Teipit

noska

Ylipäällikkö
Kuuluko vakiovarustukseesi jonkilainen teippi ja jos niin minkälainen? Onko sinulla joku suosikkiteippi tai suosikkiväri? Mihin tarkoituksiin olet teipin varannut?
 
No kyllä ilmastointiteippi on kuulunut ohjelmaan ainakin 15 vuotta. Kerran olen korjannut kumpparin reissussa jesterillä ja siitä tuli niin hyvä, että meni melkein koko loppukesäkin niillä saappailla. Telttaa olen korjannut, laavun siteiksi olen käyttänyt, sadetakkia on korjattu. Jestersson on oivallinen varuste.
 
Käytätkö sitä perinteistä harmaata kun nykyään jo Suomestakin asaa sitä monessa värissä ja monen valmistajan versioina?
Oletko muuten huomannut eroja eri valmistajien tuotteissa?
 
Jesseä löytyy myös pieni rulla mukana.

Lisäksi välillä löytyy mustaa sähkömiehenteippiä, mutta eipä tuolla juuri ole käyttöä jos on ilmastointiteippiä messissä. Se kun ei oikeen tunnu toimivan kylmässä. :)
 
Itsellä on repussa mukana Gorilla teippiä. Se on parasta mitä olen Suomesta helposti löytänyt.
Oikea MilSpec "100Mph" teippi joka on vihreää olisi mielestäni vielä parempaa juuri tuon värin takia, mutta sitä ei oikein helposti mistään saa hankittua.
 
noska kirjoitti:
Käytätkö sitä perinteistä harmaata kun nykyään jo Suomestakin asaa sitä monessa värissä ja monen valmistajan versioina?
Oletko muuten huomannut eroja eri valmistajien tuotteissa?

Nyt on näköjään Advance made in England.. Amerikkalainen nimeäenmuista on parempi. Liiman säilyvyys on selvästi rajallinen. Joskus on kovalla helteellä ollut ongelmia, teippi klönttiytyy eikä liima toimi aivan parhaiten silloin. Yksi maatalouden teipeistä on myös ihan käyttökelpoista vaan ei jesterssonin veroista sittenkään.

Kenttäharmaalla värillä on edelleen, vaikka viimeksi oli tarjolla vihreääkin, ei sitä viitsi alkaa muodin mukana menemään, pysyttelee vaan konservatiivisella linjalla.

Ja onhan tuolla repussa näköjään myös laastariteippiä ja harsopaketti, ja on sähkömiehenteippiäkin, mutta sille on ihan vissi tarkoituksensa eli sähköjohtojen teippaus.
 
Rajasissi kirjoitti:
Itsellä on repussa mukana Gorilla teippiä. Se on parasta mitä olen Suomesta helposti löytänyt.
Oikea MilSpec "100Mph" teippi joka on vihreää olisi mielestäni vielä parempaa juuri tuon värin takia, mutta sitä ei oikein helposti mistään saa hankittua.

Itse näin tota Gorilla teippiä eka kerran Suomessa viime viikolla Hongkong-kaupassa. Ulkomailta sitä joskus tuli ostettua ja oon kaipaillut.
Tuota oliivinvihreää roottorinlapojen korjaukseen alunperin kehitettyä 100mph tapea tuli roudattua muutama rulla mukana aikoinaan Kosovosta. Suomessa en oo nähnyt muualla kuin varustelekassa, jossa löytyy sekä jenkkiläistä oliivinvihreää, että saksalaista tummemman oliivinvihreää
 
Mustaa jesaria aina mukana (moottorikäyttöisissä ajoneuvoissa sekä reissurepuissa). Paitsi kun ei ole mustaa vaan hopeaista.
 
Minkä verran käytätte teippejä kotona varusteita korjatessa tai modatessa? Käyttääkö kukaan camoteippejä mihinkään? Entä löytyykö ea-pakkauksestanne aina perinteistä urheiluteippiä tai onko sitä muuten mukana?
 
Mukana kulkee harmaata jesaria sekä normaalia urheiluteippiä löytyy.

Edit: Joskus myös erilaisia haavateippejä, etc.
 
Mites nämä jotka kantaa esim mustaa tai vihreää jesaria niin vaihtuuko talvella valkoiseen?
 
Hintatietoinen reserviläisen kannattaa tarkastaa XXL:n eräosasto.

