Turussa useita puukotuksia ja laukauksia

Sinänsä ihan mielenkiintoista,että Karhu hoiti nämä kiinniotot.
 
Sinänsä ihan mielenkiintoista,että Karhu hoiti nämä kiinniotot.
Ilmeisesti jonkinlainen voimannäyttö syynä? Ymmärrän, että nuo suuren maailman anarkistit jotka eivät kaihda väkivaltaa saavat lain kouran kovimman nyrkin varpailleen. Kotoisat anarkistit lähinnä rumia läskejä ja miehet kukkakeppi hippejä. Harmittomia sinällään verrattuna esikuviinsa.
 
Vielä 2000 luvun alkupuolella Karhu esiintyi kuvissa MP5 konepistoolin kanssa. Taitaa tätänykyä olla enemmänkin vaan peruspartion tukiase.
 
Toivottavasti rohkea mies kuntoutuu. Ja tätä seuraavaa ei saisi ajatella, enkä edes haluaisi tämän miehen kohdalla niin tehdä, mutta kokemus, aika ja tiedot varsinkin ruotsalaisesta järjestelmästä pakottavat siihen: Toivottavasti ei osoittaudu "pupumieheksi".

Esimerkkiuutinen (tämä hyvin nopean kuukkeloinnin perusteella, siksi murhasivu) https://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=12554&mobile=on

Eli Ruotsissahan on paljastunut "pyörätuoliin sidottuja" jotka eivät sitten ihan oikeasti ole olleetkaan niin kovin vahingoittuneita, tai siis ollenkaan vahingoittuneita. Siellä kun perheenjäset saavat ookoo omaishoitaja-korvauksia, tuntiliksalla. Yhdessä näistä tapauksista huijarista oli videota, jossa hän polkkasi niin pirusti Syyriassa häissä, pupujussi-asuun pukeutuneena. Siksi sana "pupumies".

Kuten sanottua, en usko tämän herran olevan näitä tapauksia.

:LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL:

Sillä nyt on päässyt käymään näin:

TURUN puukotuksen uhria auttamaan mennyt ja itsekin iskussa haavoittunut Hassan Zubier on antanut menetetyistä ansiotuloistaan vääriä tietoja.

Zubierin oikeudenkäyntiavustaja Ari Huhtamäki kertoo, että tieto väärennetystä asiakirjasta tuli ilmi maanantaina Valtiokonttorin rutiinitarkastuksen yhteydessä.

”Valtiokonttori tarkastaa asiakirjat ja selvittää korvausvaatimuksen perusteet. Tässä oli tullut ilmi, että todistus, jonka Zubier oli toimittanut, oli väärennetty.”

https://www.aamulehti.fi/uutiset/as...liittyen-tasta-tulee-rikostutkinta-201151005/

Kaveri on kuin onkin siis pistänyt pikkuisen Bagdadin-lisää juttuihinsa. Tämä ei toki poista herran esimerkillisen toiminnan ansioita tapahtumapaikalla mutta onhan tämä nyt niin hinnatonta kun aina nämä "mannekiinit" osoittautuvat jollain tavalla... noh. Jätetään sanomatta.
 
Kyl mä toisaalta ymmärrän, että sitä hakee hyvitystä tollasen jälkeen aggressiivisinkin keinoin. Täs nut toli sille ”yliastettu”. En kusipääksi silti leimaisi, vaistomainen tapahtumahetkellä toiminta oli kuitenkin ihailtavaa ja se maksoi hänelle henkilökohtaisesti hyvin paljon.
 
Tästä ei taida olla enää suurta varmuutta?
En nyt puhunu niinkään euroista, vaikka näppärä pointti tuokin....

jos joku tekis musta invalidin niin kiskoisin joka vtun pennin irti mikä lähtee. Mielummin istuskelisin voivottelemassa kurjuuttani aurinkorannalla kuin räntäsateessa. Houkutus käyttää kepulikonsteja kasvaa tos kohtaa kummasti kun on varma maksaja....
 
