Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eyewitness testimonies from the site of the Russian IL-76 plane crash in the Belgorod region.A BelPressa correspondent interviewed residents in the Korochansky district who witnessed the plane crash.This is a great example of how Russian propaganda shapes its narratives. The correspondent puts emphasis on the hero pilots to divert the audience's attention from the fact that they now live in a warzone where Russian planes could crash at any moment.
https://tass.ru/politika/19808777Lavrov: Russia does not care that the international community does not believe it on the Il-76
UN, January 24. /TASS/. Russia does not care that the international community will not believe it regarding the situation with the crash of the Il-76 plane; there are still no facts regarding the events in Bucha for two years. This was stated by Russian Foreign Minister Sergei Lavrov at a press conference following the results of participation in the events of the Security Council (SC) of the United Nations (UN).
“I’m not at all worried that the international community may not believe it. As I already said, the international community, represented by Western representatives and the media, has already proven its, in general, discreditable position,” the minister said, answering a question from a Bi-journalist. BBC about whether the Russian Federation is concerned that the international community may not believe that there were Ukrainian prisoners of war on the Il-76 plane.
Lavrov emphasized that after the situation in Bucha, additional sanctions were imposed against Russia without providing evidence of its guilt. “It will soon be two years since we ask at least to make public the names of the people whose bodies were demonstrated, including in the BBC report,” the head of the diplomatic department emphasized.
He noted that Russia does not care whether the international community believes in its version, which, in his opinion, means primarily the West and the Anglo-Saxons, since they “in every possible way avoid an honest conversation and answering direct questions.” “The truth stings the eyes,” Lavrov stated.
He also pointed out that Moscow still cannot receive a single response from London regarding the poisoning in Salisbury; these are 45 official requests from the Prosecutor General's Office, to which the British authorities are obliged to respond in accordance with international conventions and bilateral conventions.
Ah, jos kyydissä oli ryssän vieraina olevia iranilaisia kouluttajia, ja jos ryssä olisi kaiken hyvän lisäksi itse ampunut koneen alas, niin sehän selittäisi miksi ryssällä on ollut niin kova tarve meuhkata asiasta ja laittaa pudotus Ukrainan piikkiin.Todella hienoa JOS totta:
(Twitterilinkissä heitto että Putolevin kyytissä olis ollut Iranilaisia kouluttajia)
Tuolla videolla näkyy aika vähän koneen hylyn osia. Maallikon silmin katsottuna tuossa voisi näkyä ohjaamo ja lentäjien raadot. Il-76 on suuri kone, joten arvelen että loppuosa koneen hylystä on kauempana ja ei näy videolla.Eikö se ole jo selvää että ryssä pyrkii valehtelemaan ja luomaan oman propagandan heti tapahtuneesta. Tällä videolla näkyy 2 lentäjän raatoa, mutta väitetyistä 60 muusta kuolleesta ei jälkeäkään. Kyllä ne kuvat ja videot raadoista olisi netissä jos niitä kerran olisi.
Esimerkki miten mediat ja kiireisimmät syövät ryssän propagandan
Koneen osia on hämmästyttävän laajalla alueella pitkin poikin. Se kuitenkin tuli kohtuullisen suoraan alas. Mennyt silpuksi. Aivan kuin se olisi räjähtänyt muun kuin polttoaineen voimasta.Tuolla videolla näkyy aika vähän koneen hylyn osia. Maallikon silmin katsottuna tuossa voisi näkyä ohjaamo ja lentäjien raadot. Il-76 on suuri kone, joten arvelen että loppuosa koneen hylystä on kauempana ja ei näy videolla.
^Kyllähän lentoirettikin on lieron porukkaa vastaan, toki jos on patologinen paskan puhujien päällikkö, niin mikäs siinä.
Kyllä, näin on . Informaatiota pukkaa tällä hetkellä siihen tahtiin että on vaikea pysyä mukana, mikä on totta mikä on bullshittiä.En nyt ole ihan varma mahtoiko olla tämä kyseinen lentokone jos se oli vielä pari tuntia ennen putoamisaikaa flightradarin mukaan Kyproksen suunnalla menossa kohti Syyriaa.
Tuolla videolla näkyy aika vähän koneen hylyn osia. Maallikon silmin katsottuna tuossa voisi näkyä ohjaamo ja lentäjien raadot. Il-76 on suuri kone, joten arvelen että loppuosa koneen hylystä on kauempana ja ei näy videolla.