No siis paikan nimi on "Suomi" ja minusta se tarkoittaa ensisijaisesti Suomalaisia ja suomensukuisia. Niitä joilla on "Jus Sanguinis" veren oikeus maahan eivät ole matuja. muut ovat ellei kyse ole ns. first world citizenistä" kuten esim amerikkalaisesta, saksalaisesta jne. Maahanmuutto Venäjältä tulisi nähdä tässä kontekstissa.
 
Suomi tarvitsee enemmän venäläisiä (ja itä-eurooppalaisia) maahanmuuttajia!

Moneen muuhun maahanmuuttajaryhmään verrattuna venäläiset kotoutuvat varsin hyvin. Joku voisi toki todeta, että siihen ei hirveästi vaadita... Tämä on tietenkin ymmärrettävää, sillä venäläisissä on paljon samaa kuin meissä. Koreilematon tyyli ja pragmaattinen ajattelutapa sekä kulttuurin samankaltaisuus. Tämän huomaa esimerkiksi tästä jutusta: Yle - Suomen venäläiset varoittavat: ei kannata olla liian sinisilmäinen turvapaikanhakijoiden suhteen

Nikolai Sinebrychoff, Maria Guzenina, Kirka, Leo Komarov, Aleksander Barkov jr... mitä maamme olisikaan ilman näitä mainioita venäläistaustaisia ihmisiä. Ajatelkaapa jos vaikka Sergei Brin, Igor Sikorsky tai Ron Jeremy (tai heidän vanhempansa) olisivat valinneet Suomen!

Jokainen varmasti tietää kuinka autonomian aikana kehityimme kansakunnaksi. Olisiko tässä jotain samanlaista? Tunnen venäläisiä maahanmuuttajia, ja pääsääntöisesti voisi sanoa heidän olevan hyvää väkeä. Erityisesti olen vakuuttunut heidän ahkeruudestaan, vaikka tämä voi tuntua oudolta - onhan suomalaiset itsekin varsin tunnollista ja ahkeraa väkeä. Joukossa tosin kyllä myös on kovin venäjämielisiä, mutta onneksi he eivät edusta koko porukkaa. Näihin voitte tutustua vaikka somen kautta.

Toki ahkerat ja yhteiskuntaamme hyödyttävät maahanmuuttajat kelpaa tulipa ne mistä vain. Vaikkapa kaukoidästä: vietnamilaiset ovat suosikkiryhmäni kun puhutaan suurista maahanmuuttajaryhmistä Suomessa. Ja tietenkin pohjois-amerikkalaiset ja länsi-eurooppalaiset ystävämme ovat tervetulleita myös. Näille ryhmille vaan Suomi on kovin kaukainen paikka.

Venäjä on ihan vieressä! Kynnys matkustaa ja muuttaa vaikka Viipurista Suomeen ei liene niin suuri kuin vaikka Saigonista! Suomi tietenkin myös saa olla avoin venäläisille turvapaikanhakijoille. Käsittääkseni jotkut venäläiset seksuaalivähemmistöihin kuuluvat ja oppositiovaikuttajat kokevat olevansa turvapaikan tarpeessa. Ylen jutussa eräs tälläinen kertoo, kuinka hän on huomattavasti kiitollisempi suomalaisille, kuin jotkut muut samassa vastaanottokeskuksessa asuvat. Venäjältä löytyy varsinkin matematiikan osaamista - teollisuutemme ja akateeminen maailma varmasti arvostaa sitä.

Nähdessäni venäläisturistien nauttivan Suomesta, sydämeni valtaa lämmin ystävyyden tunne. Venäläiset ovat ystävällisiä ja kunnioittavat Suomen hyviä asioita. Jos pakko mainita jotain negatiivista, niin liikennekulttuuri ei ole aivan samalla tasolla kuin Suomessa yleensä, mutta sekin muuttuu hiljalleen.