Esimerkiksi woodland kuvioista ja valkoista naamiokäärettä myydään kaksi euroa rulla!


5979.jpg


Kyseessä ei ole teippi vaan kääre tarttuu vain itseensä.

Nyt ei hat hattien tarvitse "vetää paljaalla" aseella kertauksissa!;)
 
Viimeksi muokattu:
Hintatietoinen reserviläisen kannattaa tarkastaa XXL:n eräosasto.

Esimerkiksi woodland kuvioista ja valkoista naamiokäärettä myydään kaksi euroa rulla!


5979.jpg


Kyseessä ei ole teippi vaan kääre tarttuu vain itseensä.

Nyt ei hat hattien tarvitse "vetää paljaalla" aseella kertauksissa!;)
on muuten aivan surkeaa tavaraa. Tuota samaa saat ostettua apteekeistakin. värit haalistuu päivässä pois. Ainut mihin olen tuota käyttänyt niin omien aseiden merkkaamiseen jos paljon samanlaisia
 
Lekasta oli muistaakseni ostettu.
Merkkiä en muista
 
Hintatietoinen reserviläisen kannattaa tarkastaa XXL:n eräosasto.

Esimerkiksi woodland kuvioista ja valkoista naamiokäärettä myydään kaksi euroa rulla!


5979.jpg


Kyseessä ei ole teippi vaan kääre tarttuu vain itseensä.

Nyt ei hat hattien tarvitse "vetää paljaalla" aseella kertauksissa!;)

Mää olen jetsulleen tuolla, tai ainakin täsmälleen saman näköisellä, teipannut oman aseeni vaimentimen. Hillitsee mukavasti lämpöväreilyä, ja lisäksi loppui se pieni helinä jota vaimennin aiemmin piti risuihin osuessaan.

Se on totta että värit haalistuvat iän myötä jonkin verran.

Ostin omani Varuste.netistä ja hinta oli yli tuplat per rulla XXL:ään verrattuna.
 
Mää olen jetsulleen tuolla, tai ainakin täsmälleen saman näköisellä, teipannut oman aseeni vaimentimen. Hillitsee mukavasti lämpöväreilyä, ja lisäksi loppui se pieni helinä jota vaimennin aiemmin piti risuihin osuessaan.

Se on totta että värit haalistuvat iän myötä jonkin verran.

Ostin omani Varuste.netistä ja hinta oli yli tuplat per rulla XXL:ään verrattuna.
Joo, tuo lekasta ostettu oli ainakin tosi huonoa. Pitää ehkä kokeilla myöhemmin jotain muuta valmistajaa.
Hankin pari kangasteippi rullaa viimeviikolla, pitää testailla miten kestää varusteissa.
 
Camoformin naamiositeet ovat hyvää tavaraa, väritkin tuntuvat kestävän hyvin pitkään.
Noissa halpiskääreissä on se juttu, että ovat kaikki vain hassuilla väreillä printattua halvinta joustosidettä mitä löytyy. Camoform tekee noita vähän enemmän rakkaudella ja ihan sotilaskäyttöön, näissä värit ainakin pysyvät hyvin.

Halpiskääre voi myös yllättää loistamalla kuin majakka VV:n läpi katsottuna, tuo Mil-Tecin tekele ei tätä tosin tee vaikka piiskantahtiin riisipalkalla punotaankin.
 
Camoformin naamiositeet ovat hyvää tavaraa, väritkin tuntuvat kestävän hyvin pitkään.
Noissa halpiskääreissä on se juttu, että ovat kaikki vain hassuilla väreillä printattua halvinta joustosidettä mitä löytyy. Camoform tekee noita vähän enemmän rakkaudella ja ihan sotilaskäyttöön, näissä värit ainakin pysyvät hyvin.

Halpiskääre voi myös yllättää loistamalla kuin majakka VV:n läpi katsottuna, tuo Mil-Tecin tekele ei tätä tosin tee vaikka piiskantahtiin riisipalkalla punotaankin.

Varmasti näin.

Mil-Tecissä huonona puolena se että se ei tahdo pysyä sileässä metallipinnassa kiinni ei sitten millään. Nyt kun sain tuota halpaa camokäärettä lisää, revin kiikareista repsottavat ja irtoilevat Mil-Tecit hemmettiin ja laitan käärettä tilalle.
 
Back
Top