Terrori-isku yritys Suomessa? KRP tutkii, hyökkäys linja-autonkuljettajan kimppuun Uuraisilla Keski-Suomessa

Nyt tarvitaan joku matkustaja kommentoimaan, että mitä on huudettu. Vai onko poliisi jo tukkinut heidän suunsa ”tutkinnallisiin syihin” vedoten? Voiko poliisi vaatia rikoksen todistajilta vaitioloa? Mitä laki sanoo tästä?
 
Eihän tämä ole ainutlaatuista. Ruotsissa turvapaikanhakija puukotti ihmisiä Ikealla saatuaan negatiivisen päätöksen, Norjassa puuukotti samanlainen tapaus ihmisiä bussissa ja Tukholman terroristi oli saanut negatiivisen turvapaikkapäätöksen. Tosin kun on turvapaikanhakijoita on pohjoismaissa ollut satojatuhansia ja pakit on saanut kymmenettuhannet, niin nämä ovat yksittäistapauksia.
Tämä saattaa kuulostaa kyyniseltä, mutta numerojen valossa näin on.

Mikä on vaihtoehto? Tuskin jokainen negatiivisen päätöksen saanut voidaan laittaa säilöönottoyksikköön. Tällä hetkellä meillä on muistaakseni 107 paikkaa säilöönottoyksiköissä ja Ouluun on tulossa noin 50 paikkaa lisää. Tänä vuonna uusia hakemuksia on tullut joku reilu parituhatta, jolloin kun suunnilleen puolet saa negatiivisen päätöksen, pitäisi rakentaa leirit tuhannelle. Jos jonain vuonna taas tulee ruuhkaa, saisimme uuden teollisuuden.

Vanhat varuskuntasaaret olisivat passeleita tähän tarkoitukseen. Talvella pitäisi vain olla tarkkana, ettei kukaan lähde jäitä pitkin puntikselle.
 
Kuka idiootti laski maahan 30000 ukkoa? Haluatko odotella sitä tilannetta että maassa laittomasti oleskelevat ulkomaalaiset tappavat enemmänkin suomalaisia, kuten jo Turussa kävi.

Ruuhka pysähtyy rajoille. Mitä varten Suomen valtio on olemassa?

Toista tuollaista luvatonta rajojen joukkoryntäystä ei tapahdu. Ymmärrätkö miten vakavien asioiden kanssa tässä maassa on pelleilty?

Turha sinä minulle rähjäät. En minä mitenkään toivo Suomalaisten tai kenenkään muiden tappamista. Miksi kyselet minulta hölmöjä?

Tää on just tätä. Jos asettaa asioita suhteeseen, tulee perusteetonta syytöstä.

Mitä sitten tulee Schengen järjestelmän toimimiseen ja toimimattomuuteen niin voit vaikuttaa siihen poliittisen järjestelmän kautta. Ei se muutu esittämällä aiheettomia syytöksiä.

-----

Ei tämä asia rähjäämällä parane.
 
Minkähänlainen valmiustaso poliisilla mahtaa olla huomenna, kun porukka kokoontuu turuille ja toreille itsenäisyyspäivää juhlistamaan? Jos nämä kaksi epäonnistunutta yritystä liittyivät toisiinsa, niin mistäs sitä tietää onko vastaavia suunnitteilla enemmänkin.

Jokavuotiset anarkistien ja natsien matsit vievät vielä kaiken lisäksi ainakin Helsingissä suuren osan poliisin resursseista...
 
Mitä sitten tulee Schengen järjestelmän toimimiseen ja toimimattomuuteen niin voit vaikuttaa siihen poliittisen järjestelmän kautta. Ei se muutu esittämällä aiheettomia syytöksiä.

Alkaa tulla kiire. Kuvitellaanpa sitä rähjäystä jos 2015 pelleily yritetään vielä uusia. Usko tai älä mutta minä olen huolestunut demokratiasta ja Suomen tulevaisuudesta.

Jos järjestelmää ei saada korjattua ja se on edelleen paska niin siitä pääsee irti. Mitä järjestelmien orjia me olemme?
 
Turha sinä minulle rähjäät. En minä mitenkään toivo Suomalaisten tai kenenkään muiden tappamista. Miksi kyselet minulta hölmöjä?

Tää on just tätä. Jos asettaa asioita suhteeseen, tulee perusteetonta syytöstä.

Mitä sitten tulee Schengen järjestelmän toimimiseen ja toimimattomuuteen niin voit vaikuttaa siihen poliittisen järjestelmän kautta. Ei se muutu esittämällä aiheettomia syytöksiä.

-----

Ei tämä asia rähjäämällä parane.

Minä en enää usko poliittiseen järjestelmään. Miksi teitä federalisteja pitäisi uskoa alkuunkaan kun valehtelitte jo meille 2015 invaasion aikana?
 
