Tapaus Hussein al-Taeen

inscout

Eversti
Al-Taee sivuuttaen, niin kyllä nykyaikana CV:t heijastavat myös työpaikkailmoituksia. Kun ilmoituksissa haetaan ihmisiä joita ei ole, niin CV:tkin alkavat pikku hiljaa muuttumaan sellaisiksi. Ohessa muutamia henkilökohtaisia suosikkeja työpaikkailmoituksista:

"Voit vaikuttaa omaan palkkaukseesi" = 100% provikkapalkka
"Toimistomme sijaitsee moderneissa, avarissa ja valoisissa tiloissa" = Avokonttori jaetuin työpöydin
"Pääset vaikuttamaan työsi sisältöön" = Saat päättää miten päin kynäsi on pöydällä
"Olet strateginen ajattelija etkä pelkää liata käsiäsi arkipäivän työssä" = Psykologisesti mahdoton ihmistyyppi
"Joustava työaika" = Meitä ei kiinnosta paljonko teet. Jos et tee, et saa provikkapalkkaakaan. / Minimityöaika on 10h äläkä kysele överikorvauksia.
"titteli Customer Success Manager" = Puhelinmyyjä

Ja miljoona muuta vastaavaa.
 

Hapsu

Alikersantti
On mullakin nykysessä päivätyössä hienolta kalskahtava lontoonkielinen titteli, vaikka mie oon vaan asentajanretale, ja piti ihan yksi kahden päivän kurssikin käydä että sai vastaavan johtajan pätevyyden :solthum: , mutta tällästä tää meininki teollisuudessa nykyään on, kurssia ja korttia pittää olla suoritettuna niinpaljon että kaikkien luetteluun menee puolpäivää:ROFLMAO:
 

Oho

Majuri
Aika monta valelääkäriä on sentään paljastettu pienistä piireistä. Jätkät vetäneet lääkärin ammattia suunnilleen googlella ja vissiin ihan hyvin meni. -pieni piiri- ei ole mikään tae mistään.
Totta tuokin mutta lekureilla taitaa olla käytännössä täystyöllisyys pikemminkin kuin 1000 hakijaa hyvää avointa paikaa kohden....
 

Eräs

Korpraali
En tiedä onko mitään merkitystä, mutta osui silmään eräs asia. Al-Taee:n opinnäytetyö Varsovan yliopistossa käsitteli Irakin eläkejärjestelmän uudistusta. Hän valmistui sieltä vuonna 2016. IL

Toisaalta Irak on alkanut maksaa varsin huomattavaa kärsimyskorvausta Saddamin terroria pakoon pakolaisleireille lähteneille ihmisille Al-Taeen mukaan vuonna 2016. Tosin laki olisi ollut voimassa hänen mukaansa jo 2013. Uusi Suomi

Kärsimyskorvausta saavat ilmeisesti kaikki Saudi-Arabiassa pakolaisleirillä aikoinaan olleet 33 000 ihmistä. Kuulemma 25 000 heistä on saanut turvapaikan länsimaista. Käytännössä kaikki korvausta saavat lienevät shiioja. Hehän joutuivat Saddamia pakenemaan.

Al-Taee:n perhe ja suku on ollut isossa roolissa Irakin jälleenrakentamisessa ja mieleen tuli liittyyköhän Husseinin opinnäytetyö projektiin?

Tuo kärsimyskorvaus vaikuttaa varsin suurelta näin äkkiseltään ajateltuna. Al-Taee:n mukaan se olisi vajaat 1000€/kk. Netistä löysin sellaisen tiedon, että keskipalkka Irakissa olisi 560$ Lähde Jos tuo pitää paikkansa, niin melko messevä on korvaus.
 

Kolttasoturi

Alikersantti
En tiedä onko mitään merkitystä, mutta osui silmään eräs asia. Al-Taee:n opinnäytetyö Varsovan yliopistossa käsitteli Irakin eläkejärjestelmän uudistusta. Hän valmistui sieltä vuonna 2016. IL

Toisaalta Irak on alkanut maksaa varsin huomattavaa kärsimyskorvausta Saddamin terroria pakoon pakolaisleireille lähteneille ihmisille Al-Taeen mukaan vuonna 2016. Tosin laki olisi ollut voimassa hänen mukaansa jo 2013. Uusi Suomi

Kärsimyskorvausta saavat ilmeisesti kaikki Saudi-Arabiassa pakolaisleirillä aikoinaan olleet 33 000 ihmistä. Kuulemma 25 000 heistä on saanut turvapaikan länsimaista. Käytännössä kaikki korvausta saavat lienevät shiioja. Hehän joutuivat Saddamia pakenemaan.

Al-Taee:n perhe ja suku on ollut isossa roolissa Irakin jälleenrakentamisessa ja mieleen tuli liittyyköhän Husseinin opinnäytetyö projektiin?

Tuo kärsimyskorvaus vaikuttaa varsin suurelta näin äkkiseltään ajateltuna. Al-Taee:n mukaan se olisi vajaat 1000€/kk. Netistä löysin sellaisen tiedon, että keskipalkka Irakissa olisi 560$ Lähde Jos tuo pitää paikkansa, niin melko messevä on korvaus.
Näyttää korruptiolta.
 

baikal

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
Tuo kärsimyskorvaus vaikuttaa varsin suurelta näin äkkiseltään ajateltuna. Al-Taee:n mukaan se olisi vajaat 1000€/kk. Netistä löysin sellaisen tiedon, että keskipalkka Irakissa olisi 560$ Lähde Jos tuo pitää paikkansa, niin melko messevä on korvaus.
Jos pitää paikkansa, niin epäilemättä harvat ja valitut ovat ne, joita tällä kärsimyskorvauksella siunataan. Ja epäilemättä luonnollisesti toimintatonni kosahtaa tilille, vaikka ihminen olisi kärsimässä Ruotsissa. Äkkinäinen kuvittelee, että kehitysmaalla olisi muutakin maksettavaa kuin kärsimyskorvausten suorittaminen -harvoille ja valituille-.
 

Lapinukko

Kersantti
Husu Al-Tae on mahdollisesti jo ollut vuosia Venäjän verkostossa,, mutta eihän toimittaja sitä voi ääneen arvailla.

Pieni kalahan hän on, isommat ui vapaana, myös se joka hänet Suomeen järjesteli ja uitti demaripuolueelle!!

(toimittajanlor***kin voisi keskittyä tutkimaan kyseistä aihetta eikä lakaisemaan ongelmia piiloon ja paheksumaan niitä jotka julkaisevat rikollisten nimiä)
 
Viimeksi muokattu:

hansai

Ylipäällikkö
Yle selvitti: Miksi rauhantekijä Hussein al-Taeesta tuli Suomen irakilaisten kiistakapula?
Al-Taee on antanut taustansa vuoksi yksipuolisen kuvan Irakin tilanteesta, sanoo osa Suomen irakilaisista. Hän itse sanoo puhuneensa Irakista niin monipuolisesti kuin osaa.
Hussein al-Taee
13.8.2019 klo 15.44
Hussein al-Taee

Kansanedustaja Hussein al-Taee palasi sairauslomalta töihin heinäkuussa 2019.Roni Rekomaa / Lehtikuva

Tuomas Hyytinen

Jaa artikkeli:
Jaa artikkeli Whatsapissa
Jaa artikkeli Facebookissa
40
Jaa artikkeli Twitterissä
Huhtikuussa 2019 eduskuntaan valittiin ensimmäistä kertaa irakilainen ja arabi. Hussein al-Taeen tarina pakolaisesta rauhantekijäksi ja kansanedustajaksi oli sadunhohtoinen.
Heti vaalien jälkeen hohto himmeni. Julkisuuteen tuli al-Taeen Facebook-kirjoituksia ajanjaksolta 2010–2015. Niissä hän solvasi juutalaisia, homoja, sunneja, kurdeja ja somaleja.
Juuri myös niitä ryhmiä, joiden kanssa al-Taeen aiempi työnantaja, rauhannobelisti Martti Ahtisaaren perustama CMI-järjestö työskentelee rauhan edistämiseksi.
Vihakirjoitukset eivät sopineet kuvaan, joka al-Taeesta oli syntynyt suomalaisille ja myös CMI:lle.
Al-Taee itse on pistänyt vihakommenttinsa nuoruuden typeryyden ja vihaisuuden tiliin.
Mutta millaisesta uskonnollis-poliittisesta taustasta al-Taeen vihakommentit nousivat? Ja miksi ihaillusta rauhantyöntekijästä tuli Suomen irakilaisten kiistakapula?
A-studio selvitti Hussein al-Taeen – ja Irakin politiikan – suomalaisille vieraampaa puolta. Siitä on keskusteltu paljon Suomen irakilaisten keskuudessa.
Juttu perustuu pääosin Suomessa asuvien irakilaisten sekä Irakin asiantuntijoiden haastatteluihin. Lisäksi A-studio on perehtynyt laajaan taustamateriaaliin, josta osa on arabiankielisiä sosiaalisen median keskusteluja sekä irakilaisia dokumentteja.
Hussein al-Taee

