TV-sarjat, joita katso(i)tte?

Olen vasta alkanut seuraamaan Game of Thronesia. Uskomaton.

Jostain syystä ei kolahtanut ei niin mitenkään. Erehdyin muutama vuosi sitten jopa ostamaan ykköskauden dvd-boksin. Hädin tuskin jaksoin katsoa pari ekaa jaksoa ja sitten tuumasin että VMP. Myin koko setin miekkaa & magiaa harrastavalle kaverilleni, jolle olin vähän ennen tätä myös kaupitellut ostamani Sormusten Herran dvd-boksit (en muuten koskaan viitsinyt edes kirjaa lukea). En tiedä, minkäänlainen fantasia ei vaan jaksa tätä nykyä kiinnostaa pätkän vertaa. Reaalimaailma on sen verran paljon kiinnostavampi. Varhaisteininä tuli kaveriporukassa pelailtua roolipelejä, mutta enää ei voisi enää vähempää kiinnostaa. Oikeastaan ainoa fantasiagenren tuotos joka viihdyttää on Arskan Conan Barbaari, jonka camp-arvo on aivan huikea. Kerrassaan mainiota juopotteluviihdettä ! :D
 
Jostain syystä ei kolahtanut ei niin mitenkään. Erehdyin muutama vuosi sitten jopa ostamaan ykköskauden dvd-boksin. Hädin tuskin jaksoin katsoa pari ekaa jaksoa ja sitten tuumasin että VMP. Myin koko setin miekkaa & magiaa harrastavalle kaverilleni, jolle olin vähän ennen tätä myös kaupitellut ostamani Sormusten Herran dvd-boksit (en muuten koskaan viitsinyt edes kirjaa lukea). En tiedä, minkäänlainen fantasia ei vaan jaksa tätä nykyä kiinnostaa pätkän vertaa. Reaalimaailma on sen verran paljon kiinnostavampi. Varhaisteininä tuli kaveriporukassa pelailtua roolipelejä, mutta enää ei voisi enää vähempää kiinnostaa. Oikeastaan ainoa fantasiagenren tuotos joka viihdyttää on Arskan Conan Barbaari, jonka camp-arvo on aivan huikea. Kerrassaan mainiota juopotteluviihdettä ! :D
Itse olen nyt viidennessä kaudessa. Nopeampaakin noita voisi katsella mutta kun aikaa on pelkästään vasta kun lapset nukkuvat.
Mayans MC on erinomainen sarja. Joka keskiviikko uusi jakso.
 
Jostain syystä ei kolahtanut ei niin mitenkään. Erehdyin muutama vuosi sitten jopa ostamaan ykköskauden dvd-boksin. Hädin tuskin jaksoin katsoa pari ekaa jaksoa ja sitten tuumasin että VMP. Myin koko setin miekkaa & magiaa harrastavalle kaverilleni, jolle olin vähän ennen tätä myös kaupitellut ostamani Sormusten Herran dvd-boksit (en muuten koskaan viitsinyt edes kirjaa lukea). En tiedä, minkäänlainen fantasia ei vaan jaksa tätä nykyä kiinnostaa pätkän vertaa. Reaalimaailma on sen verran paljon kiinnostavampi. Varhaisteininä tuli kaveriporukassa pelailtua roolipelejä, mutta enää ei voisi enää vähempää kiinnostaa. Oikeastaan ainoa fantasiagenren tuotos joka viihdyttää on Arskan Conan Barbaari, jonka camp-arvo on aivan huikea. Kerrassaan mainiota juopotteluviihdettä ! :D
Olen lukenut kirjat ja minusta ne ovat loistavia. Ei fantasia elementtien vaan henkilö hahmojensa ansiosta. Sarjaa en sitten jaksanut katsoa ensimmäistä jaksoa enempää. Hahmojen syvällisyys ei vaan välittynyt sarjassa.
 
Afrikkaanko tämä sijoittuu ?
NYT:n arvostelussa kerrotaan juonesta seuravaa:

https://www.nytimes.com/2018/10/24/arts/television/review-deutschland-86.html
You may find the scheme at the center of “Deutschland 86” a bit confusing. That’s all right; so does Martin Rauch (Jonas Nay), the reluctant East German spy roped into carrying it out.

