen, Verkkouutiset kirjoittaa.

Useiden lähteiden mukaan seuraa karsastetaan, koska sen muutamien johtohenkilöiden käyttämiä puheenvuoroja on pidetty presidentti Vladimir Putinin politiikkaa myötäilevinä ja Suomen turvallisuuspoliittisia valintoja kyseenalaistavina, Verkkouutiset jatkaa.

Suomen Geopoliittisen seuran puheenjohtajana toimii valtiotieteen tohtori, eversti evp Pekka Visuri ja sen varapuheenjohtaja on Suomen Moskovan entinen suurlähettiläs Heikki Talvitie. Seuran hallituksessa on mm. pääministeri Matti Vanhasen valtiosihteerinä toiminut Risto Volanen.

"On hyvin tiedossa, että Venäjä perustaa yhä kulissiorganisaatioita toimintansa kohdemaihin samaan tapaan kuin Neuvostoliitto teki", American Foreign Policy Councilin Venäjään erikoistunut vanhempi tutkija Stephen Blank sanoo Verkkouutisille.

//pm
 
8v poika sanoi eilen isänpäivänä vatsatautdin kourissa että "iskä mä haluan kuolla" olin et höpö höpö, muttq nyt mä ymmärrän mik´si. Ei vittu tällästä edes ole, tunttuu koleralta :D ri naurata.. .varmaan väärä ketju muy mioi.
 
8v poika sanoi eilen isänpäivänä vatsatautdin kourissa että "iskä mä haluan kuolla" olin et höpö höpö, muttq nyt mä ymmärrän mik´si. Ei vittu tällästä edes ole, tunttuu koleralta :D ri naurata.. .varmaan väärä ketju muy mioi.

Huomenna voi tuntua vielä pahemmalta! Voi tuntua, että et kuolekaan!
 
Huomenna voi tuntua vielä pahemmalta! Voi tuntua, että et kuolekaan!

Ja näköjään mee osastlle pystyt vielä valittamaan joten ei mitään häättää.
 
Tässä näitä akateemisia ja arvovaltaisia Suomen "putleristeja" oikeen geopoliittisessa seurassa....lisää löytyy suomen hallituksesta ja Eu:n korkeimmista viroista ect...

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/visuri_sgs-57724

Puheenjohtaja Pekka Visuri: Suomen Geopoliittinen Seura ei ole Venäjän pyrkimysten edistäjä
VERKKOUUTISET
3 tuntia ja 58 minuuttia sitten(päivitetty 3 tuntia ja 2 minuuttia sitten)
Hallituksessa istuvan professorin mukaan Suomen Geopoliittinen Seura ei täytä tieteellisen seuran kriteerejä.

  • 183bf90bd8bc340e810e179eb2b281de48d135659d317b64d52a91944630f13e

    Pekka Visuri.

    (Lehtikuva/Markku Ulander)
Verkkouutiset kertoi sunnuntaina Suomen Geopoliittisen Seuran (SGS) toimintaan kohdistuvasta voimakkaasta kritiikistä. Seuran puheenjohtajana toimiva valtiotieteen tohtori, eversti evp. Pekka Visuri kiistää näkemykset, joiden mukaan SGS:n perustaminen ja toiminta liittyisivät Venäjän intressien edistämiseen.

– Se ei pidä paikkaansa. Geopoliittisen seuran perustamisella ei myöskään ole ollut mitään yhteyttä Arktisen Seuran toiminnan kanssa, Visuri toteaa sähköpostitseVerkkouutisille.

Hän torjuu myös Verkkouutisten tiedon henkilöstä, joka olisi osallistunut SGS:n perustavaan kokoukseen, mutta vetäytynyt myöhemmin seuran toiminnasta. Kaikki perustajajäsenet ovat hänen mukaansa edelleen aktiivisia.

Selityksenä seuraa kohtaan esitettyyn kritiikkiin Visuri pitää sitä, että Suomessa on hyvin monenlaisia mielipiteitä sekä politiikan että akateemisen tutkimuksen lähestymistavoista.

– Suhtautuminen geopolitiikan tutkimisen tarpeeseen ja geopoliittisten näkökohtien esittämiseen turvallisuuspoliittisissa analyyseissa on myös erilaisia mielipiteitä herättävää, hän sanoo.