Hussein al-Taee CMI:n toimistolla helmikuussa 2016.Kalevi Rytkölä / Yle
Al-Taee kävi islamistisen puolueen tilaisuuksissa
Ainakin irakilaiset Suomessa ovat tienneet, että Al-Taeen perhe kuuluu merkittävään shiialaiseen sukuun Etelä-Irakista ja että Assad-isä on tunnettu poliitikko islamistisessa, Iran-mielisessä Sciri-puolueessa.
Islamistien mukaan valtioita tulisi hallita islamin uskonnollisten arvojen ja islamilaisen lain mukaan.
A-studio selvitti, että myös Hussein al-Taee on aiemmin osallistunut isänsä edustaman puolueen tilaisuuksiin Suomessa asuessaan.
Al-Taee kertoo A-studiolle käyneensä Sciri-puolueen tilaisuuksissa mielenkiinnosta, oppiakseen Irakin politiikasta ja luodakseen kontakteja.
– En ole ollut puolueessa virallisena toimijana mukana, hän korostaa.
Hän kertoo käyneensä myös muiden irakilaisten puolueiden tilaisuuksissa.
Al-Taee sanoo, ettei hän ole tähdännyt Irakin politiikkaan isänsä jalanjäljissä, vaikka hänellä sellaisia haaveita nuoruudessaan olikin.
Al-Taee: Arvostelu joidenkin omaa ajattelua ja agendaa
Osa Suomen irakilaisista ja turvapaikanhakijoista sanoo, että al-Taeen tausta on näkynyt myös hänen Irak-kommentoinnissaan Suomen mediassa. He arvostelevat sitä yksipuoliseksi.
Erityisesti al-Taeen sanotaan puhuneen vähän shiialaisten asejoukkojen väkivallasta ja rikoksista. Ne ovat jääneet äärisunnilaisen Isisin julmuuksien varjoon.
Kritiikkiä tulee erityisesti sunnitaustaisilta, mutta myös muilta irakilaistahoilta.
Irakilainen kirjailija Hassan Blasimon ainoa haastateltava, joka arvostelee omalla nimellään tässä jutussa al-Taeeta yksipuolisesta Irakin tilanteen kommentoinnista. Muut juttuun haastatellut irakilaiset ja Irakia tuntevat henkilöt eivät halunneet esiintyä nimellään aihepiirin herkkyyden vuoksi.
– Hussein al-Taee on toiminut ikään kuin Irakin shiialaisen hallituksen äänitorvena ja analysoinut Irakin tilannetta sen näkökulmasta, Hassan Blasim sanoo A-studiolle.
Kuten al-Taeekin, Blasim on shiialaistaustainen ja kokenut Saddamin diktatuurin. Nykyisin hän on uskonnoton. Blasim tuli Suomeen 2000-luvun alussa jouduttuaan Irakissa vaikeuksiin mielipiteidensä vuoksi.
Hassan Blasim

Irakilainen kirjailija Hassan Blasim Helsingin Kontulassa.Markku Rantala / Yle
Hussein al-Taee pitää Irak-kommentointinsa arvostelua spekulaationa.
– Se on joidenkin omaa ajattelua ja agendaa.
– Jokaisen oma tausta vaikuttaa kaikkeen mahdolliseen elämässä. Minun kommenttini pohjautuvat kuitenkin keskusteluun muiden asiantuntijoiden ja suomalaisten viranomaisten kanssa sekä tiimityöhön CMI:ssä.
A-studio analysoi myös al-Taeen mediakommentointia Irakin tilanteesta vuodesta 2015.
Al-Taeen tukijat: Hussein joutui silmittömän mediakampanjan uhriksi
Kun Hussein al-Taeen vihakirjoituksista nousi keväällä kohu, hänen Suomen irakilaiset tukimiehensä julistivat arabiankielisissä keskusteluissa Facebookissa, että al-Taee oli joutunut poliittisen ajojahdin uhriksi.
– Heti kun vaalit oli käyty, niin veli Hussein joutui silmittömän mediakampanjan uhriksi. Kampanjaa isännöi Helsingin Sanomat, joka toimii juutalaislobbyn painostamana, ja tietyt irakilaissivustot, joita pyörittävät luhistuneen Baath-puolueen orpolapset, eräs al-Taeen tukija kirjoitti.
Somekeskusteluissa al-Taeen tapauksesta tuli osa shiia- ja sunnimuslimien välistä epäluuloa ja vihanpitoa, jota Suomessakin esiintyy.
“Baath-puolueen orpolapsilla” shiiat yleisesti tarkoittavat Irakin nykyistä shiialaishallintoa arvostelevia sunneja. Vastaava termi on “Saddamin kätyrit”.
Irakissa pitävät nyt valtaa väestön enemmistöä edustavat shiialaiset puolueet. Vuonna 2003 kaatunut diktaattori Saddam Hussein kuului sunneihin.
....
Piiitkä juttu...

 

hansai

Ylipäällikkö
Poliisi: Hussein al-Taeen kirjoitukset yhä selvityksessä, syyteoikeus voimassa – ”Ilmiselvää juutalaisvastaisuutta”



Minna Karkkola

Teppo Ovaskainen
Luotu:
13.8.2019 17:49
Päivitetty:
13.8.2019 17:57
  • Kuva: Pete Anikari / Iltalehti / Alma Media
    Kuva

    Poliisin mukaan Hussein al-Taeen tiettyjä kirjoituksia olisi ollut yleisön saatavilla vielä lähivuosina, jolloin syyteoikeus olisi vielä voimassa.

KOTIMAA
|
POLITIIKKA

Kansanedustaja Hussein al-Taeen (sd) samoin kuin edustaja Päivi Räsäsen (kd) huomiota herättäneet sosiaalisen median kirjoitukset ovat yhä poliisin tarkastelun kohteena ja saattavat päätyä esitutkintaan. Molemmista tapauksista aiotaan kirjata rikosilmoitus ja pyytää syyttäjän nimeämistä asialle, kertoo rikoskomisario Pekka Hätönen Uudelle Suomelle.

Hussein al-Taeen osalta on arvioitu vanhentumiskysymystä eli sitä, onko syyteoikeus jo vanhentunut vuosia vanhoissa some-kirjoituksissa.

Keskusrikospoliisi teki jo al-Taeen vuosien 2014–2015 kirjoitusten osalta päätöksen, että syytä epäillä rikosta ja aloittaa esitutkinta ei ole.

Lue lisää: Krp: Hussein al-Taeeta ei epäillä rikoksesta

Hätösen mukaan tässä yhteydessä jäi kuitenkin selvittämättä al-Taeen vuosien 2011–2012 kirjoituksia ja sitä, onko niiden syyteoikeus vanhentunut. Nyt Helsingin poliisi on hänen mukaansa selvitellyt, kuinka pitkään tekstit ovat olleet saatavilla eli sosiaalisen median käyttäjien nähtävissä. Tämä vaikuttaa syyteoikeuden vanhentumisen ajankohtaan, eli sitä ei ratkaise pelkästään kirjoitusajankohta.


”Ne ovat olleet saatavilla niin pitkään, että jos rikosnimike on kiihottaminen kansanryhmää vastaan, niin niissä on vielä syyteoikeutta jäljellä. Eli niistä voidaan vielä syyte nostaa”, Hätönen kertoo.
Kiihottaminen kansanryhmää vastaan vanhenee rikoksena viidessä vuodessa. Aiemmin julkisuudessa on kerrottu, että kyseiset al-Taeen kirjoitukset olisivat olleet näkyvillä vielä vuosina 2016–2017.

Asian pohtimista jatketaan syyttäjän kanssa. Näin vanhoja kirjoituksia ei tyypillisesti lähdettäisi selvittämään, mutta poliisi katsoo, että tässä tapauksessa näin on syytä tehdä muun muassa asian saaman suuren huomion vuoksi.

”Näissä vanhoissa kirjoituksissa on ilmiselvää juutalaisvastaista kirjoittelua. Se nousee päällimmäisenä esiin. Näillä tiedoilla rikosilmoitus tehdään ja keskustellaan sitten syyttäjän kanssa [onko syytä aloittaa esitutkinta]”, Hätönen toteaa.

Al-Taeen tapaus poikkeaa Räsäsen ja kansanedustaja Juha Mäenpään (ps) tapauksista siinä, että al-Taee on julkisesti katunut vanhoja näkemyksiään ja sanoutunut niistä irti.

Lue lisää: Hussein al-Taee pyysi homoilta ja juutalaisilta anteeksi eduskunnassa – ”En ole puhunut totta”

Tämä tietysti huomioidaan sitten harkinnassa, jos ihminen katuu ja sanoutuu kirjoituksista irti. Etenkin kun kirjoitukset ovat 7–8 vuotta vanhoja”, Hätönen sanoo.

Myös Päivi Räsäsen tapauksen osalta päätöksenteko esitutkinnasta on kesken. Hänestä tehty tutkintapyyntö koskee Twitter-kirjoitusta, jossa Räsänen arvosteli sitä, että kirkko ilmoitti olevansa Helsinki Pride -tapahtuman virallinen partneri. Hän kirjoitti, että synti ja häpeä on nostettu ylpeyden aiheeksi.

Lue tarkemmin: Päivi Räsäsen Pride-kommentti ”häpeästä ja synnistä” kuohuttaa – Kirkko: ”Arkkipiispa on myös päätöksen takana”

Hätösen mukaan asiaa on yleisesti tulkittu väärin siten, että kyse olisi Räsäsen tavasta lainata Raamattua. Tätä ei poliisi käsittele, vaan pohdinnassa on, hyökätäänkö kirjoituksessa seksuaalivähemmistöjä vastaan. Myös Räsäsen tapauksessa harkittu rikosnimike on kiihottaminen kansanryhmää vastaan.
Uusi Suomi kertoi aiemmin, että kansanedustaja Mäenpään eduskuntapuheesta aloitetaan esitutkinta.

 

baikal

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
Yle selvitti: Miksi rauhantekijä Hussein al-Taeesta tuli Suomen irakilaisten kiistakapula?
Mikä ketäkin kiinnostaa. Minua kiinnostaa se, että mitä tarkoittaa suomalaisille näiden muiden kansojen ja kulttuurien tuoma keskinäinen skisma? Ymmärrämmekö tämän oikein? -turvapaikkaoikeuden- saaneet tuovat ne omat kähinänsä tänne, missä he ovat niiltä turvassa????? Luulisi saaneen jo siitä showsta tarpeekseen, kun kerran on jo kähinän seurauksia maailman ääreen läppäissyt?

Tämän kun joku taitoviisas mulle selittäisi suomeksi ja väänteleikse rautalangasta.
 

inscout

Eversti
Mikä ketäkin kiinnostaa. Minua kiinnostaa se, että mitä tarkoittaa suomalaisille näiden muiden kansojen ja kulttuurien tuoma keskinäinen skisma? Ymmärrämmekö tämän oikein? -turvapaikkaoikeuden- saaneet tuovat ne omat kähinänsä tänne, missä he ovat niiltä turvassa????? Luulisi saaneen jo siitä showsta tarpeekseen, kun kerran on jo kähinän seurauksia maailman ääreen läppäissyt?

Tämän kun joku taitoviisas mulle selittäisi suomeksi ja väänteleikse rautalangasta.
Kuinka moni kansa maailmassa on lopettanut sotimisen vaikka olisi saanut kuinka pahasti tahansa kuokkaansa?

Yksi ihminen voi muuttua, mutta ihmisyys ei muutu. Kuvio menee kahdella tavalla:

Optio 1. Jokainen tulija tuo mukanaan vihansa ja katkeruutensa kokemuksistaan. Kun sitten toisen osapuolen ihmisiä tulee myös pakolaisina sinne naapurivokkiin joilla on omat katkeruutensa mukanaan niin ei siinä muuta tarvita.

Optio 2. Vaikka vanhemmat olisivat saaneet sodasta kyllikseen, he kertovat lapsilleen, kuinka hienoa heillä oli kotona ennen pakolaiseksi joutumista. Siinä samassa he kertovat kuinka kusipäitä/ahneita/vääräuskoisia/tme. ne muut olivat joiden takia pakoon lähdettiin. Siitä syntyy taas katkeruus vaikka itse ei olla koettu minuuttiakaan sotaa (esimerkkiä löytyy ihan härmäläisistäkin). Ja kaksi sukupolvea myöhemmin onkin viha jo valmis ja sitten joku saarnamies ilmestyy paikalle ja soppa valmis.

Nuo molemmat kun lasket yhteen niin siinä sinulle selitys, miksi ne kähinät eivät jää meidän rajallemme. Ja mukaan vielä toisen ja kolmannen sukupolven tulijoiden katkeruus omasta huonommasta asemasta yhteiskunnassa "johon he eivät koskaan halunneet" niin osa vihaa vielä kantiksiakin. On tullut nähtyä ihan lähipiirissäkin.
 

ajs178

Kenraali
Mikä ketäkin kiinnostaa. Minua kiinnostaa se, että mitä tarkoittaa suomalaisille näiden muiden kansojen ja kulttuurien tuoma keskinäinen skisma? Ymmärrämmekö tämän oikein? -turvapaikkaoikeuden- saaneet tuovat ne omat kähinänsä tänne, missä he ovat niiltä turvassa????? Luulisi saaneen jo siitä showsta tarpeekseen, kun kerran on jo kähinän seurauksia maailman ääreen läppäissyt?

Tämän kun joku taitoviisas mulle selittäisi suomeksi ja väänteleikse rautalangasta.
Varmaan vähän sama asia kuin jos suomalainen suvakki ja rajakki joutuvat lähtemään pakolaisiksi Ruotsiin, niin samalla tavalla ne siellä vääntävät. Eihän ne mielipiteet miksikään muutu maata vaihtamalla.
 

baikal

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
Nuo molemmat kun lasket yhteen niin siinä sinulle selitys, miksi ne kähinät eivät jää meidän rajallemme. Ja mukaan vielä toisen ja kolmannen sukupolven tulijoiden katkeruus omasta huonommasta asemasta yhteiskunnassa "johon he eivät koskaan halunneet" niin osa vihaa vielä kantiksiakin. On tullut nähtyä ihan lähipiirissäkin.
Jos sinun ajatelmasi ovat de facto oikeita, niin mitä se tarkoittaa meitä alkuasukkaita silmällä pitäen? Eikös tuossa piile melkoinen vaara siihen kehityslinjaan, että kohta ei ole kivaa kenelläkään? Mitä järkeä on ryhtyä tappelualustaksi -toisille-? -toisille-, jotka vihaavat jo valmiiksi meitäkin, jotka olemme antaneet oikeuden elää ja asua omassa maassamme, kustannamme elämisen ja järjestämme sos.palvelut jne.

Onko se nyt ihan varmaa, että näitä kehityslinjoja kyetään lopultakaan hallitsemaan? Millä poistat vihanpidon? Syöttämällä mannaa talkkunaa ja hunajaa? Vai lepertelemällä ja -antamalla aikaa- kolme sukupolvea nyt aluksi? Opettelemalla uimaan vihanpidon keskellä?

Onkohan näitä kuvioita oikeasti kukaan koskaan nevö edes pähkäillyt ennenkuin tämä politiikka avattiin? Vai onko sitä mennä tohotettu nenä edellä -tienaamaan-?

Suomi on ollut varsin -juutalaisvihasta- vapaa valtio, mutta ei ole pitkään. Homotkin ovat saaneet niin marssia kuin tanssiakin, tyttölasten kohtelussa ja turvallisuuden takaamisessakin oltiin jo aika pitkällä kohti positiivista, kunnes.....jengipohinatkin saatiin jo melkein historiaan, kunnes....romanitkin olivat jo kotoutumisensa 600-vuotisen historian loppusuoralla.....kunnes.

Entäs jos meille pakkaakin nyt väkeä, joka aikoo rauhassa kotoutua seuraavat puolituhatta vuotta ja kahtelevat sitten alkavatko harrastaa vaikka hevosia tai lampaita? Romanien lkm on ollut -pieni-, uuskotoutujakanditaatteja saattaa tulla ja vähän hiton paljon.