En nyt puhunu niinkään euroista, vaikka näppärä pointti tuokin....

jos joku tekis musta invalidin niin kiskoisin joka vtun pennin irti mikä lähtee. Mielummin istuskelisin voivottelemassa kurjuuttani aurinkorannalla kuin räntäsateessa. Houkutus käyttää kepulikonsteja kasvaa tos kohtaa kummasti kun on varma maksaja....

Niin siis hommahan taitaa tämän kaverin kohdalla olla niin, että hän on ollut jo työkykyynsä alentavasti vammautunut/poissa duunista ennen iskussa saatuja osumiaan. Koittanut siis pistää kaiken puukosta saantinsa piikkiin ja sitä kautta korvausta entisistäkin.
 
Juttelin kyseisen herran kanssa muutama viikko sitten. Puhuu ruotsia ja englantia sekaisin. Sellainen fiilis jäi hänestä ettei ihan kaikki muumit olleet laaksossa.
 
Takuulla näinkin, mutta ainakin minä aikanani tuolla välimerellisissä ympyröissä opin, että arabi on sellainen, että kun hänen kanssaan kättä paiskaat, kannattaa laskea sormet sen jälkeen. Ei siinä mitään sen kummempaa ollut, se oli sitä kyldyyriä.

Omaksuvat linnunpesämentaliteetin paljon nopeammin kuin kalevalaväki koskaan tulee oppimaan. Ulvoja saa, hiljaiset jäävät ilman.



 
Juttelin kyseisen herran kanssa muutama viikko sitten. Puhuu ruotsia ja englantia sekaisin. Sellainen fiilis jäi hänestä ettei ihan kaikki muumit olleet laaksossa.

Nykyään kun ei voi enää uskoa mitään suoralta kädeltä, niin ompa mulle tämän rinnakkaistodellisuuden ulkopuolellakin väitetty, että puukkoepisodi tämän henkilön kohdalla ei mennyt ihan niinkuin lehdistö on sen kertonut.

Tiedä sitten mitä kaikkea julkituomatonta onkaan tässä casessa koskien tätä korvauksensaajaa, faktan tarkistus poiki jo heti jotain....piru tietää, mitä se voi vielä poikia. Faktantarkastus on semmosta.

Ovatko muuten nämä maalitetuiksi joutuneet lehtihenkilöt tukeneet miten voimallisesti nyt jälkikäteen tätä hlöä= ovatko muistaneet kirjoituksissaan sankaria, en ole seurannut? Voisi kuvitella, että Tarina olisi saanut jo lihaa luiden ympärille yhtenä sojona, vähemmästäkin ovat metiat jymyjuttuja vääntäneet.

Kuten sanottua, en ollut paikalla ja en väitä mitään. Mietityttää vain nämä pointit, joita tähän kirjasin.
 
Nykyään kun ei voi enää uskoa mitään suoralta kädeltä, niin ompa mulle tämän rinnakkaistodellisuuden ulkopuolellakin väitetty, että puukkoepisodi tämän henkilön kohdalla ei mennyt ihan niinkuin lehdistö on sen kertonut.

Tiedä sitten mitä kaikkea julkituomatonta onkaan tässä casessa koskien tätä korvauksensaajaa, faktan tarkistus poiki jo heti jotain....piru tietää, mitä se voi vielä poikia. Faktantarkastus on semmosta.

Ovatko muuten nämä maalitetuiksi joutuneet lehtihenkilöt tukeneet miten voimallisesti nyt jälkikäteen tätä hlöä= ovatko muistaneet kirjoituksissaan sankaria, en ole seurannut? Voisi kuvitella, että Tarina olisi saanut jo lihaa luiden ympärille yhtenä sojona, vähemmästäkin ovat metiat jymyjuttuja vääntäneet.

