TV-sarjat, joita katso(i)tte?

Mielenkiintoiselta vaikuttava ranskalaissarja. Sijoittuu 60-luvulle. Ranskan tiedustelupalvelu soluttautuu Neuvostoliittoon saadakseen tietoja neukkujen ydinohjuksista.

 
Itsellä menossa nyt White Collar (Kovat Kaulassa suomenkielinen nimi sarjalle). Onko kukaan muu katsonut tätä sarjaa? N. 10 vuoden ikäinen sarja kyseessä.
 
1955-1956 vuosiin sijoittuva Nyrkki on kyllä tosi hyvä sarja. Ehkä eniten korviin pistää se kuinka paljon kirjakieltä sarjassa puhutaan ja minää ja sinää käytetään mun, sun ja mä - sanojen sijaan. Onko ennen vanhaa puhuttu paljon enemmän kirjakielen mukaisesti kuin nykyään?
 
Vanhempi foorumisto varmaan muistaa sarjan Suomalaisia Tähtihetkiä, mieleen jäänyt jakso jossa Suomalainen sotilas otti joesta vettä ja näki vastarannalla vihun, katselivat toisiansa muttei kumpikaan ampunut, kertojan sanat menivät jotenkin näin:Hän ei koskaan saanut tietää miksi häntä ei ammuttu joen rantaan, etsin tuota jaksoa joskus mutten löytänyt.
👏
 
Jälkijättöisesti koukutuin Netflixin STRANGER THINGS sarjaan. Kasari tuotu hienosti keskiöön lukio/scifi/kauhusekamelskana, Eka kausi katsottu, toinen aloitettu.

 
En nyt muista oliko nämä jo tähän ketjuun linjattu?

Katso Yle Areenassa: https://areena.yle.fi/1-61688139

Tuolle dokumentille vahva katsomis suositus.
Kertoo kaasuputken rakentamisesta Neuvostoliitosta Euroopaan.
Ajankohtainen aihe. Olisko Ukrainassa nyt sota, jos tuota putkea ei oltaisi saatu rakennettua?

Katso Yle Areenassa: https://areena.yle.fi/1-4586751

Tästä sarjasta tykkäsin, ainakin itselle oli mukavaa vaihtelua siihen mitä yleensä katson. Tosi tapahtumien pohjalta tehty draamasarja Norjan öljyvarantojen löytymisestä.
Toinen tuotantokausi ajankohtainen omalla tavallaan nyky hetkessä.
 
Samaa mieltä, parodioi salaliitto-, politiikka- ja jännityssarjoja ja tekee pilaa Itämeren valtiokähmijöistä. Suomessa palettia pyörittävät tietenkin ketkut kansliapäälliköt. Kerrankin räväkämpää yritystä!
Koko sarja tuli katsottua läpi ja yllätti positiivisesti.
Kevyttä komiikkaa vakavalla aiheella. Hyvät näyttelijät.
Ainut mikä ärsytti Everstin baretti, vaikka onkin komediasta kysymys.

Ehkä viimeinen osa vähän läsähti? Yritettiinkö alustaa jatko-osaa?

Se on kyllä pelkää sarjan mainosta, että tämän näyttäminen televisiosta siirtyi Ukrainan sodan takia.
 
Tästä tuli mieleen MAASK ruokalan ovella kohtaaminen. Kadetit oli tulossa ovista sisään ja Vääpeli ulos. "Herra Vääpeli teidän pitäisi pitää ovi auki ja väistää" "Turpa kiinni ja väistä tai litistyt" Seuraavan pari kk Kadetit piti ovea auki jos Vääpeli sattu samaan aikaan ovelle.
Tosin eräs Majuri sit luokassa sano "Jospa Vääpeli ei nyt pelottelisi niitä kadetteja kovin paljoa" :LOL:
 
Tästä tuli mieleen MAASK ruokalan ovella kohtaaminen. Kadetit oli tulossa ovista sisään ja Vääpeli ulos. "Herra Vääpeli teidän pitäisi pitää ovi auki ja väistää" "Turpa kiinni ja väistä tai litistyt" Seuraavan pari kk Kadetit piti ovea auki jos Vääpeli sattu samaan aikaan ovelle.
Tosin eräs Majuri sit luokassa sano "Jospa Vääpeli ei nyt pelottelisi niitä kadetteja kovin paljoa" :LOL:

Minun varusmiesaikana Vekaralla oli yksi muinaisjäänne sotilasmestari, jota kadetit yrittivät välttää parhaansa mukaan.
 
Minun varusmiesaikana Vekaralla oli yksi muinaisjäänne sotilasmestari, jota kadetit yrittivät välttää parhaansa mukaan.
Jos oli Oppari Sotmest eikä AU Sotmest, en edes minä haastaisi sitä :D Ne oli ihan omaa luokkaansa :D
Vääpeli, Tiedättekö mikä on tärkein varuste leireille, Herra sot.mest en tiedä. Tanssikengät... sillä saa piparia paikassa kuin paikassa... Selvä Herra Sot.Mest.
 
Back
Top