Edelleen: mitä tämä show tulee tarkoittamaan alkuasukkaita silmällä pitäen?
 

baikal

Ylipäällikkö
Lahjoittaja
Varmaan vähän sama asia kuin jos suomalainen suvakki ja rajakki joutuvat lähtemään pakolaisiksi Ruotsiin, niin samalla tavalla ne siellä vääntävät. Eihän ne mielipiteet miksikään muutu maata vaihtamalla.
Alkaisiko ruotsalaisia vähän tympäisemään nämä tulijat, jos he aloittaisivat kunnon jäsentenväliset heti kohta kotoutumisensa alkumerkeillä? Entäs jos nämä tulijat eivät tyytyisikään somelänkytykseen vaan käärisivät hihat ja aloittaisivat kunnon aktiot?
 

inscout

Eversti
Jos sinun ajatelmasi ovat de facto oikeita, niin mitä se tarkoittaa meitä alkuasukkaita silmällä pitäen? Eikös tuossa piile melkoinen vaara siihen kehityslinjaan, että kohta ei ole kivaa kenelläkään? Mitä järkeä on ryhtyä tappelualustaksi -toisille-? -toisille-, jotka vihaavat jo valmiiksi meitäkin, jotka olemme antaneet oikeuden elää ja asua omassa maassamme, kustannamme elämisen ja järjestämme sos.palvelut jne.

Onko se nyt ihan varmaa, että näitä kehityslinjoja kyetään lopultakaan hallitsemaan? Millä poistat vihanpidon? Syöttämällä mannaa talkkunaa ja hunajaa? Vai lepertelemällä ja -antamalla aikaa- kolme sukupolvea nyt aluksi? Opettelemalla uimaan vihanpidon keskellä?

Onkohan näitä kuvioita oikeasti kukaan koskaan nevö edes pähkäillyt ennenkuin tämä politiikka avattiin? Vai onko sitä mennä tohotettu nenä edellä -tienaamaan-?

Suomi on ollut varsin -juutalaisvihasta- vapaa valtio, mutta ei ole pitkään. Homotkin ovat saaneet niin marssia kuin tanssiakin, tyttölasten kohtelussa ja turvallisuuden takaamisessakin oltiin jo aika pitkällä kohti positiivista, kunnes.....jengipohinatkin saatiin jo melkein historiaan, kunnes....romanitkin olivat jo kotoutumisensa 600-vuotisen historian loppusuoralla.....kunnes.

Entäs jos meille pakkaakin nyt väkeä, joka aikoo rauhassa kotoutua seuraavat puolituhatta vuotta ja kahtelevat sitten alkavatko harrastaa vaikka hevosia tai lampaita? Romanien lkm on ollut -pieni-, uuskotoutujakanditaatteja saattaa tulla ja vähän hiton paljon.

Edelleen: mitä tämä show tulee tarkoittamaan alkuasukkaita silmällä pitäen?

Alkuasukkaita suomessa odottaa sama, kuin jokaista alkuasukasta kaikkialla on odottanut kun paikalle saapuu täysin erilaisen kulttuurin ja maailmakuvan omaavia ihmisiä:

Kuvahaun tulos haulle city destruction war
 

Solidsnake

Kersantti
Alkuasukkaita suomessa odottaa sama, kuin jokaista alkuasukasta kaikkialla on odottanut kun paikalle saapuu täysin erilaisen kulttuurin ja maailmakuvan omaavia ihmisiä:

Kuvahaun tulos haulle city destruction war
Onko moinen tappiomieliala perusteltua? Jyrääkö ne meitin. Tietysti jos ajatusleikkiä jatketaan niin entiset orjakansat, slaavit ilmeisesti selviävät ja me muut eurooppalaiset hautaudutaan mutavyöryn alle. Näinkö menee?
 

ajs178

Kenraali
Alkaisiko ruotsalaisia vähän tympäisemään nämä tulijat, jos he aloittaisivat kunnon jäsentenväliset heti kohta kotoutumisensa alkumerkeillä? Entäs jos nämä tulijat eivät tyytyisikään somelänkytykseen vaan käärisivät hihat ja aloittaisivat kunnon aktiot?
Tässä kuvitteellisessa tilanteessa, jos ruotsalaiset alkaisivat kritisoida, niin aina voisi syyttää heitä rasisteiksi. Eiköhän ne siitä hiljene ja jatka katselua toiseen suuntaan.
 
Top