Talvilajit (mäkihyppy, yhdistetyn, hiihto)

vehamala kirjoitti:
Astmaatikko Björgen otti ensimmäisensä:

http://www.hs.fi/urheilu/mmhiihto/artikkeli/Marit+Bj%C3%B6rgen+aloitti+Norjan+kultajuhlat/1135264062626

http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Norjan+t%C3%A4htihiiht%C3%A4j%C3%A4n+astmal%C3%A4%C3%A4kitys+puhuttaa+taas/1135264059161

http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/1135263804250?ref=lk_hs_ur_1

Hyvinhän nuo näyttää Martsun keuhkot pelittävän.
 
Ja sitten Nortti korjasi potin yhdistelmähiihdossa ! Heikkinen paras suomalainen, 18. :(
Norskeilla on aika hyvä meno päällä kotikisoissaan, kuten oli odotettavissakin !

http://www.hs.fi/urheilu/mmhiihto/artikkeli/Northug+tarjosi+herkkua+Heikkiselle+j%C3%A4i+n%C3%A4lk%C3%A4/1135264127414
 
Taitaa se öljyvaltio viedä leijonanosan mitskuista, Itävallalle ja länsinaapurille muutama, mutta Suomi taitaa valitettavasti jäädä kokonaan ilman.
 
Bodyguard kirjoitti:
Taitaa se öljyvaltio viedä leijonanosan mitskuista, Itävallalle ja länsinaapurille muutama, mutta Suomi taitaa valitettavasti jäädä kokonaan ilman.

Jos ei tänään naisten kympillä tai sitten oikea lottovoitto isossa mäessä, niin sitten Suomen mitalitilasto näistä kisoista on nolla :mad:
 
Eipä ne Suomen mitskusaumat kovin isot ole. Todennäköisyysjärjestyksessä: 1. naisten kymppi tänään, 2. naisten viesti ( pitäis pystyä lyömään Venäjä, Italia ja Saksa, Norja menee menojaan ja Ruotsi melkein yhtä varma kakkonen ). 3. ison mäen kisa ( vatii muutaman Itävaltalaisen ja Norjalaisen epäonnea ja myös etteivät sakemannit ja Sloveenit ym veny ). tarkemmin kun mietti, niin aika masentavat näkymät on.
 
Bodyguard kirjoitti:
Eipä ne Suomen mitskusaumat kovin isot ole. Todennäköisyysjärjestyksessä: 1. naisten kymppi tänään

Ja se sentään toteutui, A-K Saarinen pronssilla !
Tähän pitää varmaan olla tyytyväinen ?
 
Joo, itse asiassa Suomella kova "joukkuetulos": 3. Saarinen, 5. Lähteenmäki, 6. Muranen, 8. Niskanen ja 18. Roponen. Viestistä voisi siis odotella hopea- tai pronssilätkää. Perinteisen osuudet kunnossa, ainoa arvoitus on sitten se, kuka hiihtää sen toisen vapaan osuuden, Roponen lienee varma vapaan hiihtäjä. Kaipa se sitten Saarinen on?
 
huomenna on 15 km perinteinen miesten hiihto.

Kestääkö Jauhojärvi mitalelle?
 
Oh-hoh, Heikkiselle KULTAA ! Yllätti kyllä minut erittäin positiivisesti !
 
Sama täällä. Osaa ne Suomalaiset sittenkin hiihtää. Heikkinen kultaa, Jauhojärvi viides, Nousiainen kahdeksas. Näyttää siltä, että meikäläiset menestyy, kun mä en oo kattomassa kisaa ja sit kun mä katon, niiin menestystä ei tuu. Pitäiskö olla kattomatta?
 
Voitto perinteisissä lajeissa tuntuu nannannaa. Uskomaton jätkä ja ei ihan ilman vaikeuksia ole menestys syntynyt. Jätti muuten korkeanpaikan leirin väliin ja herkisteli tosi pitkään, kuulemma.
 
Bodyguard kirjoitti:
Sama täällä. Osaa ne Suomalaiset sittenkin hiihtää. Heikkinen kultaa, Jauhojärvi viides, Nousiainen kahdeksas. Näyttää siltä, että meikäläiset menestyy, kun mä en oo kattomassa kisaa ja sit kun mä katon, niiin menestystä ei tuu. Pitäiskö olla kattomatta?

Pitäis. Ja pitääkin muuten Kojonkoskelle antaa vinkiksi että jatkossa kun alkaa johtaa huippu-urheilun kehittämistyöryhmää on sen ensimmäinen tehtävä aina kaikien kisojen ajaksi sulkea Bodyguard pimeään koppiin, jotta suomalaiset pärjää.
Hienoa, että vihdoin syy löytyi ja saatiin syntipukki epäonnistumisille. Taisit katsella Vancouverin kisatkin lähes kokonaan?
 
noska kirjoitti:
Bodyguard kirjoitti:
Sama täällä. Osaa ne Suomalaiset sittenkin hiihtää. Heikkinen kultaa, Jauhojärvi viides, Nousiainen kahdeksas. Näyttää siltä, että meikäläiset menestyy, kun mä en oo kattomassa kisaa ja sit kun mä katon, niiin menestystä ei tuu. Pitäiskö olla kattomatta?

