Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Teräsmies kirjoitti:Tuo romukasa ei ole häivekonetta nähnyt vaikka siivissä ei roikkuisikaan mitään, mutta mediaan tuo temppu on näyttänyt purevan ihan hyvin. Koko häkkyrä vaikuttaa olevan kaiken lisäksi erittäin huonosti valmistettu.
SJ kirjoitti:Teräsmies kirjoitti:Tuo romukasa ei ole häivekonetta nähnyt vaikka siivissä ei roikkuisikaan mitään, mutta mediaan tuo temppu on näyttänyt purevan ihan hyvin. Koko häkkyrä vaikuttaa olevan kaiken lisäksi erittäin huonosti valmistettu.
Menee samaan luokkaan kuin se Iranin stealth hävittäjä. Eivät ole tarkoitettu lentäviksi.
Korjaan, tuossahan onkin video, jossa tuo lennokki lentää. Siitä huolimatta en oikein usko, että tuosta tekeleestä on vaaraa kenellekkään, koska siinä ei näy minkäänlaisia sensoreita.
kunnas kirjoitti:SJ kirjoitti:Teräsmies kirjoitti:Tuo romukasa ei ole häivekonetta nähnyt vaikka siivissä ei roikkuisikaan mitään, mutta mediaan tuo temppu on näyttänyt purevan ihan hyvin. Koko häkkyrä vaikuttaa olevan kaiken lisäksi erittäin huonosti valmistettu.
Menee samaan luokkaan kuin se Iranin stealth hävittäjä. Eivät ole tarkoitettu lentäviksi.
Korjaan, tuossahan onkin video, jossa tuo lennokki lentää. Siitä huolimatta en oikein usko, että tuosta tekeleestä on vaaraa kenellekkään, koska siinä ei näy minkäänlaisia sensoreita.
Ylimmässä kuvassa näkyy koneen alla joku tutkan tapainen.
Teräsmies kirjoitti:Tässä on se iranilaisten uusi "häivelennokki".
:a-grin:
Raveni kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=apEnf-0Rzb4#!
Suomessakin voisi olla hyvä että esim. olisi läänin alueella tuollainen pieni ja kevyt uav järjestelmä käytössä. Helpottaisi varmasti kummasti kadonneiden etsintää ja maastopalojen seurantaa...
29.5.2013 07:00 Saksan rautatiet ottaa käyttöön robottilennokit torjumaan graffitimaalareita.
Deutsche Bahn ryhtyy torjumaan graffitimaalareita robottilennokeilla. Metrin läpimittaiset, hiljaisesti lentävät minihelikopterit käyttävät valvontaan infrapunakameraa.
Robottikoperit, jotka voivat toimia automaattisesti tai joita voidaan etäohjata, pystyvät lentämään 80 minuuttia 50 kilometrin tuntivauhdilla.
Sakan yksityisyyslait estävät robottikoptereiden käytön matkustaja-asemien valvomiseen. Niitä on määrä käyttää vaikeasti valvottavilla varikkoalueilla yhdessä vartijoiden kanssa.
150 metrin korkeudesta tehtävää ilmavalvonta suunnataan sinne missä graffitiongelma on suurin eli Saksan suuriin kaupunkeihin, Berliiniin, Leipzigiin, Kölniin ja Hampuriin, sanoo Deutsche Bahnin edustaja The Telegraphin mukaan.
Graffitien poistaminen maksaa Saksan rautateille 7,6 miljoonaa euroa vuodessa. Microdrones-yhtiön valmistama robottikopteri maksaa 60 000 euroa. Rautatieyhtiö, joka aikoo maalauttaa robottikopterit oman värisekseen, ei kerro kuinka monta laitetta se on ostanut.
EU:n viime syyskuussa julkaiseman raportin mukaan Euroopassa on kehitteillä yli 400 robottilentokonejärjestelmää.
http://www.theregister.co.uk/2013/05/31/united_nations_lethal_autonomous_robotics_report/The United Nations has called for the establishment of an international body to set guidelines for the development and use of lethal autonomous robotics (LARs), lest such machines go on a never-ending killing spree that plunges humanity into perpetual war.
Judge for yourself if we're being colourful or exaggerating by reading the Report of the Special Rapporteur on extrajudicial, summary or arbitrary executions, Christof Heyns (PDF), the subject of this story.
Tabled yesterday at a meeting of the Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, the document says “LARs refers to robotic weapon systems that, once activated, can select and engage targets without further intervention by a human operator. The important element is that the robot has an autonomous 'choice' regarding selection of a target and the use of lethal force.”
Such weapons aren't yet in operation, the report says - though that would seem to be an odd view to take.
