Tää on kyllä hyvä..Paljonko on promillet noin niiku itse arvioiden ...? :p
En itseasiassa ole tänä vuonna juonut tippaakaan alkoholia. Olisin nyt darrassa jos olisin juonut tuota viestiä rustatessa, onneksi nyt en ole... Lisäksi ulkonäköni ja aivoni kärsisivät siitä. Viestistäsi tykkäsin lähinnä sen huumoriaspektin vuoksi.

Mutta jos mietitään jotain rajaseudulla asuvaa, joka käy tankkaamassa Venäjällä jatkuvasti, ja tapaa venäläisiä turisteja, sekä kiroaa Helsingin ja Brysselin herrojen touhut, samalla kun venäläinen elämä vaikuttaa käytännölliseltä, niin voihan sitä syntyä tuollaisia ajatuksia. Olen aivan varma että tälläisiä löytyy edes kourallinen!
 
Mutta jos mietitään jotain rajaseudulla asuvaa, joka käy tankkaamassa Venäjällä jatkuvasti, ja tapaa venäläisiä turisteja, sekä kiroaa Helsingin ja Brysselin herrojen touhut, samalla kun venäläinen elämä vaikuttaa käytännölliseltä, niin voihan sitä syntyä tuollaisia ajatuksia. Olen aivan varma että tälläisiä löytyy edes kourallinen!
Kaveri joka asuupi ryssän rajalla käyp tankkaamassa (80L), ostamassa tupakit (kartonki) lain sallimat viina/viini/kaljamäärät ja vielä syöpi hyvin, ryssän puolella ja kaik tuo maksaapi n. 45e kun vastaavat maksaa soumistaniassa n. 230e. Nin sitä vaan että en tiedä minkälaisia "ajatuksia" se kenessäkin herättää, mutta jos ite asuisin ryssän rajan pinnassa, käyttäisin kapitalistina itsekin saman hyödyn omaksi hyväkseni.
 
Kaveri joka asuupi ryssän rajalla käyp tankkaamassa (80L), ostamassa tupakit (kartonki) lain sallimat viina/viini/kaljamäärät ja vielä syöpi hyvin, ryssän puolella ja kaik tuo maksaapi n. 45e kun vastaavat maksaa soumistaniassa n. 230e. Nin sitä vaan että en tiedä minkälaisia "ajatuksia" se kenessäkin herättää, mutta jos ite asuisin ryssän rajan pinnassa, käyttäisin kapitalistina itsekin saman hyödyn omaksi hyväkseni.
Olen asunut Itä-Suomessa ja muutama tuttu yritti usuttaa minua hankkimaan viisumin jotta voisin tankata Venäjän puolella. En jaksanut hankkia, sillä en arvostanut sitä rahan säästöä niin paljon. Lisäksi se olisi pahan akselin tukemista, kun raha virtaisi Venäjälle.

Mutta niin siis tuollaisia ihmisiä on, joo.
 
Venäjä-Suomi kaksoiskansalaisia on tuhansia sijoitettu. Ja miksipä ei sijoitettaisi kun tuppaavat vielä olemaan keskiverto suomalaista parempia ja motivoituneenpia miehistötehtävissä. Kyllä ne riskitapaukset osataan karsia pois...
Mukava kuulla. Oman kurssini priimus oli kaksoiskansalainen. En epäile hänen motivaatiotaan puolustaa Suomea, ja muutenkin mallikas tapaus. Älykäs, urheilullinen ja aikaan saava.
 
Minä luulen että Venäjän puolella Karjalaa aika moni ottaisi mieluummin ohjausta Helsingistä kuin Pietarista/Moskovasta.

Kun katsoo miten fantastisesti Venäjä on hoitanut Itä-Karjalaa sekä Suomelta otettuja ryöstömaita, niin en suhtaudu venäläisten väitteisiin "Karjalaisten separatismista" minään täysin tuulesta temmattuna, vain poliittisena väitteenä joka olisi suunnattu esim. Suomea vastaan. Isäni on juurikin näitä Putin-bensan tankkaajia, kuulemma esim. Viipurissa on pikkuhiljaa alettu pitämään omaa asuinpaikkaa puhtaana, huomattavaa on, että siellä on kaupungissa kunniapaikalla TORKKELI KNUUTINPOJAN patsas.

Ehkäpä Savo-Karjalan kansantasavalta ei liitykään Venäjään, vaan Itä-Karjalan anarkosyndikalistinen kommuuni hakee asemaa autonomisena osana Suur-Suomen Valtakuntaa?
 
Ehkäpä Savo-Karjalan kansantasavalta ei liitykään Venäjään, vaan Itä-Karjalan anarkosyndikalistinen kommuuni hakee asemaa autonomisena osana Suur-Suomen Valtakuntaa?

Millainenkohan mahtaisi olla palkkio ulkopolitiikan ja maanpuolustuksen hoitamisesta? Miinusmerkkinen, kuten Ahvenanmaan kohdalla, vai kenties positiivinen? Minulle muuten sitten kuuluu rantatontti Laatokan rannalta, ettäs sen tiedätte!
 
