Tällä hetkellä soi .....

Oon mä tän joskus kuullut... Oli hyvä OKL-kaveri ja kimppakotiviinipönttö. Oli myös vanhempieni (see, kultalusikka suussa etc.) alakerta. Siellä oli rumpusetti, kitarat & vahvistimet. Nämä tiedettiin mutta Ramoa vedettiin, mitä ikinä lyriikoiksi sitten juolahtikaan mieleen. Tuolla jossain nurkassa se vitossoinnuilla runneltu strato-kopio on edelleen.

Saattoi siihen alakerran käyttöoikeuteen vaikuttaa vähän myös ne 8 vuotta laatoitusta ja muuta tasoite säkkien kantoa.
Anteeksi toistosta. Mutta silti Sanktio pukkaa läpi kaikesta.
 
Tulee muistojen syövereistä kylpyhuoneen alavarvin laatoituksen kontaktiliiman haju nokkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: EK
Tässä sukellellaan muistoihin juu.

Oasis-lookilla sai ihan hyvin. Piti sitä kitaraa vaan oikein päin kädessä. Tosin OKL:ssä... Meitä oli aika vähän jätkiä.

 
Slayerin tietyt biisit vaan potkii, kuten nyt tämä Skeletons of Society:
Aeka pysähty
Ku tulj leemahti
Ku rikkaat kööhtyyt
Ja hullut viisastuit
Muistot vaeltaa aevossaen
Happopposatteen poltoestaen
Tuskoo en voettanna

Mittään tiällejjoo
Ee mittään laesinkaan
Ee oavistettunna
Lopunalakuva
Rohveetta näen ennustaa
On lännessä onnemme moa
Ka läheppä hänen völjyyn

Kalaman varjoja vaen neän
Männeen aejjan reäppeetä

Elo rappaotuu
kaekki raeskaotuu
Päessäen kuva on
Kuolonpyörteistä
Kalaman tuulet puhaltaa
Kun valtesmanni konsannaan
Tuska riipii aennaen

On haovvan hilijasta
Ku valo välähtää
Yljvoema mahoton
Päevä kärähtää
Hulluus minnuo hookuttaa
Oun pelekkä peljnappula
Hulluus kaeken valtovaa

Kalaman varjon vaen mä neän
Pirstat männeen moaliman
Kalaman varjon vaen mä neän
Männeen aejjan reäppeetä
Männeen aejjan reäppeetä
Pirstat menneen moaliman

Aeka pysähtyy
Taevas raeskaotuu
Kaohun peejaeset
Toet silti tuomijon
Muistot viipyy päessä
Joskus eosin pärjännä
Hulluus riivoo päetä

Kalaman varjoja vaen neän
Raoniot moalimamme teän
Männeen aejjan reäppeetä
Raoniot moalimamme teän
 
Charles Berthoud on ihan kohtuullisen taitava ja lähes yhtä viihdyttävä bassoa soittava tubettaja.

 
Nyt on tullut ajankohtaiseksi soitella ukrainalaisia metsäveljien vastarintalauluja. Tunnin valikoima.

 
Ghetto life is not easy...

norjalainen kansanlaulu.


 
Joululauluista puheen ollen: Miksi hitossa yksikään suomalainen sinfoniaorkesteri ei ole julkaissut joululevyä, jossa sovitukset olisivat kunnon mahtipontisia ja eeppisiä? Esimerkiksi Lahden sinfoniaorkesterin joululevy on hirveää kuultavaa kun lauluja hädin tunnistaa tekotaiteellisten sovitusten takaa.

Toinen suomalainen helmasynti on joululaulut urkusäestyksellä, joka kuulostaa monotoniselta iiuuiiuuiiuu-ininältä.
 
Brittien Eläkeläiset on Prodigy:
"Aimo Firestarter"
 
Ei taida upota ihan kaikille, mutta omaan mieleen on kyllä kovastikin. Jos nyt kuitenkin päätät olla rohkea ja kokeilla niin suosittelen kokemuksen maksimoiseksi hyviä kuulokkeita sekä keskittymistä melodioihin. Toimii myös esimerkiksi erittäin hyvin metsäretkellä taustamusiikkina ja nuotion äärellä! ;)


Linkin takana olevassa videossa on 4 biisiä;
0:00 In Maidjan
3:47 Krigsgaldr
11:28 Fylgija / Futhorck
14:06 Othan
 
1990-luvulla näytti siltä, että globaalin talouden hallinta siirtyy Yhdysvalloista Eurooppaan. Tämän seurauksena myös yhdysvaltalaisartistit ryhtyivät muokkaamaan esitystapojaan paremmin Eurooppaan sopiviksi. Saksa oli sangen yleinen lokalisoinnin kohde, kuten tässä esimerkkikappaleessa "Straight outta Compton", joka esitettiin Oktoberfesteillä vuonna 1997. Olin katsomassa.

 
Back
Top