Huhta
Greatest Leader
Kun syyllinen on tiedossa, rikos kyllä keksitään
Keksittäköön. Ei se avohoito niin kaukana horisontissa ole...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kun syyllinen on tiedossa, rikos kyllä keksitään
Ensin ihmettelin suunnattomasti valotakkeja, mutta tarkoitat valkotakkisia? Voin onneksesi todeta, että laitoshoitopaikkojen karsimisen johdosta edes minä en ole siellä. Teikäläisen asemassa en siis olisi huolissani.
Jep. Kirjaimia tullut mukaan vähän säästeliäästi. Nakkisormet ja silleen...
JA olemme melkein kaikkialla vaihtaneet punaisiinEnsin ihmettelin suunnattomasti valotakkeja, mutta tarkoitat valkotakkisia? Voin onneksesi todeta, että laitoshoitopaikkojen karsimisen johdosta edes minä en ole siellä. Teikäläisen asemassa en siis olisi huolissani.
Ei ollu mulle osoitettu, mutta kun linjoilla oon niin ei kai kukaan pahastu....Osaatko kommentoida mitään tästä: 47 PstK 35
Olisiko siinä jo kohtalaisen hyvä ratkaisu, että otetaan olemassa olevat kaikki vedettävät 155mm-tykit ja motorisoidaan ne rekan perään ja samalla peruskorjataan ja modernisoidaan?
Meillä vedettävää 155mm tykistöä on 56 155K98 ja 113 155K83, niin niistä saisi jo rekan perällä liikkuvana pakettina tosi hyvän suorituskyvyn alueellisille taisteluosastoille ja prikaateille. Sitten operatiivisille lunastettaisiin K9-optio ja yksi tai kaksi K9-patteristoa (yht. 16-32) jäisi ylijohdon patteristoksi.
Mutta eikö tuossa konkurssissa kannattaisi tehdä sitten ihan kokonaan uudet putket peräkappaleineen noihin auton lavalle nostettaviin? Ne eivät ole kovinkaan iso lisäkustannus verrattuna hankkeen kokonaiskustannuksiin, ja siten putkien määrää saataisiin lisättyä paremmin.
Eihän siihen vaadita muutakuin kranaattiin hakupää ja siivekkeet ohjaukseen.En ollut aiemmin kuullut että tykistöllä voisi ampua laserilla osoitettuun liikkuvaan maaliin samalla tavalla kuin älyaseilla lentokoneista.
Eihän siihen vaadita muutakuin kranaattiin hakupää ja siivekkeet ohjaukseen.
Tuskinpa yhtäkään. Mutta minä olen väärä henkilö vastaamaan ja sitäpaitsi ehkä se on sotasalaisuus.Montako sellaista kranaattia Suomesta löytyy?
En ollut aiemmin kuullut että tykistöllä voisi ampua laserilla osoitettuun liikkuvaan maaliin samalla tavalla kuin älyaseilla lentokoneista.
Yksi epiksen You Tube-klassikoista on täälläkin useamman kerran pyörinyt tj-tunnelmissa ammuskeleva PorPr:n raskaan krh:n heitinryhmä. Nytkin on samanlainen koko palvelusajan viimeinen tulitehtävä. Kaluston sekä murretutkimuksen keinoin väittäisin videon filmitähdiksi KaiTR:n valmiusyksikköä. Eipä tässäkään kaikki nappiin mene, vaikka vuosi on hommia yhdessä tehty: Tykinjohtaja unohtaa tehtävänsä ja häippäisee kesken kaiken yhdeksi ammusmieheksi ja tulikomentopöytäkirjan sivu lentää suupaineen vaikutuksesta huitsin hemmettiin. Lisäksi ammusmiehet törmäilee toisiinsa, kun eivät kierrä takaisin vähän keskemmältä. Muutakin sotaharjoitukseen kuulumatonta havaitsee.
Tulilajina on tässä este, joka tarkoittaisi 0,2 tuliannosta eli 155 K83:lla 12 kranaattia. Tällaisia määriä ei harjoituksissa ammuta vaan se kuvataan 6:lla kranaatilla, jonka ampumiseen pojilta kuluu normiaika tasan minuutti. Este ammutaan epätavallisesti aikasytyttimillä. Se lisää tulenavaukseen kuluvaa aikaa kun jokaiseen sytyttimeen pitää asettaa avaimella aikautus. Nyt viivettä ei synny koska homma on tehty etukäteen.
Voi myös epäillä, ettei aikautus välttämättä olisi kohdallaan, kun se pitäisi ensin yhdellä kerralla kokeilla, siis samalla tavoin kuten täsmäaseilla. Sytytin tosin kyllä toimii maassa, jos aikautus menee "pitkäksi".
Venäläisillä on myös laserohjautuva ammus, Krasnopol, jolla wikin mukaan pystyy osumaan 36 km/h vauhtia liikkuviin kohteisiin.
Krasnopol (weapon system) - Wikipedia
en.wikipedia.org