Unohdetaan kaunat, eletään vuotta 2016, ei vuotta 1942. Jos joku liike-elämässä menestynyt venäläinen kuluttaa rahojaan Suomessa, niin ei olla kateellisia, vaan iloisia siitä! Miten voisimme luoda Suomesta houkuttelevamman kohteen venäläisille? Viisumivapaus voisi olla ensimmäinen vaihe. Se alentaa kynnystä vierailla Suomessa. Antamalla positiivisen kuvan Suomesta he tulevat uudestaan. On myös ryhdyttävä entistä enemmän mainostamaan Suomea venäläisille. Miksi tämä ei ole yksi hallituksen kärkihanke?!?

Sanoutukaa irti russofobisesta rasismista ja kannattakaa tätä mainiota ajatusta!

2000px-Russia-Finland_friendship_flag.svg.png

VMP
 
Tulipa mieleen että eräs tuntemani kahden venäläistaustaisen maahanmuuttajan jälkeläinen oli aliupseerikurssinsa priimus. Eipä näytännyt haittaavan suoriutumista asepalveluksessa.
 
Tässähän aiheessa jokainen voisi kriittisesti arvioida omia rasistisia ennakkoluulojaan. Esimerkiksi sellaista ennakkoluuloa, että kaikki Suomessa asuvat venäläistaustaiset henkiset olisi venäläismielisiä Putin-faneja. Tällä palstalla tuollaisia rasistisia ennakkoluuloja valitettavasti esiintyy.
 
Tässähän aiheessa jokainen voisi kriittisesti arvioida omia rasistisia ennakkoluulojaan. Esimerkiksi sellaista ennakkoluuloa, että kaikki Suomessa asuvat venäläistaustaiset henkiset olisi venäläismielisiä Putin-faneja. Tällä palstalla tuollaisia rasistisia ennakkoluuloja valitettavasti esiintyy.

No jos jollakin on moinen ennakkoluulo, niin kaipa sitä myös rasistiseksikin sanoa, mutta näkisin sen olevan kyseisen sanan ylikäyttöä. Enkä ole huomannut, että moista ennakkoluuloa esiintyisi. Eiköhän meillä täällä ole ole omanmaalaisia putler huoria kuitenkin enemmän, joten nuo venäläistaustaiset lienevät aika irrelevantteja siinä mielessä.
 
Tässähän aiheessa jokainen voisi kriittisesti arvioida omia rasistisia ennakkoluulojaan. Esimerkiksi sellaista ennakkoluuloa, että kaikki Suomessa asuvat venäläistaustaiset henkiset olisi venäläismielisiä Putin-faneja. Tällä palstalla tuollaisia rasistisia ennakkoluuloja valitettavasti esiintyy.

Historiasta tiedämme hyvin miten paljon Venäläisiä Tsaarin kannattajia lähti kommunisteja pakoon joista moni jäi Suomeen ja olivat suurena apuna ja antoivat uhrinsa taistelussa N liittoa vastaan..yhdestä kaverista on dokumenttikin tehty. Toimi Brittien agenttinakin venäjällä vallankumouksen aikoihin ja tuli suomeen jatkamaan taistelua bolshevikeja vastaan, jota teki sodan loppuun asti ja muutti Ruotsiin kun Suomea "ei valloitettu" koska oli KGB:n tappolistan kärjessä...
 
Tässähän aiheessa jokainen voisi kriittisesti arvioida omia rasistisia ennakkoluulojaan. Esimerkiksi sellaista ennakkoluuloa, että kaikki Suomessa asuvat venäläistaustaiset henkiset olisi venäläismielisiä Putin-faneja. Tällä palstalla tuollaisia rasistisia ennakkoluuloja valitettavasti esiintyy.
Näitä putinin faneja on valitettavasti 70%. Vastavat tilastot venäjällä, siellä mainitaan 84%. Myös jokainen voi laskea oman tuttavien piiristä kuinka monta niitä on. Jos 10:sta 7 on putinfaneja putinin propaganda/zobmi tv:lla aivopesty, niin mitä minun pitää kirjoittaa? Kirjoitan että suurin osa, jos kirjoitan että suurin osa, joku tekee heti että "täällä haukutaan kaikkia venäläisiä".

