Suuri maatalouskeskustelu

Olishan se hauska harrastus.. järkkäri löytyy ja siihen on jalusta. Puhelimia on iphone7 ja 8 ainakin. Kunnollista läppäriä vaan kun ei oo, kirjotan jollain muinaismuisto acerilla tai hyvänä päivänä hinnatalkaenmallin lenovolla mikä jo kertaalleen päivitti ittensä hengiltä.
Eli ainakin tarttis olla kunnollinen kone (mikä taas vaatii kasan rahaa). Tarttis olla myös joku joka jeesais noiden ohjelmien kanssa.

tarjontaan voi lisätä myös sisustusvinkit. vuohi ja polkupyörä on uusi lokkivalaisin ja ikeasohva. Meillä on siirrytty nyt tyylikkäästä joulusisustuksesta vähän hillitympään ja harmonisempaan suuntaan vaihtamalla joulukuusen tilalle kilille oma aitaus (alkoi viihtymään liian hyvin vapaana) ja viimeistelemällä kokonaisuus polkupyörällä. Nythän on muotia kaikki sellaiset sisustusheinät. Fillarissa on heinät mukana. Kaivoin sen pimeässä kasvihuoneen takaa niin tuli vahingossa puskat mukaan. Löysin nimittäin lidlistä fillaritelineen.. mitään kuntopyörää aleta ostaa ku markki on mankeleita pullollaan.

tekee hyvää jalalle polkee pyörällä mutta ei tuolla rospuuton raiskaamilla kinttupoluilla vesisateessa kenenkään mielenterveys kestä fillaroida
 
1. Olishan se hauska harrastus..
2. järkkäri löytyy ja siihen on jalusta.
3. Kunnollista läppäriä vaan kun ei oo... ..Eli ainakin tarttis olla kunnollinen kone (mikä taas vaatii kasan rahaa).
4. Tarttis olla myös joku joka jeesais noiden ohjelmien kanssa.
5. tarjontaan voi lisätä myös sisustusvinkit. vuohi ja polkupyörä on uusi lokkivalaisin ja ikeasohva.. ..Nythän on muotia kaikki sellaiset sisustusheinät. Fillarissa on heinät mukana.

1. Ja voisi olla myös sivutoimi. Sponssi-, verovähennys- ja oheistulomahdollisuuksia ei saa unohtaa.

Ja jos perheen nuorisoa kiinnostaa audiovisuaalinen sisällön ja lannoitteidentuotanto, niin onhan se kiva että pääsevät ajoissa aloittamaan sillä kentällä.

2. Mitä optiikoita löytyy? Kuinka hyvin runko sopii videointiin?

3. Auts. Jos pitäisi hankkia uusi läppäri niin yllyttäisin miettimään laitetta ja käyttöjärjestelmää tyhjältä pöydältä ellei sellaiseen ole suuria esteitä.

4. Tietsikkaohjelmia kehittävät helvetistä liian hankalina tapauksina ulos paiskatut pikkupirut, demonit ja sarvipääsaatanat. Niiden kanssa menee hermo ja motivaatio. Toisaalta Juubelituubelista löytyy ilmaiseksi ohjeet, neuvot, tutoriaalit sun muut ihan kaikkeen.

Niistä on helpompi oppia jos on joko iso näyttö läppärin näytön kaverina tai pöytäkoneessa pari näyttöä.

5. Ehdottomasti. Vuohi-heinä-polkupyörä -sisustus on chick. Ja jokainen vuohi on uniikki. Se ei ole mitään Ikea-bulkkia.

Lisätään vielä se, että EU-byrokratiasta, tukihakemus- ja ilmoitus- sun muusta helvetistä voisi saada ihan oman ja erillisen huumoriosion.
 
Varovainen kysymys, mitähän sellanen fiksu kone maksaa? Järkkäri on nikonin d3100? Ja siihen on jokunen putki olemassa
 
Joskus menee ihan putkeen. Koneesta putkahtelee paisteja, tai siis tulevia paisteja. Meinasin alkaa kohta astuttamaan kanejakin, pakkasessa on enää muutama ja lisää tarttis saada.
8BD98021-FDCD-4B75-8251-D69451E5EE8B.jpeg

ja sit taas ei mee yhtään niinku strömsössä. Tuli harrastettua vähän tee-se-itse-kirurgiaa..