SGS:n noin 60 jäsenestä suunnilleen kaksi kolmasosaa on Visurin mukaan tohtorin tutkinnon suorittaneita. Hän kertoo seuraan kuuluvan myös useita suurlähettiläitä ja kokeneita poliitikkoja.

– Viimeaikainen kansainvälisen politiikan kehitys on selvästi osoittanut, että geopoliittista analyysia tarvitaan yhä enemmän selittämään suurvaltapolitiikkaa mutta myös alueellista kehitystä Euroopassa ja erityisesti Suomen kannalta tärkeällä Itämeren alueella, Visuri sanoo.

SGS määrittelee itsensä tieteelliseksi seuraksi. Toiminnan tieteellinen luonne ilmenee Visurin mielestä ensi sijassa seuran järjestämistä seminaareista, joissa noudatetaan hänen mukaansa akateemisia normeja ja joiden alustajat ovat olleet yleensä tutkijakoulutukseltaan tohtoritasoisia.

Professori ei ole kovin vakuuttunut
SGS:n hallitukseen kuuluva Helsingin yliopiston historian professori Henrik Meinander ei ole seuran tieteellisen toiminnan tasosta kovin vakuuttunut.

– Tässä vaiheessa seura ei tietenkään vielä täytä tieteellisen seuran kriteerejä. Sen hallituksessa ei istu geopolitiikkaa päätoimekseen ja menestyksekkääksi toimivia tutkijoita, vaan lähinnä alan innokkaita harrastajia, joista pääosan on YYA-Suomen virkakoneiston tuotteita, Meinander sanoo.

Entä kuinka professori suhtautuu näkemyksiin, joiden mukaan SGS:n toiminta olisi ajautunut palvelemaan Venäjän taholta Suomeen kohdistuvia vaikuttamispyrkimyksiä?

– Ymmärrän joidenkin voivan lukea Pekka Visurin, Risto Volasen ja Heikki Talvitien blogijuttuja siten, että niiden motiivina on vaikuttaa suomalaiseen keskusteluun Ukrainasta ja Suomen Nato-jäsenyydestä. Mutta eihän näiden juttujen analyysitaso ja empiria ole tieteellistä tasoa, Meinander sanoo.

Meinander kertoo lähteneensä itse mukaan SGS:n toimintaan suuren demokratian kehitystä Suomessa ja Ruotsissa myös geopolitiikan näkökulmasta selvittävän tutkimushankkeensa vuoksi.

Hän pitää olennaisena, että geopoliittisia voimavirtoja otetaan huomioon menneisyyttä ja nykymaailmaa analysoitaessa.

– Konkreettinen esimerkki: Syyrian kriisin takana on monta geopoliittista tapahtumaketjua, ja nyt ne heijastuvat eri tavoin myös EU:n sisäpolitiikkaan.

Monet ovat pitäneet yllättävänä, että arvostettu professori, joka on ennen nykyistä virkaansa toiminut muun muassa Mannerheim-museon intendenttinä Helsingissä ja Suomi-instituutin johtajana Tukholmassa, on ristiriitoja herättävän SGS:n hallituksessa.

– Valitettavasti olen osallistunut vain yhteen hallituksen kokoukseen enkä yhteenkään sen järjestämään tilaisuuteen. Saan hallituksen jäsenien välisiä kirjeitä, mutten olen niihin ehtinyt vastata. Oikeastaan minun pitäisi näin ollen erota hallituksesta. Mutta ehkä ehdin vielä ennen sitä tasapainottaa seuran eittämättä hieman ränsistynyttä imagoa, Meinander sanoo.

– Kestän hyvin eri mieltä olevien ihmisten mielipiteitä, enkä siksi kärsi kovin paljon, vaikka minua epäiltäisiin itänaapurin viidennen kolonnan jäseneksi.

Toimittaja: HEIKKI HAKALA

 
Hyvä tapa perustella kantansa näille Suomistanian tasavaltaa ajaville, että vaikka Moskovan torilla on sähkövalot kaikki muu on yhtä Kurjalaa. Erityisesti kun katsoo Venäjän etupiirimaita. Ei riittäisi Soteuudistus Suomistaniassa. Täytyisi ajaa alas koko terveyspalvelu.Puhumattakaan kaikesta muusta. Kansa myisi omaisuuttaan toreilla Suomistaniassa.


15134629_10154808787564575_4892674337996798841_n.png
 
Back
Top