Näin keskustelu vinouttu. Ei tälläinen johtaa mihinkään. Ja minä puhun täällä Suomessa asuvista venäläisistä. Siellä Venäjällä tilanne voi olla vielä pahempi, Putinin tialstot kertovat 84 luvusta aina. Tsetseniassa Putinin äänesti 101%. Ihmisillä siellä ei ole mahdollisuutta nähdä muuta näkemystä kun propagandan "ympärillä on vain vihollisia ja putin pelastaa". Mutta mitä puupurua on Suomessa asuvien venäläisten päässä?
Pitäisiko minun ryhtyä valehtelijoiden kerhoon ja ruveta myös kirjoittamaan mitä kaikkea hyvä toisivat Suomeen kutsutut putinfanit islamimaista tulevien rikastuttajien yhdessä?
 
Viimeksi muokattu:
@Maidan omassa tuttavapiirissäni ei tilanne onneksi ole tuo. Otetaan niitä länsimielisiä!
 
@Maidan omassa tuttavapiirissäni ei tilanne onneksi ole tuo. Otetaan niitä länsimielisiä!
Minun tuttavapiirissani oli näin vuosi sitten. En jaksanut enää heidän kanssa, ja lopetin kaikki suhteet.
Voi olla että johtuu venäjän kielestä ja siitä ettei heidän tarvitse teeskennellä mitään minun edessä, heidän ei tarvitse pelätä minua, että voin vaikuttaa mitenkään heidän toimeentuloon yms, joten ovat vapaampia ilmaisussa seurassani ja kertoneet enemmään kun sinulle. En tiedä. Minulle ei-putinisti eli kunnon ihminen - on henkilö, joka sanoo lyhyesti "Minä tuomitsen Kremlin agression Ukrainassa", "Putin on varas ja rikollinen ja hänen paikka on vankilassa", "Putin vie Venäjän konkursiin", "Venäjällä on fasistinen ja terroristinen valtio" jne.

Mutta kun kuulen tälläisiä "neutraaliuksia" :"annetaan isojen poikien tapella, me ei voida mitään" - luokittelen tämän sanoneen putinistiksi, koska siellä Venäjällä on erittäin suosittua viljellä tälläisiä ajatuksia. Koska usein juuri tälläiset "filosofiviisastelijat" olivat kuitenkin paljastuneet putinistiksi aikasemmin tai myöhemmin: "putin - molodets, hän tekee kaiken oikein , "venäjä on suuri" tai "krymnash" tuli myöhemmin. Kannatti seurata!

Esim. jos samalta ihmiselta tulee "olen a-poliitinen" ja "me ei tiedetä mitään" (salaliittoteoria) - mihin tätä pitää luetella? No putinistiksi pääsevät, koska siellä on pilvin pimein näitä ufoilijoita. Ja jos jatkan vielä pikkasen tenttailua, niin putinisti-fasisti sieltäkin kuoriutui joka tapauksessa.

Sitten on niitä, jotka yleistävät (=vähättely/vesittely) tyylin "kaikki varastelevat, kaikki ovat korruptoituneet, kaikki ovat väärässä, täälläkin on korruptiota, poliitikka on likainen, kaikki valehtelevat" ( haluavat tehdä rikollisuudesta, valheesta, korrutiosta normin) ja sitten yhtäkkiä sieltä livahta "Lipponen pitää meidän puolia (kenen meidän?!o_O) " - mihin näitä pitää luokitella? Putinisteiksi. Koska juuri heitä on a) helppo ostaa b) koska ovat jo valmiiksi typeriä ja koska juuri em lauseet ovat kremlin levittämät. Putinin toiseksi tärkein vienti maailmalle kaasun/öljyn lon korruptio ja rikollisuus ja hän jos kuka halua sekoittaa moraalikäsitykset kääntämällä kaikesta pahasta normin, kaikki ylösalaisin, niin että ihmisillä ei ollut enää mitään käsitystä oikeasta ja väärästä. Ja ei sitä kauan menee kun sama vesittelijä voi yhtäkkiä menettää malttinsa jostain pienestä ja alkaa silmät kiiluen uhitella "uutta stalinia tähän maailman, minä olenkin putinisti!". Taas kannatti seurata vatnitsan.