Leikitin paripäivää sitten kissanpentua. Lopputuloksena tottakai mirri ripusti ittensä mun etusormeen hampaat luuta myöten. No se onneton nakkihan turposi, meni ihan hemmetin kipeäksi ja lopulta niin häijyn näköiseksi että eilen illalla päätin vähän kurkata jotta mitä se on syöny. Kalttasin sen kovimman pallukkakohdan auki (on muuten vähän arveluttavaa alkaa leikellä vasurilla oikeaa kättä kun on oikeakätinen) ja sieltähän alkoi tursuamaan sen näköistä matskua että itekkin vähän hätkähdin. Teki kyllä kohtuu höpöä kun paine väheni.

aamusta menin arvauskeskukseen josko kattoisivat että mitä crp sanoo. Yllätys että infektiohan se siellä ja nyt mullakin on oma kassillinen antibiootteja. jos noi antibiootit toimii niin pääsen sillä, jos alkaa kerätä mätää uudestaan tai nousee kuume, kutsuu keskussairaala. Kuulema kotikirurgia on täysin kielletty. Lääkäri ei yhtään arvostanut mun suoritusta vaikka musta se oli ihan siisti ja vielä vasurilla.. ihme nihkeilijöitä.
 
Lekuri varmaan sitä meinasi että kotikirurgiassa tuo steriiliys ei ole toivotulla tasolla.

en mä sitä sentään millään teuraanveistely-moralla työstänyt. Mulla on sellasia eläinlääkärikaverilta saatuja kertakäyttösiä kirurginveitsiä ja desinfiointiainetta. Ei noikaan ny mitään tiestysti leikkaussalimatskua ole mut parempi ku ei mitään
 
en mä sitä sentään millään teuraanveistely-moralla työstänyt. Mulla on sellasia eläinlääkärikaverilta saatuja kertakäyttösiä kirurginveitsiä ja desinfiointiainetta. Ei noikaan ny mitään tiestysti leikkaussalimatskua ole mut parempi ku ei mitään

Tee-se-itse: kenttäsairaalan leikkaussali.
 
aamusta menin arvauskeskukseen josko kattoisivat että mitä crp sanoo. Yllätys että infektiohan se siellä ja nyt mullakin on oma kassillinen antibiootteja. jos noi antibiootit toimii niin pääsen sillä, jos alkaa kerätä mätää uudestaan tai nousee kuume, kutsuu keskussairaala. Kuulema kotikirurgia on täysin kielletty. Lääkäri ei yhtään arvostanut mun suoritusta vaikka musta se oli ihan siisti ja vielä vasurilla.. ihme nihkeilijöitä.
Kissan puremasta saa kyllä helposti tosi pahan tulehduksen: 80% niistä tulehtuu ja vaatii antibiootteja. Vaarallisempi periaatteessa kuin kyyn purema.
 
·
Käväisin Suomessa. Pieni yksityiskohta, joka herätti toivon tulevasta. Valio oli lanseerannut uuden viilin, joka todellakin vastaa sitä periteistä mihin lapsuudessa totuin. Viilin rasvaprosentti on 4.2 mikä keskimäärin vastaa aidon maidon rasvaprosenttia. Hyvästi ”lättyviilit” nyt on aitoa tarjolla. Toivottavasti Valio lanseeraa muutakin perinteistä. Nykyisin myytävä maitorahka on roskaa. Saksassa saa rahkaa, jossa on jopa 40% rasvaa. Vastoin virallista propagandaa maitorasvat ovat terveellisiä. Maitorasvat ehkäisevät syöpää, verisuonisairauksia ja lihavuutta. Maitorasvat myös parantavat immuniteettia.
https://www.sciencedirect.com/…/agricultural-and-b…/milk-fat
Erotuksena tavanomaisesta ravitsemustutkimuksesta, maitorasvatutkimukset ovat aitoa tiedettä. Ihmisen verestä voidaan määritellä maitorasvojen määrä, jolloin voidaan määritellä, kuinka paljon kukin on maitorasvoja käyttänyt. Rypsiöljy yms. tutkimukset perustuvat haastatteluihin, mikä ei ole aitoa tiedettä vaan markkinointia, vaikka professorit kuinka polkisivat jalkaa. Joten Valio, tsemppiä Suomen lypsykarjan puolesta.1578662738401.png
 
Kermaviili kanelilla ja sokerilla. Nam!
 
Back
Top