Millainenkohan mahtaisi olla palkkio ulkopolitiikan ja maanpuolustuksen hoitamisesta? Miinusmerkkinen, kuten Ahvenanmaan kohdalla, vai kenties positiivinen? Minulle muuten sitten kuuluu rantatontti Laatokan rannalta, ettäs sen tiedätte!

Vähintään tuo. Ja korillinen laadukasta Votkaa päälle. Suolakurkut tuon mieluummin täältä Kanta-Suomesta, kun on ehkä vähän paremmin tiedossa minkälaatuista vettä vihannesmaan kasteluun on käytetty...
 
Suomi tarvitsee enemmän venäläisiä (ja itä-eurooppalaisia) maahanmuuttajia!

Moneen muuhun maahanmuuttajaryhmään verrattuna venäläiset kotoutuvat varsin hyvin. Joku voisi toki todeta, että siihen ei hirveästi vaadita... Tämä on tietenkin ymmärrettävää, sillä venäläisissä on paljon samaa kuin meissä. Koreilematon tyyli ja pragmaattinen ajattelutapa sekä kulttuurin samankaltaisuus. Tämän huomaa esimerkiksi tästä jutusta: Yle - Suomen venäläiset varoittavat: ei kannata olla liian sinisilmäinen turvapaikanhakijoiden suhteen

Nikolai Sinebrychoff, Maria Guzenina, Kirka, Leo Komarov, Aleksander Barkov jr... mitä maamme olisikaan ilman näitä mainioita venäläistaustaisia ihmisiä. Ajatelkaapa jos vaikka Sergei Brin, Igor Sikorsky tai Ron Jeremy (tai heidän vanhempansa) olisivat valinneet Suomen!

Jokainen varmasti tietää kuinka autonomian aikana kehityimme kansakunnaksi. Olisiko tässä jotain samanlaista? Tunnen venäläisiä maahanmuuttajia, ja pääsääntöisesti voisi sanoa heidän olevan hyvää väkeä. Erityisesti olen vakuuttunut heidän ahkeruudestaan, vaikka tämä voi tuntua oudolta - onhan suomalaiset itsekin varsin tunnollista ja ahkeraa väkeä. Joukossa tosin kyllä myös on kovin venäjämielisiä, mutta onneksi he eivät edusta koko porukkaa. Näihin voitte tutustua vaikka somen kautta.

Toki ahkerat ja yhteiskuntaamme hyödyttävät maahanmuuttajat kelpaa tulipa ne mistä vain. Vaikkapa kaukoidästä: vietnamilaiset ovat suosikkiryhmäni kun puhutaan suurista maahanmuuttajaryhmistä Suomessa. Ja tietenkin pohjois-amerikkalaiset ja länsi-eurooppalaiset ystävämme ovat tervetulleita myös. Näille ryhmille vaan Suomi on kovin kaukainen paikka.

Venäjä on ihan vieressä! Kynnys matkustaa ja muuttaa vaikka Viipurista Suomeen ei liene niin suuri kuin vaikka Saigonista! Suomi tietenkin myös saa olla avoin venäläisille turvapaikanhakijoille. Käsittääkseni jotkut venäläiset seksuaalivähemmistöihin kuuluvat ja oppositiovaikuttajat kokevat olevansa turvapaikan tarpeessa. Ylen jutussa eräs tälläinen kertoo, kuinka hän on huomattavasti kiitollisempi suomalaisille, kuin jotkut muut samassa vastaanottokeskuksessa asuvat. Venäjältä löytyy varsinkin matematiikan osaamista - teollisuutemme ja akateeminen maailma varmasti arvostaa sitä.

Nähdessäni venäläisturistien nauttivan Suomesta, sydämeni valtaa lämmin ystävyyden tunne. Venäläiset ovat ystävällisiä ja kunnioittavat Suomen hyviä asioita. Jos pakko mainita jotain negatiivista, niin liikennekulttuuri ei ole aivan samalla tasolla kuin Suomessa yleensä, mutta sekin muuttuu hiljalleen.

Unohdetaan kaunat, eletään vuotta 2016, ei vuotta 1942. Jos joku liike-elämässä menestynyt venäläinen kuluttaa rahojaan Suomessa, niin ei olla kateellisia, vaan iloisia siitä! Miten voisimme luoda Suomesta houkuttelevamman kohteen venäläisille? Viisumivapaus voisi olla ensimmäinen vaihe. Se alentaa kynnystä vierailla Suomessa. Antamalla positiivisen kuvan Suomesta he tulevat uudestaan. On myös ryhdyttävä entistä enemmän mainostamaan Suomea venäläisille. Miksi tämä ei ole yksi hallituksen kärkihanke?!?

Sanoutukaa irti russofobisesta rasismista ja kannattakaa tätä mainiota ajatusta!

2000px-Russia-Finland_friendship_flag.svg.png
Vaikka on vähän vanhahko, niin tämä viesti ei ole vanhentunut kovin hyvin...
 
Back
Top