Nämä ovat esimerkkit. Heille on myös tyyppillistä - kun ne puhuvat "meistä" vaikka roikkusivat Suomessa 20 vuotta, he aina tarkoittavat juuri Putinin Venäjä. Unohtavat että lähteneet Pieterin tyhjiä kauppahyllyjä ja rikollisuutta pakoon, ja kuka tahansa kelvannut mieheksi, sitten (kiitos putlerTV:n yhtäkkiä he alkaneet täällä paisua imperialisteiksi) Inkerit: en vitse edes toistaa enää..

Joukossa on vain yksi ukrainasyntyinen, mutta sillä ei ole mitään merkitystä - Pietarista muuttanut.

Mutta heillä kaikilla on yksi yhteinen asia: he kaikki elävät todellisuutta Kremlin tv:n kautta.

Onko sinun venäläisillä tuttavilla kremlin tv kanavia? Katsovatko ne putler:TV:ta? Jos katsovat, ja väittävät sinulle että ovat Putleria vastaan - he valehtelevat.

Ei sitä kukaan täysjärkinen ihminen voi katsoa, koska se aiheuttaa pahoinvointia. Minun länsimieliset tuttavat eivät sitä katso. Tämä on hyvä testi.

Itse kysyn ystävällisesti: "katsotko venäjän tv:ta?" Jos kuulen innostunut vastaus: "No mitä muuta voi ylipäänsä katsoa! ", - lähden paikalta hyvinkin nopeasti, tuskin me enää puhuta koskaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ei sitä kukaan täysjärkinen ihminen voi katsoa, koska se aiheuttaa pahoinvointia. Minun länsimieliset tuttavat eivät sitä katso. Tämä on hyvä testi.
Minä mielelläni katsoisin venäjän televisiota jotta saisi paremman kuvan venäjästä mutta koska en osaa venäjää eikä ohjelmiä ole tekstitetty niin en ole koskaan katsonut mitään venäläistä tv-ohjelmaa.
 
@Maidan ylellä oli joku aika sitten juttu jossa kerrottiin miten Ukrainan tapahtumat jakavat Suomessa asuvia venäläisiä. Mutta ei pidä olla sinisilmäinen tämänkin suhteen, on totta että Suomessa asuvissa venäläisissä on venäläisen propagandan uhreja! Minua ihmetyttää ihmiset jotka kovasti puhuvat kuinka esim. elintasopakolaisten kritisointi on rasismia, mutta venäläisistä saisi sanoa mitä vaan!
 
@Maidan ylellä oli joku aika sitten juttu jossa kerrottiin miten Ukrainan tapahtumat jakavat Suomessa asuvia venäläisiä. Mutta ei pidä olla sinisilmäinen tämänkin suhteen, on totta että Suomessa asuvissa venäläisissä on venäläisen propagandan uhreja! Minua ihmetyttää ihmiset jotka kovasti puhuvat kuinka esim. elintasopakolaisten kritisointi on rasismia, mutta venäläisistä saisi sanoa mitä vaan!

Venäjän propagandan "uhreja" ovat fasisteja. Kun tämän sanoo, niin se on "venäläisistä saa sanoa mitä vaan!". Kovin monilla asenne inkerina tultuaan tai muulla tavalla: "jo, minä saan tuet, jotkut laskee leikkia "täällähän on kommunismi, kaikki ilmaista", mutta Putinin ja Venäjän puolesta "porvu" (ven.) eli "revin kappaleeksi". Lsäksi tälläiset ihmiset vihavat Suomea eivätkä he halua tietää maasta yhtään mitään, usein he eivät osaa suomenkieltäkään, eivätkä halua opiskella sitä, eivätkä osaa muitakaan kielia, paitsi venäjä. He solvavat kaikkea mitä tässä on, tai asenne vähintäin evvk, niin minä ainakin olisin vähintäin huolissaan. kaikista en ole huolissaan, heidän joukossa on varmasti järkeviä ihmisiä, mutta kuten jo monesti sanonut, heitä on vähemmistö.

