perusinsinööri
Kersantti
Oikeassa olet.Maiden sisäisten levottomuuksien ratkaiseminen ulkopuolisten tahojen hyökkäyksillä ja pommituksilla ei ole yksinomaan toivottava tie.
Ukrainan konfliktin ei kuitenkaan ole sisäinen konflikti. Taitaa tuo kylä myös olla Kosovossa missä verilöyly tapahtui.
Serbien toimintaa entisen Jugoslavian alueella voinee verrata Venäjän toimintaa entisen Neuvostoliiton alueella.
Toisella on vaan se nuke mikä estää esim. Naton tai Puolan suoran sotilaallisen avun. Toki en ole perehtynyt Jugoslavia sotaan. Mutta siitä sentään sotarikollisia on tuomittu.
Toki sama analogia pätee myös molempiin Persianlahden sotiin. Välillä tuo maailman poliisina olo ollut yleisen mielipiteen mukaan hyväksyttävää välillä paheksuttavaa.
Miten näissä edellä mainituissa Naton "rauhanturva/vapautus" operaatioissa oliko niissä kaikki Nato maat mukana? Kyseessä on kuitenkin puolustusliitto ja ainakin tässä maailman tilanteessa itse ajattelen Naton puolustuvan kollektiivisesti jäseniää tarvittaessa ja siihen oletan kaikkien Natomaiden osallistuvan.
Myönnän itsellä nostaa tuo naapurin toiminta kierroksia täällä sohvalla. Minun henkilökohtainen mielipide on, että Ukrainaan pitäisi mennä kaikkien läntisten maiden sotilaallisesti apuun myös Suomen vähintaan muutamalla Hornetilla. Uskon Putinin käyttävän nukea joka tapauksessa riippumatta siitä mitä länsi tekee jos se sitä nukea on käyttääkseen. Perustelut on jo julkaistu: "jos Venäjän olemassaolo on uhattu " "pakotteet on sodan julistus ystävälliselle Venäjälle" jne... Putin itse lienee turvassa omassa bunkkerissaan . Putin tuskin välittää kenestäkään paskan vertaa. Rajaton valta /vallanhimo taitaa ajaa kyseistlä diktaattoria eteenpäin. Samaan seuraan sopii Saddam, Gaddafi Stalin ja Hitler.
Edit: Natoon olisi pitänyt jo liittyä ennenkuin on myöhäistä. Sananvapaus on hyvä asia. Mutta tällä kertaa Nato vastustajat ovat väärässä. Ovatpahan mielipiteensä saanet kuulluksi.
Viimeksi muokattu: