Suvaitsevaisuus, mitä se on sinulle?

Toivoisin, että ketju ei menisi väittelyksi, kun nämä ovat henkilökohtaisia asioita jokaiselle. Ja kuten sanottu, jokaisella on mielipide samoin kuin anusaukko.

Kun turvapaikanhakijakeskustelu (tms.) velloilee eri asioissa niin ehkä voisi tehdä tällaisen ketjun, jossa jokainen voi kertoa oman ajatuksensa omasta henkilökohtaisesta suvaitsevaisuudestaan.

Aloitetaan nyt vaikka itsestä:

- ihmisen väri, kulttuuri ja uskonto voi olla mitä tahansa, kunhan käyttäydytään ns. "ihmisiksi". Eli jos toisten asioita kunnioitetaan niin myös saa kunnioitusta. Quid pro quo.
- kaikista ei voi pitää, mutta useimpia voi sietää.
- jotkut ihmiset ovat vain asettaneet itsensä kaikkien moraalikäsitysten ulkopuolelle,niistä ei voi pitää eikä pidä suvaita.

Itse olen miettinyt, että en voi olla rasisti, kun tulen toimeen about jokaisen rodullisen ryhmän kanssa. Mutta islamistien, hihhulikristittyjen, äärihindujen ja muiden klovnien kanssa on sukset aina menneet ristiin. Eli en ole rasisti, jos sitä katsotaan rodullisena ominaisuutena. Otetaan esimerkkinä se, että ostan kaiken viinan Israelissa arabeilta (tosin ovat kristittyjä arabeja).

Eli suositun australialaisen koomikon Jim Jeffriesin sanoin: "I am not racist, I am a bigot! There is a difference!" :D

Melkoisen täsmällisesti ilmaisit minunkin asenteeni. Myös viestin numero #9 juhannussalkovertaus on täysi napakymppi!
 
@TBman , eikun he vasta suvaitsevaisia ovatkin koska esim. lasten hyväksikäyttöstä selviää anteeksipyynnöllä.

Ei muuten tarvitse edes pyytää anteeksi.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/05/25/lestadiolainen-liike-salasi-lasten-hyvaksikayton

Lestadiolainen liike salasi lasten hyväksikäytön

Alarannan mukaan herätysliikkeessä käytössä olevaa ”maallikkorippiä” on käytetty väärin ja rikoksia on painettu villaisella. On riittänyt, kun saarnamiehet ovat saarnanneet synnit anteeksi ja teot on unohdettu.
 
Olen rasisti. En pidä afrikkalaisia, tai vaikka lähi-idästä olevia samanvertaisina valkoisten eurooppalaisten kanssa. Perustan näkemykseni kansallisvaltioiden eroihin pärjäämisessä maailmassa. En pidä homouttakaan toivottavana ominaisuutena, tosin en ole heitäkään listimässä ja enkä kulje KKK kaapu päällä. Natsismi ja kommunismikin ovat perseestä.
 
Back
Top