Vihan ja halveksunnan lisäksi heissä usein myös järjetön ylemmyden tunne, ja sne minä koen jo vaaralliseksi: "me ollaan ylivertainen kanssa, me - yli hengelliset venäläiset". Tätä tulee tulvana kaikista Venäjän tv ohjelmista. Jos joku ingeri sanoo: "kyllä minulla on jotain inkerijuuria jossain isoisoäidin puolestaan, mutta minä olen Venäjän puolella hengen ja veren", niin yleensä sanon "vapauta kaupungin vuokraasunto, peruu tuet, millä elännyt ensimmäisestä tulopäivästä asti toistakymmentä vuotta ja tervemenoa putinistaniin". Yhtäkkiä kuulee" "miksi, minähän olen suomalainen, minä asun tässä". Olen monesti myös miettinyt, jos Putin hyökkää tänne, laittavatko nämä ihmiset itseään kuin nopeasti kasakoiksi , toisen ovat kun luottuja siihen, mentaliteetiltaan.

Hitlerin propagandan uhreja on kutsuttu fasisteiksi kaikialla, eikä kovin monia ihmetytti tämä. Miksi sinua niin ihmetyttä että Putlerin propagandan uhreja kutsutaan fasisteiksi?
 
Viimeksi muokattu:
Historiasta tiedämme hyvin miten paljon Venäläisiä Tsaarin kannattajia lähti kommunisteja pakoon joista moni jäi Suomeen ja olivat suurena apuna ja antoivat uhrinsa taistelussa N liittoa vastaan..yhdestä kaverista on dokumenttikin tehty. Toimi Brittien agenttinakin venäjällä vallankumouksen aikoihin ja tuli suomeen jatkamaan taistelua bolshevikeja vastaan, jota teki sodan loppuun asti ja muutti Ruotsiin kun Suomea "ei valloitettu" koska oli KGB:n tappolistan kärjessä...

Elikkäs tässä infoa tästä kyseistä ihmisestä josta dokumentti kertoo..

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pjotr_Sokolov

http://seura.fi/historia/sotahistoria/salaista-sotaa/

http://yle.fi/vintti/ohjelmat.yle.fi/dokumenttiprojekti/salaiset_pelit.html

http://yle.fi/vintti/yle.fi/tv1/juttuarkisto/asiasanat/Pjotr Sokolov.html
 
Viimeksi muokattu:
Jäi epäselväksi Smershin ja Zhdanovin listasta. Oliko siis tappolistalla ensimmäisenä?

Muistaakseni näin dokumentissa kerrottiin..? (En ihan varma ole)

Mutta Sokolov oli kuitenkin kovin haluttu saalis KGB:lle tai muille imperialistisen roistovaltion tiedustelupiireille, joten Sokolov pakeni Ruotsiin koska Suomesta olisi varmasti luovutettu N-liittoon ja varmaan kuolemaan...tosin löysivät miehen Ruotsista myöhemmin mutta ilmeisesti aika oli muuttunut eikä Sokolovia murhattu...?
 
Viimeksi muokattu:
Suomi tarvitsee enemmän venäläisiä (ja itä-eurooppalaisia) maahanmuuttajia!

Moneen muuhun maahanmuuttajaryhmään verrattuna venäläiset kotoutuvat varsin hyvin. Joku voisi toki todeta, että siihen ei hirveästi vaadita... Tämä on tietenkin ymmärrettävää, sillä venäläisissä on paljon samaa kuin meissä. Koreilematon tyyli ja pragmaattinen ajattelutapa sekä kulttuurin samankaltaisuus. Tämän huomaa esimerkiksi tästä jutusta: Yle - Suomen venäläiset varoittavat: ei kannata olla liian sinisilmäinen turvapaikanhakijoiden suhteen

Nikolai Sinebrychoff, Maria Guzenina, Kirka, Leo Komarov, Aleksander Barkov jr... mitä maamme olisikaan ilman näitä mainioita venäläistaustaisia ihmisiä. Ajatelkaapa jos vaikka Sergei Brin, Igor Sikorsky tai Ron Jeremy (tai heidän vanhempansa) olisivat valinneet Suomen!

