fulcrum
Greatest Leader
Hyviin keskustelutapoihin kuuluu keskustella itse aiheesta, ei muiden keskustelijoiden ominaisuuksista.
Olisi hyvä jos itsekin muistaisit tämän ohjeen ylimielisten "miksette katso googlesta mitä mieltä taloustieteilijät ovat tiemaksuista/asevelvollisuudesta/yms" heittojen sijaan. Hei, mikset muuten katso googlesta mitä mieltä sotilasasiantuntijat ovat asevelvollisuudesta?
Takaisin topikkiin, Malmin kentän hävitys on absurdia koska se on Suomen vilkkaimpia lentoasemia ja myös maanpuolustuksellisesti merkittävä. Useimmissa suurkaupungeissa on lähilento- tai syöttöliikenneasema hoitamaan syöttö- ja taksi-ilmailuliikennettä koska se on niiltä huomattavasti nopeampaa kuin päälentoasemilta. Mutta Helsinki ei ymmärrä tällaisia mahdollisuuksia. Tarkalleen sama valinta oli edessä Tukholmassa, säilyttääkö vanha Bromma vai tehdä asuntoja? No Bromma päätettiin säilyttää ja nyt siellä kulkee yli 2 miljoonaa matkustajaa vuodessa. 20 vuoden päästä Helsinki tulee katumaan Malmin hävitystä, mutta silloin se on enää myöhäistä itkeä. Kenttää ei voida asutuksen keskelle rakentaa eikä Helsinki-Vantaalla ole enää laajennusvaraa. Rakennusmaasta ei Helsingissä ole pulaa, kuten moneen kertaan todettu niin "pula" on puhtaasti keinotekoinen.
Mitään korvaavaa kenttää ei tietenkään tule. Ilmailukoulutus siirtyy ulkomaille koska Suomessa ei ole sopivia kenttiä. Finavia nyt tietysti näkee ilmailun lähinnä taakkana toiminnalleen ja on aktiivisesti pyrkinyt toimintaa hävittämään, luultavasti ylhäältä käsin ohjattuna.