TorjPE:n harjoitus

vehamala

Kenraali
Tulipas käytyä katsomassa puskajussien touhuja (aina pitää oppia uutta).
Sielläkin mukana oli tämä kohtalaisen kuuluisa ressu, yli 300 kh-vrk, korvaavat mukaanlukien :idea:
Pitää nostaa hattua, siinä pitää jo aika uskollisesti kiertää eri tilaisuuksissa :confused:
 
vehamala kirjoitti:
...
Sielläkin mukana oli tämä kohtalaisen kuuluisa ressu, yli 300 kh-vrk, korvaavat mukaanlukien :idea:
Pitää nostaa hattua, siinä pitää jo aika uskollisesti kiertää eri tilaisuuksissa :confused:

Missäpäin tämä ko. harjoitus oli? Itsekin olin tuolloin vkl yksissä ja siellä oli myös tälläinen +300 vrk heppu. Hatun noston paikkahan tuo on :) Ainakin Pk-seudulla on eräässä reserviläisyhdistyksessä näitä herrasmiehiä taitaa useampikin olla.
 
vehamala kirjoitti:
Tulipas käytyä katsomassa puskajussien touhuja (aina pitää oppia uutta).
Sielläkin mukana oli tämä kohtalaisen kuuluisa ressu, yli 300 kh-vrk, korvaavat mukaanlukien :idea:
Pitää nostaa hattua, siinä pitää jo aika uskollisesti kiertää eri tilaisuuksissa :confused:

Taitaa olla ressujen tornareita...:angel:
 
baikal kirjoitti:
vehamala kirjoitti:
Taitaa olla ressujen tornareita...:angel:

No itse olen tälläisen söörin passin nähnyt ja kyllä siihen lisälehtiä oli laitettu useampia. Tosin monet päivät olivat mpky:n kursseilta yms. saatuja korvaavia kh-päiviä. Tuskin pv poikkeaa tuosta 100 päivän maksimistaan, ainakaan kovin paljoa. Tiedä sitten onko innostuksen taustalla tuo (sauna)majurin nappuloiden houkutus, vai onko taustalla jotain syvällisempääkin. ;)
 
baikal kirjoitti:
vehamala kirjoitti:
Tulipas käytyä katsomassa puskajussien touhuja (aina pitää oppia uutta).
Sielläkin mukana oli tämä kohtalaisen kuuluisa ressu, yli 300 kh-vrk, korvaavat mukaanlukien :idea:
Pitää nostaa hattua, siinä pitää jo aika uskollisesti kiertää eri tilaisuuksissa :confused:

Taitaa olla ressujen tornareita...:angel:

Onhan noitakin tietysti liikkeellä, mutta tämä tapaus on ihan reaalimaailmasta, olen ko. henkilön tavannut samankaltaisissa yhteyksissä jo vuosia sitten ja tausta on tarkistettu jopa ihan virallista kanavaa käyttäen....

Jonkku kirjoitti:
vehamala kirjoitti:
...
Sielläkin mukana oli tämä kohtalaisen kuuluisa ressu, yli 300 kh-vrk, korvaavat mukaanlukien :idea:
Pitää nostaa hattua, siinä pitää jo aika uskollisesti kiertää eri tilaisuuksissa :confused:

Missäpäin tämä ko. harjoitus oli? Itsekin olin tuolloin vkl yksissä ja siellä oli myös tälläinen +300 vrk heppu. Hatun noston paikkahan tuo on :) Ainakin Pk-seudulla on eräässä reserviläisyhdistyksessä näitä herrasmiehiä taitaa useampikin olla.

No, sanotaanko että pk-seudulla laajasti ymmärrettynä. Ja jos tiedät millä voimalla "Boris" tässä harjoituksessa esiintyi, niin olemme olleet samassa tilaisuudessa.
 
vehamala kirjoitti:
No, sanotaanko että pk-seudulla laajasti ymmärrettynä. Ja jos tiedät millä voimalla "Boris" tässä harjoituksessa esiintyi, niin olemme olleet samassa tilaisuudessa.

Dragsvik? Itse en kurssilaisena ole, mutta viimeiselle lähiopetusjaksolle olisi tarkoitus tulla.
 
Jonkku kirjoitti:
vehamala kirjoitti:
No, sanotaanko että pk-seudulla laajasti ymmärrettynä. Ja jos tiedät millä voimalla "Boris" tässä harjoituksessa esiintyi, niin olemme olleet samassa tilaisuudessa.
Dragsvik? Itse en kurssilaisena ole, mutta viimeiselle lähiopetusjaksolle olisi tarkoitus tulla.

No, ei ollut sama tilaisuus ja nyt taitaa olla tämä case closed.
 
Jonkku kirjoitti:
baikal kirjoitti:
vehamala kirjoitti:
Taitaa olla ressujen tornareita...:angel:

No itse olen tälläisen söörin passin nähnyt ja kyllä siihen lisälehtiä oli laitettu useampia. Tosin monet päivät olivat mpky:n kursseilta yms. saatuja korvaavia kh-päiviä. Tuskin pv poikkeaa tuosta 100 päivän maksimistaan, ainakaan kovin paljoa. Tiedä sitten onko innostuksen taustalla tuo (sauna)majurin nappuloiden houkutus, vai onko taustalla jotain syvällisempääkin. ;)

Ei nämä yli parin sadan päivän ylittävät passit ole mitenkään ihmeellisiä, laskin omasta passista äskin yli 400 vuorokautta. Eriasia on sitten mitä harjoituksia siihen passiin on merkitty. Joskus sinne merkitään todella outoja ressukurssejakin "kertausharjoituksen" nimellä. Lisäksi merkatuistakaan päivistä kaikkia ei aina lasketa joten....niin.

Ei ne päivät passissa kerro koko totuutta, ei edes puoliakaan.
 
Kappas kummaa, ei minun passiini ole koskaan kukaan muu kuin ammattisotilas merkintöjä piirrellyt, ja niistäkin siis vain kh- ja veh-päivistä (jos niistäkään). Muut aktiviteetit on sitten kirjailtu MPK:n läsyyn, sitten sähköiseen rekisteriin rekisteriin ja usein ei minnekään.

Onkohan tarkoituksenmukaista muutoin kuin PV:n tilaaman (yksikölle kohdennetun tai soveltuvan tehtäväkohtaisen) sotilaallisen koulutuksen osalta niitä merkintöjä tehdäkään?
 
Kyllä ne on ihan ammattisotilaan kirjoittamia, mutta sisällöltään mitä erikoisempia tapahtumia. Osa ei ollenkaan ole edistänyt sa-tehtävissä pärjäämistä yms.
 
Back
Top