Honcho
SMLNKO M/83
Suvaitsevaisto on puhunut useaan otteeseen kuinka terrori-iskujen sattuessa emme voi antaa pelolle valtaa ja sulkea rajojajmme. Olisiko sama suhtautuminen paikallaan myös venäläisiin maahanmuuttajien suhteen - ei anneta pelolle valtaa?
Rasistit on halveksittuvaa paskasakkia.
Niin. Ehkäpä minun pitäisi tehdä väijypaikka, kun kotikadun varrella on venäläisen perheen kämppä. Tiedä mikä Vihreiden Miesten tukikohta se on...
Aina pitäisi muistaa tehdä ero valtioiden, erilaisten ilmiöiden ja yksittäisten ihmisten välille. Itse vastustan turvapaikkapelleilyä henkeen ja vereen, mutta se ei tarkoita että jotenkin halveksuisin tp-hakijoita, he tekevät omasta näkökulmastaan ja omilla tiedoillaan itsensä mielestä järkevän tuntuisen päätöksen.
Tuo ei tarkoita sitä, ettei hiton moni venäläistaustainen yksityishenkilö täälläkin olisi Putinisti, tai ettei moni turvapaikanhakija olisi väkivaltainen ja epämääräisistä taustoista tuleva nais- ja homovihaaja (tai ainakin jotakin näistä). Mutta sellaista alustavaa johtopäätöstä ei saa tehdä venäläisestä, turvapaikanhakijasta tai sitten näiden kanssa tekemisissä olevasta kantahäiskästä. Tämä on minun mielipiteeni impiwaaralaisena "rivien välistä" -rasistina.