Kuten sanottua, en ollut paikalla ja en väitä mitään. Mietityttää vain nämä pointit, joita tähän kirjasin.
Itselläni lähinnä jäi mieleen miestä huomattavasti nuorempi suomenruotsalainen kumppani. Varsin mukiinmenevä. No mikä minä olen ketään arvostelemaan.
 
Nykyään kun ei voi enää uskoa mitään suoralta kädeltä, niin ompa mulle tämän rinnakkaistodellisuuden ulkopuolellakin väitetty, että puukkoepisodi tämän henkilön kohdalla ei mennyt ihan niinkuin lehdistö on sen kertonut.

Tiedä sitten mitä kaikkea julkituomatonta onkaan tässä casessa koskien tätä korvauksensaajaa, faktan tarkistus poiki jo heti jotain....piru tietää, mitä se voi vielä poikia. Faktantarkastus on semmosta.

Ovatko muuten nämä maalitetuiksi joutuneet lehtihenkilöt tukeneet miten voimallisesti nyt jälkikäteen tätä hlöä= ovatko muistaneet kirjoituksissaan sankaria, en ole seurannut? Voisi kuvitella, että Tarina olisi saanut jo lihaa luiden ympärille yhtenä sojona, vähemmästäkin ovat metiat jymyjuttuja vääntäneet.

Kuten sanottua, en ollut paikalla ja en väitä mitään. Mietityttää vain nämä pointit, joita tähän kirjasin.
Mitenkä ymmärsin, että sankar koettaa välttää lisätutkimukset tunnustamalla ja katumalla aktiivisesti, jota Ylipäällikkö varmasti arvostaa:

”Asia on nyt syyttäjällä, ja hän käynnistää varmasti esitutkinnan”, Huhtamäki sanoo.

Huhtamäen mukaan tapaus pyritään saamaan syyteneuvottelumenettelyn, koska Zubier tunnustaa tekonsa. Hän on peruuttanut korvaushakemuksensa.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005798727.html
 
Mitenkä ymmärsin, että sankar koettaa välttää lisätutkimukset tunnustamalla ja katumalla aktiivisesti, jota Ylipäällikkö varmasti arvostaa:

”Asia on nyt syyttäjällä, ja hän käynnistää varmasti esitutkinnan”, Huhtamäki sanoo.

Huhtamäen mukaan tapaus pyritään saamaan syyteneuvottelumenettelyn, koska Zubier tunnustaa tekonsa. Hän on peruuttanut korvaushakemuksensa.
https://www.hs.paskamedia.fi/kotimaa/art-2000005798727.html
Asettaa ikävään valoon yhtä jos toista. Tapahtuiko torilla kuten on kerrottu vai annettiinko sankarin viitta väärillä perusteilla? Onko henkilö oikeasti edes vammautunut siten, että tarvitsee pyörätuolia?
 
Ei sankari välttämättä ole pyhimys raha-asioissa. Ihminen on kompleksinen otus. En minä väheksy Zubierin tekoa. Olen minäkin tehnyt elämässäni niin hyviä kuin huonojakin juttuja. Elämää.
 
Turun auttajan elämä on ollut rikkinäinen – Hassan Zubierin taustalta löytyy myös pitkä vankilatuomio parinkymmenen vuoden takaa
13-3-10365925.jpg

