kimmo.j kirjoitti:
Pj 85:n runko on varsin toimivan oloinen, mutta...
Itse muuttaisin muutamin osin, eli
Panssaritiedustelu pataljoona: Vain kaksi perinteista komppaniaa, kolmas komppania lennokeilla operoiva komppania, höystettynä neljällä elektroniseen tiedusteluun kykenevällä AMV vaunulla, lisäksi mahdolliset kaukotähystysvaunut, yms. Plus erillinen moottoritiedustelu osasto (noin joukkueen kokoinen, jolla Fennek typpiset tiedusteluajoneuvot).
PST pataljoona: Uskon nykyisen Pst ohjuskomppanian riittävän prikaatin komentajan pst reserviksi (vahvennetaan mielummin pataljoonien pst:tä).
PsIt pataljoona: Leon alusta ei mielestäni tarjoa mitään etua CV90 alustaan. Osan pitäis olla AMV alustaisia, näin saataisi lisää maantie liikkuvuutta. Asejärjestelmäksi voisi sopia Oerlikon Skyranrager. Ohjuksia tarvitaan kahta eri "kokoista" järjestelmää, toinen voisi olla asrad (Mieluiten AMV alusta), mutta toisen pitäisi olla korkeammalle ja laajemmalle yltävä järjestelmä.
Itse PSV pataljoonat: 2kpl pstohj, ei pstj.tä. Vahvennettu pspion joukkue jossa yksi yksi Leo2R, yksi Kodiac pioneeri vaunu ja 4 CV90 armadillon pioneeri versio. Muuten kuten Pj85 ehdotti.
Realismia näissä haaveissa ei ole sitten tippaakaan:a-grin:
Realismia ei ole joo, mutta onhan välillä hyvä haaveilla kylmän todellisuuden lomassa :a-grin:
Kiitokset hyvistä pohdinnoista! Tuon Psp:n pstj:n voisi tosiaan muuttaa pstohjj:ksi.
Olen ajatellut että psjk:n tasolla menisi seuraavasti
Komentojoukkue
2 CV9035 (kom pääl ja varapääl)
2 CV9035 (NLAW-ryhmät)
3 Panssarijääkärijoukkuetta
12 CV9035 (4 ryhmää/joukkue. 3 ryhmää joukkueissa olisi normaaleja psjryhmiä ja yhdessä vaunussa olisi NLAW-partio ym. eli vähän niinkuin oikeastikin on)
Pioneerivaunuista olen ajatellut seuraavasti
siltavaunut samoja LEO2L vaunuja mitä nykysinkin on
raivausvaunut sekoitus nykysiä LEO2R-vaunuja sekä mainitsemiasi Kodiak-vaunuja
tällainen Keiler-vaunu http://de.wikipedia.org/wiki/Keiler_%28Panzer%29 olisi ihan mukava, tosin Leo 2-alustalla.