Among those devices are “The Samsung Techwin surveillance and security guard robots, deployed in the demilitarized zone between North and South Korea, detect targets through infrared sensors” and can be set to “automatic mode”. Now we know where all that hand-and-eyeball-movement-detection software in the Galaxy S 4 came from.
The report worries that it won't be long before LARs become prevalent, as waging war without putting one's own troops in harm's way will be very attractive to strategists and could therefore lead to the following scenario:
“Tireless war machines, ready for deployment at the push of a button, pose the danger of permanent (if low-level) armed conflict, obviating the opportunity for post-war reconstruction.”
The report does also point out that LARs might make war a little less uncivilised, as they “would not act out of revenge, panic, anger, spite, prejudice or fear.” Nor would robots torture, unless programmed to, or rape.
Those observations are among the few upsides identified in the report, which finds that LARs are not compatible with international humanitarian or human rights laws and therefore makes the following recommendation:
“The Human Rights Council should call on all States to declare and implement national moratoria on at least the testing, production, assembly, transfer, acquisition, deployment and use of LARs until such time as an internationally agreed upon framework on the future of LARs has been established.”
22 heinäkuu 2013 klo 18:10
Hydro Camel Unmaned Submarine
Nykyään on olemassa monia kaukokäyttöisten sukellusveneitä, jotka käsittelevät tärkeitä tehtäviä, kuten tarkkailun vedenalaisten putkistojen kartoitus vedenalainen miinakentät, etsiä paikkoja sijoittaa viestinnän kaapelit, ja löytää uponnut aluksia. Nämä laivoissa kuitenkin rajoittavat tehokasta viestintää kaapelit ja vaativat usein ihmisen liimakontaktia. Israelin Ben-Gurionin yliopisto kehittää tarkempi ja tehokas itsenäinen, älykäs, vedenalainen alus, joka mullistaa nämä ja muut tehtävät ajattelemalla itselleen. i-HLS raportit.
Joukkue kahdeksantoista opiskelijoita Ben-Gurion yliopiston Negevin on suunniteltu ja kehitetty älykäs, itsenäinen sukellusvene nimeltään Hydro Camel, ensimmäinen laatuaan Israelissa. Useat jäsenet BGU Hydro Camel sukellusvene joukkue kilpailevat 16. vuosittaisessa RoboSub Kilpailu järjestetään tällä viikolla San Diego. Kilpailun sponsoroi Yhdysvaltain Office of Naval Research ja Association of miehittämättömät ajoneuvot International (AUVSI) Foundation.
Tämän vuoden kilpailu on kolmekymmentäkuusi kansallisten ja kansainvälisten kollegiaalinen ja lukion joukkueet. Tavoitteena on edistää autonominen vedenalaisen (AUVs) kehitystä haastava uuden sukupolven insinöörejä suorittaa realistinen edustustot vedenalaisen maailman.
"On tarpeen itsenäisen sukellusvene, joka on varustettu älykäs navigointijärjestelmä, jonka tehtävänä on muun muassa operaatioiden suunnittelua, este välttäminen ja päätöksenteko, jotka ovat yhtä hyviä kuin ihmisen toimija", sanoo professori Hugo Guterman johtaja BGU Laboratory autonomisen Robotics. "Kilpailun jälkeen aiomme kehittää sukellusvene sen optimaalinen ominaisuuksia, joiden toivomme asettaa Israelin valtion eturintamassa kehittämässä työkaluja meren autonomiaa", sanoo tutkimusryhmän Hydro Camel jäsen Guy Kagan, jotka kilpailevat San Diego.
SolidWorks malli 2013 HydroCamel ajoneuvon
Lieriön, hiilikuitu Hydro Camel sub mittaa noin viisi jalkaa (1,5 m), painaa 84 kg. (38 kg) ja on jaettu viiteen soluihin. Neljä puoli soluja, täynnä vettä, sisältää kuusi Ohjauspotkureissa robottivarrelle torpedot, akut ja kamerat. Keski-solu taloa sähköjärjestelmä, tärkeimmät tietokone ja kaikki sähköiset komponentit.
Nykyään on olemassa monia kaukokäyttöisten sukellusveneitä, jotka käsittelevät tärkeitä tehtäviä, kuten tarkkailun vedenalaisten putkistojen kartoitus vedenalainen miinakentät, etsiä paikkoja sijoittaa viestinnän kaapelit, ja etsivät uponnut aluksia. Nämä laivoissa kuitenkin rajoittavat tehokasta viestintää kaapelit ja vaativat usein ihmisen liimakontaktia. "BGU kehittää tarkempi ja tehokas itsenäinen, itsenäisesti ajatella vedenalainen alus, joka mullistaa näitä ja muita tehtäviä", kertoo Boris Braginsky, toinen BGU tiimin jäsen kilpailevat San Diego.
http://defense-update.com/20130722_the-hydro-camel-unmaned-submarine.html