Tällä hetkellä soi .....

Sinead on nykyään melko sekaisin kyllä.
En muista oliko se tää kun irish bastard kännissä hoilaa, siis ystävä.
En oo kyllä varma voiko tänne noita IRA biisejä laittaa mutta jos ei käy niin moderaattori poistakoon.

Ja tää vielä, tykkään kovasti

Itse olen siis vankka luterilainen protestantti, mutta tykkään musiikista ja ystäviä on tuolla ja Skotlannissa myös. Olen vain sivusta seurannut, edelleen vihaavat jotkut englantilaisia hirveästi.
Ja kyllä ne niitä kurittivat, Suomi pääsi lopulta melko vähällä ryssän alaisuudessa verrattuna Irlanti brittien alaisena.

Soitan Bluesia, kun siltä tuntuu

Menin soittimeni ääreen, avasin nuottikirja, ja valitsin sieltä kappaleen "A mess of blues". Se on osa Elviksen ohjelmistoa, josta olen hankkinut pianonuotteja. Sen sanat ovat suomennettuna jotain tällaista:

Sain juuri kirjeesi baby, on liian paha että et voi tulla kotiin.
Vannon, että olen tulossa hulluksi, istuessani täällä aivan yksin.
Sitten kun lähdit, olen saanut "a mess of blues"in.

Hupsis, siinä valuu kyynel, vierien alas kasvojani.
Jos itken koska olen rakastunut, en varmasti ole häpeissäni.
Sain koottua itseni, ennekuin menetin järkeni.
Aion astua seuraavaan menossa olevaan junaan, ja jätän bluesin taakseni.
Sitten kun lähdit, olen saanut "a mess of blues"in.

Huomatkaa: Elvis esiintyy sotilaspuvussa - maanpuolustajana.

Professori Jarppi antaa selvityksen maahanmuuton hyödyistä.:)

Voisi olla suomalainen tekijä nimestä päätellen. Lisää autoilumusaa. Melodic progressive house, tärkeää tietää ettei vaikuta vanhalta spedeltä:)

80-luvulla koetin monesti äänittää Layla -kappaletta radiosta c-kasetille.
Ei onnistunut koskaan, koska toimittaja aina katkaisi biisin kun alkaa lopun hidas osa.
Ei tuo loppu niin hieno ole, mutta olisin kuitenkin mielelläni taltioinut koko kappaleen. Hienoa että youtubesta löytyy katkaisematon versio.

Oheisen musiikkinautinnon meille tarjoaa laulu- ja soitinyhtye Sodom. Kyseinen orkesteri perustettiin nimensä mukaisesti Sodoman kaupungissa ja väitetään, että sen jääminen paikallisen levyraadin viimeiseksi olisi ollut syy siihen, miksi Herra päätti hävittää kyseisen kaupungin Gomorran ohella. Viime vuosina Sodom ei juuri ole Pohjois-Euroopassa vieraillut, mutta vuonna 2018 saatiin Suomessa nauttia harvinaista herkkua, kun pumppu teki minikiertueen Eno-Veteli-Karjaa.
Sodomin tyyli on helposti tunnistettava. Yhtyeen perustajajäseniin kuuluva basisti-laulaja Tom Angelripper on kertonut taiteen syntyvän tuskasta, tässä tapauksessa hän käytti vertauskuvaa "kivestä hakkaamalla."

Yhtye pyrki 1980-luvun lopussa myös Kalifornian juppien aloittamaan terveysbuumiin, mutta heidän dieettinsä ei oikein ottanut tulta:

Back