Hassan Zubier kertoo Ylen haastattelussa menneisyydestään.Lydia Taylerson / Yle News
TUKHOLMA Turun auttajana tunnetulle miehelle on tullut niin tukiviestejä kuin uhkauksiakin. Eilen tiistaina tuli ilmi, että Turun torilla vuosi sitten oman terveytensä kustannuksella puukotuksen uhreja auttanut Hassan Zubier oli yrittänyt huijata Valtionkonttorilta korvauksia.
Miksi?
– Olin taloudellisessa kriisissä. Sain paniikin, Zubier sanoo Ylelle Märstassa, Tukholman pohjoispuolella.
Hän on jättänyt autonsa huoltoon, istuu pyörätuolissa rengasfirman ulkopuolella, sytyttää tupakan ja huokaisee syvään.
Hän on huolissaan puolisostaan ja pienestä pojastaan. Heidän vuokseen hän sanoo tarvinneensa rahaa.
– Se oli uskomattoman tyhmää. En aio keksiä tekosyitä.
Zubier myöntää väärentäneensä todistuksen menetetyistä ansioista ambulanssifirmassa Ruotsissa ja kertoo, ettei ollut kyennyt tekemään töitä ennen Turun tapahtumia.
– Olin sairauslomalla MS-taudin takia.
Pitkä vankeustuomio
Zubierin elämä on ollut rikkinäinen, MS-diagnoosin hän sai vankilassa.
Hänet tuomittiin vuonna 2001 törkeästä tuhopoltosta, tuhopoltosta, vahingonteosta ja väärän hälytyksen tekemisestä kahdeksan vuoden vankeusrangaistukseen.
Hän ei ole ylpeä siitä.
– En aio puhua siitä. Sain tuomion 2001. Olen hyvittänyt virheeni. Tuomio on kahdenkymmenen vuoden takaa. En ollut rikosrekisterissä sitä ennen, enkä ole joutunut sinne sen jälkeen, Zubier kertoo.
Hän pelkää, että suomalaiset unohtavat, mitä hän teki Turun torilla ja kääntävät hänelle selkänsä. Terroristin saama tuomio on se, mikä hänen mielestään on tärkeää.
13-3-9786913.jpg


Hassan Zubier kävi Turun kauppatorilla pari päivää puukkoiskun jälkeen.Jesper Alm / Yle
– En aio vähätellä sitä, mitä itse olen tehnyt. Toivon, että väärennös käsitellään pian ja saan rangaistukseni.
– Olen ihminen, joka oli paikalla terroristihyökkäyksessä. Koko elämäni on mennyt pilalle. Olen tehnyt virheitä. Toivon, että ihmiset ajattelevat, mitä tein sinä päivänä, eivätkä aiempia virheitäni.
Tuomio törkeästä tuhopoltosta
Tukholman käräjäoikeuden pöytäkirjoista käy ilmi, että Zubier sai tuomion törkeästä tuhopoltosta sytytettyään oman autonsa.
Oli 30. elokuuta 2000. Zubier asui hotellikodissa, jossa oli kaikkiaan 62 asukasta. Hänelle oli juuri kerrottu, ettei hän saisi vakituista virkaa bussiyrityksestä, jossa hän oli töissä.
– Kaikki meni rikki, hän kertoo pöytäkirjassa.
Zubier oli työskennellyt keskiyöhön ja pysäköi autonsa hotellikodin autotalliin. Sitten hän valeli etu- ja takaistuimet sytytysnesteellä, heitti autoon palavan tulitikun ja meni huoneeseensa.
Kun hän myöhemmin tunsi savun hajun, hän lähti tarkistamaan tilannetta, säikähti ja soitti palokunnan. Sen jälkeen hän koputti hotellikodin oville saadakseen muut asukkaat ulos.
Vuotta aiemmin hän oli sytyttänyt kaksi paloa sairaalassa, jossa työskenteli vartijana. Mies tuikkasi tuleen vessan paperikorin ja varastokomeron.
Kahden osaston potilaat evakuoitiin sairaalan pysäköintialueelle.
Zubier kävi itse varoittamassa potilaita ja huolehti siitä, että he pääsivät ulos. Oikeuden pöytäkirjojen mukaan hän ei muista, mitä ajatteli. Hän sanoo tarvinneensa apua.
Zubieria käytettiin lapsena hyväksi
Oikeuden pöytäkirjoissa lukee: "Hänellä on ollut vaikea nuoruus, ja häntä on käytetty joitakin kertoja hyväksi. Hän on voinut huonosti ja hakenut apua saamatta sitä."
Zubier on niukkasanainen kertoessaan seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Pedofiili oli naapuri, joka hoiti asuinalueen lapsia.
– En kerro tätä saadakseni sympatiaa, vaan siksi, että se on lapsuuteni. Synnyin 1971, 15. joulukuuta Lontoossa, vanhempani olivat eronneet. Isäni asui Ruotsissa, äitini, pikkuveljeni ja minä Lontoossa.
– Elämässäni oli pedofiili. Äitini ei pystynyt käsittelemään sitä ja lähetti minut isälleni, joka ei tiennyt lapsista mitään. Hän jätti minut sosiaalihuollolle ja kasvoin laitoksissa 16-vuotiaaksi.
Zubierin mukaan pedofiili tuomittiin ja kuoli vankilassa. Hän oli käyttänyt useita lapsia hyväkseen.
Myös Zubierin molemmat vanhemmat ovat kuolleet. Pikkuveljeen hänellä ei ole yhteyttä.
– Olen joutunut taistelemaan. Olen yksin.
Väitti nähneensä asemiehiä naapurustossa
Heinäkuussa ja lokakuussa 1998 Zubier syyllistyi väärien hälytysten tekemiseen. Hän väitti nähneensä aseistettuja miehiä, jotka olisivat vaaraksi ihmisille.
Ensimmäisen kerran hän väitti miesten aseistautuneen pistooleilla, toisella kerralla automaattiaseilla.
– Hyökkäyksen jälkeen sain apua. Nyt minulla ei ole mitään apua. Kipujeni ja henkisen väsymykseni vuoksi en jaksa sitä.
Zubier ei usko voivansa koskaan tehdä töitä kivuiltaan. Zubier tuli tunnetuksi Suomessa autettuaan vuosi sitten Turun puukotusten uhria ja haavoituttuaan myös itse terrori-iskussa.
13-3-9985144.jpg


