@Maidan omassa tuttavapiirissäni ei tilanne onneksi ole tuo. Otetaan niitä länsimielisiä!
Minun tuttavapiirissani oli näin vuosi sitten. En jaksanut enää heidän kanssa, ja lopetin kaikki suhteet.
Voi olla että johtuu venäjän kielestä ja siitä ettei heidän tarvitse teeskennellä mitään minun edessä, heidän ei tarvitse pelätä minua, että voin vaikuttaa mitenkään heidän toimeentuloon yms, joten ovat vapaampia ilmaisussa seurassani ja kertoneet enemmään kun sinulle. En tiedä. Minulle ei-putinisti eli kunnon ihminen - on henkilö, joka sanoo lyhyesti "Minä tuomitsen Kremlin agression Ukrainassa", "Putin on varas ja rikollinen ja hänen paikka on vankilassa", "Putin vie Venäjän konkursiin", "Venäjällä on fasistinen ja terroristinen valtio" jne.
Mutta kun kuulen tälläisiä "neutraaliuksia" :"annetaan isojen poikien tapella, me ei voida mitään" - luokittelen tämän sanoneen putinistiksi, koska siellä Venäjällä on erittäin suosittua viljellä tälläisiä ajatuksia. Koska usein juuri tälläiset "filosofiviisastelijat" olivat kuitenkin paljastuneet putinistiksi aikasemmin tai myöhemmin: "putin - molodets, hän tekee kaiken oikein , "venäjä on suuri" tai "krymnash" tuli myöhemmin. Kannatti seurata!
Esim. jos samalta ihmiselta tulee "olen a-poliitinen" ja "me ei tiedetä mitään" (salaliittoteoria) - mihin tätä pitää luetella? No putinistiksi pääsevät, koska siellä on pilvin pimein näitä ufoilijoita. Ja jos jatkan vielä pikkasen tenttailua, niin putinisti-fasisti sieltäkin kuoriutui joka tapauksessa.
Sitten on niitä, jotka yleistävät (=vähättely/vesittely) tyylin "kaikki varastelevat, kaikki ovat korruptoituneet, kaikki ovat väärässä, täälläkin on korruptiota, poliitikka on likainen, kaikki valehtelevat" ( haluavat tehdä rikollisuudesta, valheesta, korrutiosta normin) ja sitten yhtäkkiä sieltä livahta "Lipponen pitää meidän puolia (kenen meidän?!
) " - mihin näitä pitää luokitella? Putinisteiksi. Koska juuri heitä on a) helppo ostaa b) koska ovat jo valmiiksi typeriä ja koska juuri em lauseet ovat kremlin levittämät. Putinin toiseksi tärkein vienti maailmalle kaasun/öljyn lon korruptio ja rikollisuus ja hän jos kuka halua sekoittaa moraalikäsitykset kääntämällä kaikesta pahasta normin, kaikki ylösalaisin, niin että ihmisillä ei ollut enää mitään käsitystä oikeasta ja väärästä. Ja ei sitä kauan menee kun sama vesittelijä voi yhtäkkiä menettää malttinsa jostain pienestä ja alkaa silmät kiiluen uhitella "uutta stalinia tähän maailman, minä olenkin putinisti!". Taas kannatti seurata vatnitsan.
Nämä ovat esimerkkit. Heille on myös tyyppillistä - kun ne puhuvat "meistä" vaikka roikkusivat Suomessa 20 vuotta, he aina tarkoittavat juuri Putinin Venäjä. Unohtavat että lähteneet Pieterin tyhjiä kauppahyllyjä ja rikollisuutta pakoon, ja kuka tahansa kelvannut mieheksi, sitten (kiitos putlerTV:n yhtäkkiä he alkaneet täällä paisua imperialisteiksi) Inkerit: en vitse edes toistaa enää..
Joukossa on vain yksi ukrainasyntyinen, mutta sillä ei ole mitään merkitystä - Pietarista muuttanut.
Mutta heillä kaikilla on yksi yhteinen asia: he kaikki elävät todellisuutta Kremlin tv:n kautta.
Onko sinun venäläisillä tuttavilla kremlin tv kanavia? Katsovatko ne putler:TV:ta? Jos katsovat, ja väittävät sinulle että ovat Putleria vastaan - he valehtelevat.
Ei sitä kukaan täysjärkinen ihminen voi katsoa, koska se aiheuttaa pahoinvointia. Minun länsimieliset tuttavat eivät sitä katso. Tämä on hyvä testi.
Itse kysyn ystävällisesti: "katsotko venäjän tv:ta?" Jos kuulen innostunut vastaus: "No mitä muuta voi ylipäänsä katsoa! ", - lähden paikalta hyvinkin nopeasti, tuskin me enää puhuta koskaan.