mechanicus
Kenraali
Kyseistä ohjusta tuntematta sanoisin, että ohjuksessa on oma lämpöparisto lennon ajaksi. Ohjuksen lämpöparisto aktivoituu laukaisun yhteydessä. Ohjuksen lentoaika lienee suuruusluokkaa 15s eli ohjuksen lämpöparisto on ehkä 1/4 (15s vs 45s + 15s) siitä mitä sen pitäisi olla, jos laukaisulaitteessa ei olisi erillistä virtalähdettä. Vielä merkittävämpi etu on, että koko ohjus ei mene hylkyyn, jos etsinpää aktivoidaan, mutta ohjusta ei laukaista.Noni, kiitos paljon! Ihmettelinkin että mitä helvettiä. Eli tuolla lämpöparistolla ladataan ohjuksen akut, jotta ohjus toimii - vaiko?
Jäähdytyskaasun osalta ohjuksessa on myös mahdollisesti oma pieni säiliö lennon ajaksi, mutta lyhyen lentoajan vuoksi se ei liene välttämätön.
Lämpöparistoja käytetään ohjusten sähköntuotossa, koska ne kestävät varastointia pitkään ilman että niiden kyky tuottaa sähköä heikkenee. Lisäksi ne ovat suhteellisen halpoja sekä tuottavat suhteellisen suuren tehon painoonsa ja kokoonsa nähden. Suhteellisuus lähinnä suhteessa akkuihin ennen moderneja massatuotettuja li-ion -akkuja.