As it’s explained to him, his government needs him to facilitate an illicit sale of West German weapons to South Africa, with the assistance of the African National Congress — even though the A.N.C. is bitterly opposed to the apartheid regime, and South Africa is allied with East Germany’s rivals in the Cold War.

Eli Etelä-Afrikassa, Namibiassa, Angolassa jne. varmaan seikkaillaan.
 
Katos vaan, vakoilujännärisarja sai jatkoa kakkoskauden muodossa. Afrikkaanko tämä sijoittuu ? Edeltäjä Deutschland 83 oli minusta helkkarin hyvä.


Hyvää tavaraa on ennakkoarvostelujen perusteella tulossa, koskahan tämä saadaan meillä töllöttimeen?
En postaa juonipaljastuksia, mutta tapahtumia seurataan Afrikka-Eurooppa -akselilla. Martin on passitettu Afrikkaan hölmöilyjensä ja paljastumisensa vuoksi (jotka tosin estivät ydinsodan) ja...
 
Draamasarjassa Euroopan uudet tuulet 1918-1939 seurataan ajanjaksoa ensimmäisen maailmansodan jälkiselvittelyistä aina toisen maailmanpalon puhkeamiseen asti. Eri aatesuuntia edustavien päähenkilöiden kautta tarkastellaan eri ideologioiden keskinäistä kamppailua. Edustettuina ovat mm. ranskalainen anarkisti, saksalainen kommunisti, italialainen fasisti ym. Ihan mielenkiintoista yhteiskunnallista historiaa.

https://areena.yle.fi/1-3324784

 
Viimeksi muokattu:
Game Of Thrones 1-7 kaudet katsottu nyt. Ei voi muuta sanoa, kuin kovinta mitä koskaan televisiosta tullut. Tässä 8 kauden ”traileri”. Käytännössä pätkiä edellisiltä kausilta jostain syystä. Musiikki kaunista.
 
Historiaan sijoittuva sarja Babylon Berlin on ihan mukavaa ajanvietettä niille, joita kiinnostavat historialliset tapahtumat, salajuonet, 20-30 -lukujen taitteen dekadenssi ja etsivätouhut. Löytyy Yle Areenalta.
 
Noh nyt löytyi traileri vihdoin... eli toivottavasti näkyy myös Suomessa, nrk.no ja sieltä tv-sarjat. Pitäisi näkyä. Nyt neljäs episodi tullut ulos, todellakin on hyvä sarja!.
Kertoo vuodesta 1969 Stavangerissa, joka muutti kaiken Norjassa. Siis kaiken. Kuvitelkaa 100 vuotta, 3 * Nokiaa, jos Nokia olisi maksanut tuloksestaan 78% veroa valtiolle joka vuosi. Ja tämä ihmisiltä, jotka eivät ikinä olisi edes aikaisemmin kuulleet tekstiviestistä.

Joku sellainen onnenpotku...

Lykkeland - Onnenmaa.

 
Katselin viikonloppuna pari tuotantokautta scifi-sarjasta The Expanse. Kolmoskausi on vissiin Netflixissä.

Tarina sijoittuu parin sadan vuoden päähän tulevaisuuteen. Ihmiskunta on levittäytynyt aurinkokuntaan. Maapallo on ylikansoitettu ja saastunut. Mars on itsenäinen ja nouseva sotilasmahti. Sitten ovat vielä asteroidivyöhykkeellä ja ulkoplaneettojen tutkimusasemilla elävät ihmiset. Periaatteessa nämä ihmiset louhivat mineraaleja sisäplaneettojen loppumattomaan tarpeeseen ja tulevat samalla härskisti hyväksikäytetyiksi. Sarjan tarina alkaa aluksi Blade Runner -tyylisenä dekkarina asteroidi Cerekseltä, mutta pian edetään laajempiin kuvioihin ja käydään läpi Maan ja Marsin keskinäistä kylmä sota -asetelmaa.

