Tällä hetkellä soi .....

Vähän lämmitelty versio,,,,,,,,
Pistetään originaalia Geronimon Cadillacia verrokiksi:

"Nykyaikaisen juttelun" kappaleissa on suurimmaksi osaksi peruskaava (tm), jonka perusteella yhtyeen tuotokset on erittäin helppo tunnistaa. Kaava toimi aikanaan sen verran hyvin, että hittejä tuli peräjälkeen useampia. Alkusoitto, pari säettä pohjustukseksi, 1-2x kertosäe, 1-2x falsettikertosäe sävelkulkuja "peilaten", välisoitto ja homma uusiksi. Variointia kaavaan tarvittiin vain vähän. Simppeliä, mutta hyvin se toimi. Mollivoittoinen viivähtelevä laulutapa ja letkeän leppoisa rytmi olivat tyypillisiä elementtejä. Lyriikoisakin on muutamia avainsanoja ja ilmaisuja, jotka löytyvät hieman eri tavalla ilmaistuina ja eri asiayhteyksissä ja mekityksissä useammasta kappaleesta. Esimerkkinä vaikkapa "teach me the rules", toisaalla "break the rules" jne. Ja paljon lentäviä lausahduksia tai kliseeilmaisuja, kummin vain kuulija haluaa ymmärtää.

Luet sitten jo ajatuksia:p
Juu. Uskoisin että olen pelkästään itse olen linkittänyt tänne toistasataa kasarihittiä. Jos mukaan lasketaan vielä kaikki muutkin jotka ovat aiheesta linkittäneet, niin veikkaisin että kaikkein kovimmat kasarihitit ovat tulleet ketjussa jo kertaalleen koluttua. Koitan kovasti keksiä ketjuun uutta matskua, jottei mene ihan samojen biisien kierrättämiseksi.

Mitä musiikillisiin mieltymyksiini tulee, niin ainakin meikäläisen kohdalla se on täysin kulloisestakin mielialasta kiinni, mikä milloinkin kuulostaa hyvältä. Joskus teininä tuli kuunneltua vain rokkia ja heviä, nykyään olen kaikkiruokainen, eli mikä tahansa käy joka korvaan kolahtaa. Retroa tulee harrastettua yllättävänkin paljon, vaikka muut tuttavani pitävät sitä lähinnä tyhjänpäiväisenä menneeseen haihatteluna.

Viimeksi muokattu:
Outo kesä, todellakin. Eilen täällä tuiskutti välillä luntakin. Nyt kun ois fyrkkaa, niin lähtisin niin kauas kuin pippuri kasvaa.

Hieman vanhempata trancea vuosituhannen vaiheen tietämiltä;

Viimeksi muokattu:
Juu. Uskoisin että olen pelkästään itse olen linkittänyt tänne toistasataa kasarihittiä. Jos mukaan lasketaan vielä kaikki muutkin jotka ovat aiheesta linkittäneet, niin veikkaisin että kaikkein kovimmat kasarihitit ovat tulleet ketjussa jo kertaalleen koluttua. Koitan kovasti keksiä ketjuun uutta matskua, jottei mene ihan samojen biisien kierrättämiseksi.

Mitä musiikillisiin mieltymyksiini tulee, niin ainakin meikäläisen kohdalla se on täysin kulloisestakin mielialasta kiinni, mikä milloinkin kuulostaa hyvältä. Joskus teininä tuli kuunneltua vain rokkia ja heviä, nykyään olen kaikkiruokainen, eli mikä tahansa käy joka korvaan kolahtaa. Retroa tulee harrastettua yllättävänkin paljon, vaikka muut tuttavani pitävät sitä lähinnä tyhjänpäiväisenä menneeseen haihatteluna.
Kannan kasari-helmeni kekoon... naurava kulkuri. Aluksi alkaa vituttaa mutta kohta rupeaa pakostakin naurattamaan että joku on yleensä tehnyt tälläisen ja levy myi vielä platinaa!

Nyt kun mamma lähti sukulaisiin niin päätin vetää päiväkännit ja mennä katsomaan mitä vaunukalustoa huomisen Lippujuhla-paraatiin on stadiin roudattu... tästä vauhtia:

Taas yhdet koulun kevätjuhlat nähty tai oikeastaan kuunneltu sieltä takarivistä ja näemmä ainakin täällä periferiassa suvivirsi on edelleenkin in ;). En silti laita sitä soimaan vaan toivotan jo perinteen mukaisesti kaikille koulunsa vain kesäksikin lopettaville kuten tietenkin kaikille muillekin hyvää kesää musiikin voimin, taidanpa tässä itsekin vetäistä kevyen päiväkännin kun kelitkin on ns kohdillaan :)

Back