Jokainen varmasti tietää kuinka autonomian aikana kehityimme kansakunnaksi. Olisiko tässä jotain samanlaista? Tunnen venäläisiä maahanmuuttajia, ja pääsääntöisesti voisi sanoa heidän olevan hyvää väkeä. Erityisesti olen vakuuttunut heidän ahkeruudestaan, vaikka tämä voi tuntua oudolta - onhan suomalaiset itsekin varsin tunnollista ja ahkeraa väkeä. Joukossa tosin kyllä myös on kovin venäjämielisiä, mutta onneksi he eivät edusta koko porukkaa. Näihin voitte tutustua vaikka somen kautta.

Toki ahkerat ja yhteiskuntaamme hyödyttävät maahanmuuttajat kelpaa tulipa ne mistä vain. Vaikkapa kaukoidästä: vietnamilaiset ovat suosikkiryhmäni kun puhutaan suurista maahanmuuttajaryhmistä Suomessa. Ja tietenkin pohjois-amerikkalaiset ja länsi-eurooppalaiset ystävämme ovat tervetulleita myös. Näille ryhmille vaan Suomi on kovin kaukainen paikka.

Venäjä on ihan vieressä! Kynnys matkustaa ja muuttaa vaikka Viipurista Suomeen ei liene niin suuri kuin vaikka Saigonista! Suomi tietenkin myös saa olla avoin venäläisille turvapaikanhakijoille. Käsittääkseni jotkut venäläiset seksuaalivähemmistöihin kuuluvat ja oppositiovaikuttajat kokevat olevansa turvapaikan tarpeessa. Ylen jutussa eräs tälläinen kertoo, kuinka hän on huomattavasti kiitollisempi suomalaisille, kuin jotkut muut samassa vastaanottokeskuksessa asuvat. Venäjältä löytyy varsinkin matematiikan osaamista - teollisuutemme ja akateeminen maailma varmasti arvostaa sitä.

Nähdessäni venäläisturistien nauttivan Suomesta, sydämeni valtaa lämmin ystävyyden tunne. Venäläiset ovat ystävällisiä ja kunnioittavat Suomen hyviä asioita. Jos pakko mainita jotain negatiivista, niin liikennekulttuuri ei ole aivan samalla tasolla kuin Suomessa yleensä, mutta sekin muuttuu hiljalleen.

Unohdetaan kaunat, eletään vuotta 2016, ei vuotta 1942. Jos joku liike-elämässä menestynyt venäläinen kuluttaa rahojaan Suomessa, niin ei olla kateellisia, vaan iloisia siitä! Miten voisimme luoda Suomesta houkuttelevamman kohteen venäläisille? Viisumivapaus voisi olla ensimmäinen vaihe. Se alentaa kynnystä vierailla Suomessa. Antamalla positiivisen kuvan Suomesta he tulevat uudestaan. On myös ryhdyttävä entistä enemmän mainostamaan Suomea venäläisille. Miksi tämä ei ole yksi hallituksen kärkihanke?!?

Sanoutukaa irti russofobisesta rasismista ja kannattakaa tätä mainiota ajatusta!

2000px-Russia-Finland_friendship_flag.svg.png

Venäläiset osin kyllä kotiutuu hyvin. Mutta ne eivät ole pakolaisia. Vaan muuttavat muiden syiden vuoksi. Sieltä löytyy varmasti yhteiskuntaa auttavia yksilöitä.., Valitettavasti ajat ovat osoittaneet että sieltä löytyy myös agressiivisen ulkopolitiikan välineitä. Hyvä esimerkki on Saksan mielenosoitukset jotka johtuivat perättömästä ilmoituksesta venäläistytön raiskauksesta. Täysin koordinoitu juttu.
Toinen hyvä esimerkki on yhteiskuntaa hajottavat natsit ja niiden marssit. Seassa on paljon venäläisiä ja Novorussian liput liehuivat. Saksassa jälleen. Vaikka venäläisistä olisi apua yhteiskunnalle, niin se on meidän naapuri, ja naapurissa on rikollinen valta joka käyttää heitä rikollisen agendansa ajamiseen. Venäläisten maahantulo nykyisen Juntan ollessa vallassa on erittäin vaarallista. Suorastaan tyhmää. Miksi me annamme agressiiviselle toimijalle työkalun käyttöön. Ei venäläisissä mitään vikaa ole. He vain kerta toisensa jälkeen ajautuvat tyrannin valtaan.
 
