Tällä hetkellä soi .....

Totta! En ole ikinä käynyt Irlannissa, mutta olen miettinyt, että onko juurisyy jossain kelttiläisessä "harmonisessa" tarinankerronta perinteessä tjms... koska walesiläiset laulavat myös todella hyvin, ja rakastavat kuorolaulua... enpä osaa sanoa.
Mutta oikeassa olet, ja vaikka esim. Ruotsista löytyy yhä uusia hittibiisien tuottajia pissiksille niin Irlannista löytyy LAULAJIA...
U2 ja Bono tietysti myös esimerkkinä, ainakin omasta mielestäni.

Lisäksi irkut keksii bileet melkein mistä tahansa, vaikka lennon myöhästymisestä!

Irlantilaisissa on paljon samaa kuin suomalaisissa,suurvallan (tai suurvaltojen )puristuksessa vuosisatoja eläneitä kansoja joilta löytyy sitä sisua(skotit ja kymrit kuuluu myös tähän sakkiin).Mainitaan tähän jälleen Robin Of Sherwood ja CLANNAD,mistäs muualta kuin IRLANNISTA.
 
Irlantilaisissa on paljon samaa kuin suomalaisissa,suurvallan (tai suurvaltojen )puristuksessa vuosisatoja eläneitä kansoja joilta löytyy sitä sisua(skotit ja kymrit kuuluu myös tähän sakkiin).Mainitaan tähän jälleen Robin Of Sherwood ja CLANNAD,mistäs muualta kuin IRLANNISTA.
Tämä on yksi meikäläisen suosikkibiiseistä, lähinnä siksi että Irlannissa on vielä nuoria jotka osaavat omaa kieltään... eipä noi mimmitkään ole hassumman näköisiä.
Ja kova taso tällä kuorolla, ajoitus ja rytmi ihan huippua... yliopiston kuoro, mutta sekakuoro, toisin kuin Helsingissä.

 
Tämä on yksi meikäläisen suosikkibiiseistä, lähinnä siksi että Irlannissa on vielä nuoria jotka osaavat omaa kieltään... eipä noi mimmitkään ole hassumman näköisiä.
Ja kova taso tällä kuorolla, ajoitus ja rytmi ihan huippua... yliopiston kuoro, mutta sekakuoro, toisin kuin Helsingissä.

Over the hills and far away...??
 
 
 
Jeesuksen sukset! Jotenkin osasin odottaa örinä-osastoa kehiin, vaikka alku vaikutti yllättävän sivistyneeltä :) .

Eihän meitä härmäläisiä voi mihinkään salonkeihin päästää, näilläkään näytöillä... ja missäs @EK on, onkos Lapissa ollut Alkot lakossa niinkuin Norjassa häh?
 

Kansallisia suurhetkiä Meille nuoremman polven edustajille.

Mutta mie en jääpallosta välitä: lahtaripallo ja hiihto on enemmän 'suuntaa antavia'.
 
'Sinne tyttöni mä noudan
Ja Miina-vaara on loppumaton'.


Jos flikan on nimi oiskin Miina, niin....
 
Viimeksi muokattu:

Etsin kyllä pirunkeuhkojen soittoa, mutta kai tääkin kelpaa.

Jos neito kotimaassa tässä Suomenmaassa on antanut pänksit, niin kertokaa. ;) :)
 
Jeesuksen sukset! Jotenkin osasin odottaa örinä-osastoa kehiin, vaikka alku vaikutti yllättävän sivistyneeltä :) .

Eihän meitä härmäläisiä voi mihinkään salonkeihin päästää, näilläkään näytöillä... ja missäs @EK on, onkos Lapissa ollut Alkot lakossa niinkuin Norjassa häh?
SELVÄNÄ SYMPPIS!
Suksi kulkee umpihangessa melko paljon helpommin, kun jättää etanolin edelliseltä illalta pois.
 
Joskus olin eläin, mutta nyt olen kunnossa.


En oo kyllä kuullut tästä yhtään vähemmän populaaria sovitusta, jos tää siis on kansanlaulu.



Tuossa listattujen lisäksi on ainakin Texas Alexander -nimisen bluesmuusikon versio nimellä The Risin' Sun, joka perustuu samaan teemaan, vaikka sovitus ja sanoitus onkin aika erilaiset.
 
Kuudennesta pohjoismaasta.


 
Olen menossa riiuureissulle ensi viikolla (nähtiin viimeksi n. kuukausi sitten) ja laiton naiselle s-postissa rakkauslaulun saatesanoilla että tältä nyt tuntuu kun olen tulossa paitsi että minä tulen junalla ja laulussa tullaan moottoripyörällä.

Tämä rakkauslaulu.
 
 
Peatlekseilla ei ollu ko vanahat ruskiat kengät...
Ei se ole heleppoa kelhän.
 
Back
Top