Henkilöhahmojen kehitys toimii hyvin ja se on mielenkiintoista seurattavaa. Myöskin tulevaisuuden geopoliittiset juonittelut kuvataan hyvin. Ja scifi-sarjalle tärkeästi, itse avaruusympäristö ja toiminta siinä pyritään esittämään fysiikan lakien mukaan. Mitään Star Wars / Star Trek -tyyliä ei sarjassa ole. Valoa nopeampi matkustaminen on mahdottomuus ja avaruusalukset eivät räiski toisiaan lasereilla. Kokonaisuutena voisi sanoa, että pidän sarjasta. Genren ystäviä suosittelen tutustumaan tähän.


 
Katselin viikonloppuna pari tuotantokautta scifi-sarjasta The Expanse. Kolmoskausi on vissiin Netflixissä.

Tarina sijoittuu parin sadan vuoden päähän tulevaisuuteen. Ihmiskunta on levittäytynyt aurinkokuntaan. Maapallo on ylikansoitettu ja saastunut. Mars on itsenäinen ja nouseva sotilasmahti. Sitten ovat vielä asteroidivyöhykkeellä ja ulkoplaneettojen tutkimusasemilla elävät ihmiset. Periaatteessa nämä ihmiset louhivat mineraaleja sisäplaneettojen loppumattomaan tarpeeseen ja tulevat samalla härskisti hyväksikäytetyiksi. Sarjan tarina alkaa aluksi Blade Runner -tyylisenä dekkarina asteroidi Cerekseltä, mutta pian edetään laajempiin kuvioihin ja käydään läpi Maan ja Marsin keskinäistä kylmä sota -asetelmaa.

Henkilöhahmojen kehitys toimii hyvin ja se on mielenkiintoista seurattavaa. Myöskin tulevaisuuden geopoliittiset juonittelut kuvataan hyvin. Ja scifi-sarjalle tärkeästi, itse avaruusympäristö ja toiminta siinä pyritään esittämään fysiikan lakien mukaan. Mitään Star Wars / Star Trek -tyyliä ei sarjassa ole. Valoa nopeampi matkustaminen on mahdottomuus ja avaruusalukset eivät räiski toisiaan lasereilla. Kokonaisuutena voisi sanoa, että pidän sarjasta. Genren ystäviä suosittelen tutustumaan tähän.


Ei ole kolmonen siellä. Olen odottanut sitä, mutta ei kuulu. Nyt sarja on siirtynyt Amazonille neljännestä kaudesta alkaen, joten en tiedä miten kolmannen kauden esitysoikeuksien käy.
 
Ei ole kolmonen siellä. Olen odottanut sitä, mutta ei kuulu. Nyt sarja on siirtynyt Amazonille neljännestä kaudesta alkaen, joten en tiedä miten kolmannen kauden esitysoikeuksien käy.

Jotain olin lukevinani että Amazonin Jeff Bezos otti sarjan siipiensä suojaan. Brittien Amazon mainosti että kolmoskauden Region 2 DVD-julkaisu ilmestyisi loppuvuodesta 2019.
 
The Expansen trailereista tässä ylempää. Idiootitko on suunnitellut niiden avaruuspukuja? Kasvot valaistu kypärän sisällä joten pimeässä ympäristössä eivät näe paskaakaan. Käsikopelollako on tarkoitus liikkua?
 
Ei ole kolmonen siellä. Olen odottanut sitä, mutta ei kuulu. Nyt sarja on siirtynyt Amazonille neljännestä kaudesta alkaen, joten en tiedä miten kolmannen kauden esitysoikeuksien käy.
En ole ihan varma, mutta Expansen kolmas kausi taitaa olla jo Amazonin Prime Videossa, mutta ilman suomitekstejä. Joka tapauksessa Prime Videoon on 7 päivän free trial, jossa varmaan ehtii tsekata sen yhen kauden ilmaseksi, jos se siellä jo on, eikä häviä vaikkei oliskaan.

https://www.primevideo.com/?ref_=dvm_pds_amz_FI_lb_s_g|c_267062266505_m_m0K62358-dc_s__
 
Back
Top