Turvallinen sähköpostipalvelu

Lepukki

Eversti
Minun on jo pitkään pitänyt siirtää henkilökohtainen sähköpostini jollekin sellaiselle palveluntarjoajalle, jonka voin kokea turvalliseksi ja josta tiedän, ettei se lähetä edes "anonyymiä" dataa kolmansille tahoille. Tähän saakka olen käyttänyt GMailia eikä sen kanssa nyt mitään ongelmia ole ollut, mutta haluaisin silti siirtyä käyttämään jotakin muuta. Työ ja opiskeluelämässä tulee käytettyä outlookkia, jonka softan kautta kaikkia sähköposteja operoin, joten sikäli tämä salailu on hieman typerää, mutta yritän jotenkin vähentää riippuvuutta kahden suuren (Google, Windows) palveluista. Saatampa lakata joskus Outlookkiakin käyttämästä - ainakin henkilökohtaisten asioiden hoitamiseen. Applen tuotteisiin en ole koskenut, mutta luettaneen kolmanneksi.

Ensisijaisesti olen etsinyt jotakin suomalaista palveluntarjoajaa, mutta jokin luotettava pohjoismainen / eurooppalainenkin kävisi. Maksaisin palvelusta mielelläni jotakin, koska se taitaa olla ainoa vaihtoehto sille, että yrityksen bisneslogiikka ei ole myydä dataa ulkopuolelle tai kerätä rahaa mainostuloilla. Hyvä jos fyysiset palvelimektin olisivat jossakin lähettyvillä.

Kiinnostaako muita ja osaatteko auttaa miestä hädässä?
 
Tarjollahan on vaikka ja mitä, mutta varmaan suurempi osa ansoja kuin oikeasti hyviä palveluita. Esim tämä:


...josta löysin pienellä googletuksella suomi24:sta tämmöisen kommentin:
"meiliboksi.fi domainin on rekisteröinyt Inmix LTD (peitebulvaanifirma Belizessä). Samalla firmalla on myös domaini mvlehti.fi . Suosittelen harkitsemaan palvelun käyttöä kahdesti... "

Alkaa tulla vainoharhaiseksi turvallista palvelua etsiessä.
 
 
Kiitos!

Tiesin, että foorumilaisiin voisi luottaa. Onhan tuossa jo listaa.

Tutanota vaikuttaa aika asialliselta: siisti ulkoasu, ideologiset lähtökohdat. Löytyy kuitenkin myös ilmaistuote, mikä hieman ihmetyttää? Tosin tietysti jos agenda on toimia yksityisyyden eteen, niin siihen tarvitaan ilmainenkin tuote.

Tuotetta googlatessa löytyi tämmöinen varsin mairitteleva tivi:n artikkeli (koko artikkeli tosin maksumuurin takana - en lukenut):

"Testasimme turvalliseksi tarkoitettuja sähköpostipalveluita. Mukana olivat Canary, Jumble, Lockbin, ProtonMail, Turvaposti ja TutaNota. Testatuista palveluista kolme tarjoaa webmail-palvelun. Protonmail toimii ainoastaan selaimessa ja mobiilisovelluksissa, Tutanota tarjoaa näiden lisäksi sovellukset myös pc-käyttöjärjestelmille. Turvapostia puolestaan voi käyttää webmailin ohella suoraan millä tahansa sähköpostisovelluksella, joka tukee tls-salausta.

Testivoittajaksi päätyi Tutanota, mutta myös kaksi muuta sai samat neljä tähteä."


@ctg , käytätkö itse jotain tiettyä?
 
Back
Top