Tuossa tänään, kun olin erään maakuntakeskuksen keskeisellä raitilla, niin muutama hahmottelemani asia kiteytyi päätökseksi.
Kun terroristi tulee päin:
Taistele.
Aseistaudu.
Suojaa heikompien pako.
Hyökkää heti tilaisuuden tultua ja vedä niitä paskiaisia pataan.
Suuria puheita joo joo, mutta ei se eroa mitenkään siitä asenteesta, mitä olen itselleni luvannut tehdä sotilaallisen kriisin aikana. Kaupunkien ja maaseututaajamien katukuva on täynnä mahdollisia astaloita, joilla voi käydä puukkoterroristin eteen.
Polkupyöriä, vuosikymmenen punttisaliharrastus antaa kyvyn tehdä niillä muutakin kuin raahata perässä ne kriittiset minuutit.
Polkupyörätelineitä, niitä vanhanmallisia on vielä monessa paikkaa.
Rappurallit.
Katuharjoja.
Ravintoloiden terassit. Löytyy pöytää, tuolia, tuhkakuppia.
Em. terassien aidat. Täällä Keski-Suomessa on ollut tiukka alkoholitarkastaja, joka on monessa paikkaa vaatinut puiset aidat terasseilla. Ylipäänsä lankkuaidat, potkimalla lautaa irti.
Liikkeiden ja ravintoloiden sisätilat. Sieltä vasta kamaa löytääkin, vaikka vaateteline, konttorituoli, saksia.
Kaduilla seisoo mainosständejä hurumycket.
Pääasia on se, että noustaan vastarintaan, ja on etukäteen mietitty, miten se tehdään. Vetäydy korkeintaan sen verran, että haet jotain kättäpitempää.
Ympärillä on todennäköisesti paljon epätietoista miesväkeä. Käskytä. Muodosta ryhmä. Eteenpäin.
Samalla suojaat todennäköisimpien kohteiden (naiset ja lapset) paon tekemällä tulpan.
Esim. neljä-viisi polkupyörää edellään kantavaa miestä torppaa hyvinkin kadulla etenevän yksittäisen terroristin. Jos se jää yhden kanssa otattelemaan, minä pystyn ainakin rysäyttämään fillarilla sitä sivusta kuonoon niin että tokenee.
Jos jonkun pitää ottaa isku vastaan, niin se pitää tapahtua vastarintaa tehdessä, eikä pakoon juostessa ja vieläpä niin että heikoimpia lahdataan siihen silmien eteen. Sellaisen kanssa, tekemättä mitään, en pystyisi itseäni peiliin katsomaan. Kun on tämä helvetin hokema, että älä anna pelolle valtaa, niin näin se pitää käsittää. Seuraavassa iskussa, joka kyllä tulee, niin mikä on todennäköisyys, että poliisi on paikalla parissa minuutissa? Pieni. Suomessa on kuulkaa paikkoja, joissa poliisi ei ehdi paikalle kuin tuntien kuluessa. Sellaisessa tilanteessa pitää paikalla olevien tehdä itse.
Sekin pitää miettiä valmiiksi, kuinka suhtautua viranomaisten jatkotoimiin. Syyllinenhän siinä on vaikka mihin, mutta otan vastaan mitä tuleman pitää, jos yksikin nainen tai lapsi säilyy ehjänä ja elossa.
---------------------------------------------------
Ja Ajatuspoliisille tiedoksi, että tämä on yksityinen hahmotelma itsepuolustukseen 18/8 tapaisessa terrori-iskussa. Luonnollisesti kaiken tarkoituksena on, että terroristi riisutaan aseista mahdollisimman vähällä väkivallalla, ja saatetaan kiltisti poliisin hoiviin. Laastaria ja Kivapuhetta käytetty viljalti.