Venäläiset osin kyllä kotiutuu hyvin. Mutta ne eivät ole pakolaisia.
Osa on.

Tietääkseni esimerkiksi 612-marssi joka osoitti veteraaneille kunnioitusta sankarihaudoilla ei mitenkään "hajoittanut yhteiskuntaa" eikä sillä ollut mitään ongelmia virkavallan kanssa. Sen sijaan anarkistien "vastamielenosoitus", jonka tavoite oli estää tämä täysin laillinen 612-marssi, joutui jälleen kerran "poliisiväkivallan" uhriksi, kun eivät osanneet käyttäytyä. Päätyivätpä anarkistit omien sanojensa mukaan keskitysleirille (=putkaan).
 
Ei venäläisissä mitään vikaa ole. He vain kerta toisensa jälkeen ajautuvat tyrannin valtaan.
Olen kyllä hiukan eri mieltä sitä ettei heissä ole mitään vika. Jos viaksi lasketaan tyrannian hyväksyminen, silmien sulkeminen asioista, jotka suorastaan hyppävät silmille, haluttomuus tietää, kritiikitön suhtautuminen heille syötetyyn propagandaan, tosiasioiden kiistäminen, tahallinen vääristely, pahantahtoisuus, kun joku horjutta heidän mielikuvia heidän kuvittellusta erinomaisuudesta, sankarillisesta historiasta ja IsäPimeästä Putlerista, jota he pitävät pyhimyksenä ja ennen kaikkea kyyninen asenne: kaikki valehtelevat, kaikki varastavat, kaikki ovat rikollisia - niin heissä on todella suuri vika. Tämä "kaikki pvat korruptoituneet" on Putlerin politiikka, joka halua kertoa heille ettei mitään hyvä ole olemassakaan, oikeuttakaan ei ole olemassa, joka halua vesittää moraalin käsitykset - tehdä pahuudesta normin. Voiko tätä kaikkia sanoa viattomaksi?

Kun tälläisiltä venäläisiltä argumentointi loppuu, huurupääisimmät heistä käyvät hyvinkin agressiviseksi, koska heissähän ei ole mitään vikaa..

Mitään ei muuttunut, pari-kolme tälläistä sokean vihan silmäparia, niin ihan kun tunsin omassa nahassa kaikkien heidän pyöveleiden tapettujen, telotettujen ja kiidutettujen pelon ja tuskan. Näin varmaan heitäkin katsottu. Pelkästään koska olivat eriläisiä ja eri mieltä heidän "pyhien" johtajien politiikasta.

Silloin kun Hitlerin Saksa kaatui, arva kuinka moni saksalainen joka asui keskitysleirien vieressä ja teeskenteli ettei siellä mitään pahaa tapahtunutkaan? Vaikka piiput saavusi ja henkihieveriin rääkätystä ihmisistä puhuneet kaikki, joilla oli silmät ja korvat. Lopulta he joutuivat myöntämään että valehdelleet itselleen.

Mutta kukaan ei kaatunut Venäjällä, ei mistään, ketään ei rangaistu mistään rikoksista, vaikka ne rikokset olivat massivisia ihmisyyttä vastaan rikoksia, siksi tälläinen saatanallinen meno jatkuu ja jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
Tässähän aiheessa jokainen voisi kriittisesti arvioida omia rasistisia ennakkoluulojaan. Esimerkiksi sellaista ennakkoluuloa, että kaikki Suomessa asuvat venäläistaustaiset henkiset olisi venäläismielisiä Putin-faneja. Tällä palstalla tuollaisia rasistisia ennakkoluuloja valitettavasti esiintyy.

Omat ennakkoluulot liittyy ainoastaan Venäjän doktriiniin suojella venäläisiä aseellisesti rajojensa ulkopuolella. Putin on tehnyt venäläisestä vähemmistöstä riskin Venäjän naapurimaille.
 
Back
Top