Hassan Zubier viime talvena otetussa kuvassa yhdessä avovaimonsa kanssa. Pariskunta on ollut yhdessä jo kymmenen vuotta. Vaimo ei halua esiintyä julkisuudessa.Nella Nuora / Yle
Hän oli toivonut, että suomalaiset olisivat kiinnostuneet hänen kokemuksistaan Turusta, että hän voisi luennoida tapahtumista. Nyt se tuntuu turhalta toiveelta.
– Eiköhän maineeni ole melko lailla mennyttä Suomessa.
– Minut nähdään kielteisessä valossa. Että olisin sankari tai supersankari, siihen ei taida kukaan enää uskoa.
Hän kertoo aikovansa nuolla haavojaan ja pitävänsä huolta pienestä pojastaan. Hän myös toivoo, että suomalaiset antaisivat hänelle armoa.
– Nyt on todella pimeää. Jatkossakin on varmaan pimeää. Toivottavasti joku ojentaa kätensä.
Varasti rahaa työnantajalta
Sitten olivat vielä varkaudet. Lokakuussa 2000 Zubier varasti työnantajaltaan 18 300 kruunua eli noin kaksi tuhatta euroa.
Oikeudenkäyntipöytäkirjat eivät selitä Zubierin motiivia varkauksille. Eilen julki tullutta korvaushuijausyritystään hän selittää taloudellisella ahdingolla ja toivoo, ettei joudu väärennöksestä oikeuteen.
– Minulle langetetaan joku tuomio. Minun pitääkin saada tuomio. Olen rikkonut Suomen lakia, eikä sitä voi paeta. Otan vastaan tuomioni. Toivon kuitenkin, että tilannettani ymmärretään.
– Toivon, että ihmiset antavat minulle anteeksi.
https://yle.fi/uutiset/3-10365841

Minä en anna anteeksi. Mokoma rotta!!!
Kerran varas aina varas.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top