Kukaan ei pelkää luvallinen pistooli lonkalla. Ilman tasa-arvo Colttia poliisijohtajan lausunto on puhdasta vittuilua hallintoalamaisille.

https://yle.fi/uutiset/3-10541890?u...n5laKpuq5s7UFeLQWtL0gH-o6z3At0GZXOxu7s7JCwEZA
Poliisiylijohtaja hyökkäyksistä linja-autonkuljettajien kimppuun: Ei ole syytä pelkoon
Samankaltaiset tapaukset sattuivat eilen. Ensimmäinen Loimaalla iltapäivällä, jälkimmäinen Uuraisilla yöllä.

Rikokset
5.12.2018 klo 17:42
 
Minkähänlainen valmiustaso poliisilla mahtaa olla huomenna, kun porukka kokoontuu turuille ja toreille itsenäisyyspäivää juhlistamaan? Jos nämä kaksi epäonnistunutta yritystä liittyivät toisiinsa, niin mistäs sitä tietää onko vastaavia suunnitteilla enemmänkin.

Jokavuotiset anarkistien ja natsien matsit vievät vielä kaiken lisäksi ainakin Helsingissä suuren osan poliisin resursseista...

No älä. Varmasti painavat töitä ylityötunneista välittämättä. Tarkistellaan noiden mahdollisia keskinäisiä yhteyksiä. Helsingin poliisissa todennäköisesti tuli miettimistä huomisen juhlapäivän johdosta. Ja miksei muuallakin maassa.
 
Ei jumalauta :facepalm:

Mietippä ihan aikuiste oikeesti mitä ja kuinka paljon, euroopassa ja täällä on tapahtunut viimeisten vuosien aikana ja tule sen jälkeen uhriutumaan perusteettomista syytöksistä.

Kyllä, tapauksia on ollut Euroopassa aivan liikaa. Hakijoita on ollut miljoonia. Mutta nyt en puhunut Euroopan tasosta vaan pohjoismaista. Tarkoitus ei tietenkään ole väheksyä ongelmia tao vähätellä uhrien asemaa, mutta kai on sallittua hieman mainita lukuja ilman että mopo lähtee keulimaan.

Aita yhden VOK:in ympärille ei ole ratkaisu. Onko tähän ratkaisua joka on suhteessa ongelmaan on vaikeampi asia.
 
Minä en enää usko poliittiseen järjestelmään. Miksi teitä federalisteja pitäisi uskoa alkuunkaan kun valehtelitte jo meille 2015 invaasion aikana?
Menee taas ihan hurjaksi. En muista valehdelleeni sinulle 2015. Enkä nyt oikein tiedä kelpuutanko itseäni federalistiksi.

Pitäiskö huutaa apua kun minua nimitellään?
 
Niin, tapauksia ei ole vielä ollut Suomessa kovin montaa. Ei ole tapettu kymmeniä suomalaisia. Mutta kuvitellaanpas miten paljon Suomi olisi rikkoutunut jos joku paska olisi tappanut tänään kymmeniä viattomia suomalaisia.

Suomen itsenäisyyspäivän aatto ja ulkomaalaiset tappajat.

Harkittu ajankohta? Miltä se näyttäisi? Entä keitä suomen ulkopuolisia tahoja sellainen palvelisi? Onkos muutakin odotettavissa?

Jos tässä maassa poliitikot rakastavat "tulevia james hirvisaaria" niin siitä vaan sitten.

Toinen vaihtoehto, se aitaaminen, on pieni hinta. Tuntuu kalliilta jos ajatellaan kvartaalimittarein. Halpaa jos ajatellaan 30 vuotta eteenpäin ja ajatellaan tulevia sukupolvia. Kaikkein halvinta olisi valvoa rajoja mutta kun siihen ei kyetty kun ollaan järjestelmäuskovaisia joten ei kyetty mukautumaan muuttuneeseen tilanteeseen. Ketteryys puuttui, tai oli muita syitä joista ei voi tietää.

(ja minä kyllä pidän monista nimimerkin adam7 kirjoituksista ja näkökulmista)
 
Viimeksi muokattu:
Ei se aitaaminen niin vaikeaa ole, mutta päätöksen saaminen aitaamisesta ja kulunseurannasta on mahdoton tehtävä.

En ole mamuasioita seuraillut enää pitkiin aikoihin, mutta eikös Tanska ollut ottamassa käyttöön jotain eristyspolitiikkaa maastapoistettavien suhteen ? Ja tietääkseni Australia noudattaa hemmetin tiukkaa linjaa. Jonnekin Tyynenmeren saarellehan siellä kuskaavat porukkaa jota ei maahan haluta.
 
Back
Top