Pitäis. Ja pitääkin muuten Kojonkoskelle antaa vinkiksi että jatkossa kun alkaa johtaa huippu-urheilun kehittämistyöryhmää on sen ensimmäinen tehtävä aina kaikien kisojen ajaksi sulkea Bodyguard pimeään koppiin, jotta suomalaiset pärjää.
Hienoa, että vihdoin syy löytyi ja saatiin syntipukki epäonnistumisille. Taisit katsella Vancouverin kisatkin lähes kokonaan?

Juu, katselin. Taidan kuitenkin näissäkin kisoissa jotain telkkarista katsoa, ihan vaan teidän kiusaksi. Se Kojonkoski on sen verran pieni mies, että tarttee kyllä apua, jos meinaa mut koppiin saada.
 
Nyt en ole katsonut yhdistetyn kisaa, mutta silti meikäläiset ei pärjää. Netistä tsekkasin ja mäen jälkeen Ryynänen 1.19 ja Manninen 2 minuuttia kärkeaä jäljessä. Edelman, Gotwald ym ovat reilun minuutin Mannista edellä, joten eipä taida sieltä mitään tulla. Kukas nyt ottaa syyt niskoilleen?
 
Bodyguard kirjoitti:
noska kirjoitti:
Bodyguard kirjoitti:
Sama täällä. Osaa ne Suomalaiset sittenkin hiihtää. Heikkinen kultaa, Jauhojärvi viides, Nousiainen kahdeksas. Näyttää siltä, että meikäläiset menestyy, kun mä en oo kattomassa kisaa ja sit kun mä katon, niiin menestystä ei tuu. Pitäiskö olla kattomatta?

Pitäis. Ja pitääkin muuten Kojonkoskelle antaa vinkiksi että jatkossa kun alkaa johtaa huippu-urheilun kehittämistyöryhmää on sen ensimmäinen tehtävä aina kaikien kisojen ajaksi sulkea Bodyguard pimeään koppiin, jotta suomalaiset pärjää.
Hienoa, että vihdoin syy löytyi ja saatiin syntipukki epäonnistumisille. Taisit katsella Vancouverin kisatkin lähes kokonaan?

Juu, katselin. Taidan kuitenkin näissäkin kisoissa jotain telkkarista katsoa, ihan vaan teidän kiusaksi. Se Kojonkoski on sen verran pieni mies, että tarttee kyllä apua, jos meinaa mut koppiin saada.

Kai siinä ryhmässä muitakin on vaikka Erkka jäikin siitä sivuun ja pyytävät virka-apua sitten vaikka kuulamaajoukkueelta ja moukarimiehiltä tai painijoilta.
 
Bodyguard kirjoitti:
Nyt en ole katsonut yhdistetyn kisaa, mutta silti meikäläiset ei pärjää. Netistä tsekkasin ja mäen jälkeen Ryynänen 1.19 ja Manninen 2 minuuttia kärkeaä jäljessä. Edelman, Gotwald ym ovat reilun minuutin Mannista edellä, joten eipä taida sieltä mitään tulla. Kukas nyt ottaa syyt niskoilleen?

Taitaa riittää se, että edes ajattelit asiaa ja toi netin kattominen oli sitten se viimeinen niitti.
 
Vaikka mä kävinkin netissä tsekkailemassa, niin Suomen naiset Saarinen/Lähteenmäki nappasivat hopeaa Ruotsin voittaessa! Nyt on sitten jokaista väriä yksi. Tuleeko lisää?
 
Bodyguard kirjoitti:
Vaikka mä kävinkin netissä tsekkailemassa, niin Suomen naiset Saarinen/Lähteenmäki nappasivat hopeaa Ruotsin voittaessa! Nyt on sitten jokaista väriä yksi. Tuleeko lisää?

Hyvä juttu, ja toivottavasti. Lajit ei kummosesti kiinnosta (mäkihyppy erikseen) mutta Suomalaisten menestys lajissa kuin lajissa on aina positiivinen juttu. :cool:
 
Bodyguard kirjoitti:
Vaikka mä kävinkin netissä tsekkailemassa, niin Suomen naiset Saarinen/Lähteenmäki nappasivat hopeaa Ruotsin voittaessa! Nyt on sitten jokaista väriä yksi. Tuleeko lisää?

Täytyy näköjään ruveta synkistelemään ja valittamaan tästä lähtien joka kisojen alla :a-cry:
Nytkin rupes heti mitalit kilisemään kun oikein voivotettiin :shy:
 
Bodyguard kirjoitti:
Vaikka mä kävinkin netissä tsekkailemassa, niin Suomen naiset Saarinen/Lähteenmäki nappasivat hopeaa Ruotsin voittaessa! Nyt on sitten jokaista väriä yksi. Tuleeko lisää?

Taisit käydä justiin siinä viimeisessä vaihdossa kun suomen tytöt hiukan tyri sen ja päästi Rutosin karkuun ja kultaan ja uudestaan kävit siinä vaiheessa kun normanni liuku alamäessä Villen kiinni ja Samin ja Villen hieno taktinen veto ja urhollinen yritys kuivu kasaan. Miehet olis kyllä ansainneet tuolla taistelulla mitalin. Peesaajat vaan taas noukki hedelmät ja Suomi viides 1,1 sekuntia voittajan perässä. Pientä lohtua tuo se, että Ruotsi romahti täysin Samin rynnistyksessä.

Toivottavasti viesteissä huomenna ja ylihuomenna näkyy samaa tappelutahtoa ja taktista osaamista. Vielä kun Ville saisi alleen kilpailukykyiset sukset ja napsut kohdalleen.
 
Back
Top