Teipit

Jos haluaa asentaa kääreen pysyvästi paikalleen, niin niitä voi aina koettaa kovettaa paikoilleen sivelemällä ohuelti mattalakkaa tai hivenen vesitettyä puuliimaa. Samalla voi tehdä hienoja poimuja ja muuta! Puuliima nyt ei kovin pahasti metalliin tai muoviin tartu, mutta jos haluaa varmistaa niin alle voi tilapäisesti teipata pakastepussin.

Huomasinpa kaupassa että Mastonilla on spraysarjassa nyt paksu kumimaali, löytyy myös camosävyissä. Kukaan testannut? http://www.maston.fi/products/fi/pr...-rubbercomp-camo-vihrea-matta-400ml/p-10-190/ - saatavissa näemmä sekä spraynä sekä pensselöitävänä.
 
Viimeksi muokattu:
KORJAAMINEN

Sofia Virtanen

3.5. klo 10:05 http://www.tekniikkatalous.fi/innov...ihmeteippi-saapuu-suomen-markkinoille-6547148
Lisää vain vesi ja kääri – Terästä vahvempi "ihmeteippi" saapuu Suomen markkinoille
Suomen markkinoille tulee korjausteippi, jolla voi korjata melkein mitä vain: puuta, muovia ja metallia.

Katkenneet mailat, tikapuut ja haravan varret voi palauttaa sillä takaisin toimintakuntoon.

Lasikuitukankaasta tehty korjausteippi kastetaan veteen ja kääritään korjattavan kohdan ympärille.

Teippi kovettuu minuuteissa teräksenkovaksi, minkä jälkeen käyttöä voi jatkaa kuten ennen.

Teippiä voi käyttää jopa vuotavien putkien ja autonosien korjaamiseen.


Rikkoontuneet harrastusvälineet ja työkalut voi korjata heti takaisin käyttöön, eivätkä ne jää varaston perukoille korjausta odottamaan.

Korjausteipin materiaali on lasikuitukangasta, joka sisältää vedessä aktivoituvaa liimaa.

Ennen korjausta käyttökohde puhdistetaan liasta ja jäämistä asetonilla tai alkoholia sisältävillä pyyhkeillä.

Jos pinta on erittäin tasainen, sitä voi karhentaa ensin hiekkapaperilla, sillä se parantaa teipin kiinnittymistä.

Teippirulla kastetaan huoneenlämpöiseen veteen 5–10 sekunniksi ja liiat vedet ravistellaan pois. Sitten teippi kääritään tiukasti korjattavan kohteen ympärille. Murtumakohdan päälle tulisi saada 3–5 kerrosta teippiä.

Lopuksi teippausta kannattaa puristella, että liima levittyy tasaisesti koko materiaaliin. Pakkauksen mukana tulevat suojakäsineet, jotka estävät teipin tarttumisen käsiin.

Työskentelyaikaa on noin 2–5 minuuttia foliopussin avaamisesta ennen kuin kovettuminen alkaa.

Teippaus kovettuu teräksenkovaksi varttitunnissa, mutta kovettuminen jatkuu vielä vuorokauden ajan.

Korjausteipin vetolujuus on yli 3 000 megapascalia, eli suurempi kuin teräksen, jonka vetolujuus on 2 000 megapascalia.

Teippaus kestää vettä ja erilaisia sääoloja, pakkasta jopa -45 asteeseen ja kuumuutta 150 asteeseen saakka. Siksi korjausteipin voi ottaa avuksi jopa autonosien ja vuotavien putkien korjaukseen.
 
Huomasinpa kaupassa että Mastonilla on spraysarjassa nyt paksu kumimaali, löytyy myös camosävyissä. Kukaan testannut? http://www.maston.fi/products/fi/pr...-rubbercomp-camo-vihrea-matta-400ml/p-10-190/ - saatavissa näemmä sekä spraynä sekä pensselöitävänä.

Mopossa oli alumiinipinnasta lähtenyt pinnoite, putsasin bräkleenillä ja sumuttelin kumimaalin tilalle. 2kk ollut ulkona ja käytössä, ei viitteitä että olisi irtoamassa mihinkään. Kaverilla kestänyt auton maskissa useita vuosia hyvännäköisenä joten hyvin puhdistetussa metallissa ainakin toimii ihan ok. Kaipa tuo aseessa jota ei ammuta kuumaksi (esim pulttilukko) menis kanssa ja niissä kohdissa muissakin mitkä ei kuumene. Mekaaninen kulutus esim kydex-kotelossa saattaa olla myrkkyä esim pistoolissa mutta tästä ei kokemusta.
 
Kaveri maalas vz kiväärin etukahvan motonetin kumimaalilla. Aikansa kesti oliskohan ollu alle puolivuotta..
 
Back
Top