Saksalainen N-TV raportoi, että yksi ainakin niistä ukrainalaisista joiden väitetään olleen räjäyttämässä Nordstreamia on menny Venäjälle
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lienee tämä:Uutisissa kerrottiin just että Ukraina pilasi rauhanneuvottelut jotka piti olla elokuussa. Tässä nyt tuntuu että länsi yrittää omissa peloissaan keksiä tekosyitä lyödä kapullaa Ukrainan rattaisiin. Kaasuputki, rauhan estäminen.. Mitä seuraavaksi? Selvästi Ukrainan voitto ei ole tavoiteltava lopputulos?
No voi kyynel. Ite ryssät käyttää Ukrainassa ainakin ryssäläisiä, iranilaisia ja paskemman Korean toimittamia aseita. Ei kannattais alkaa perseillä, jos ei kestä seurauksia.Ryssät ulisee länsiaseita käytetyn ryssällässä...
Venäjä väittää: Ukraina tuhosi Kurskin sillan yhdysvaltalaisaseilla
Venäjän ulkoministeriö lateli syytöksiä Ukrainalle ja Yhdysvalloille.yle.fi
Ovatkohan lahjoittaneet yli tusinan? Aseapua Suomi on euromääräisesti antanut 2.5-kertaisesti Italiaan verrattuna, ja kaikki apu on alle kymmenesosan siitä, mitä Suomi on antanut suhteutettuna BKT:een.
Melonit nyt vähän pyrkii pullistelemaan.
Katso liite: 102104
Mä luulen että ryssän kurmuutusta ja tuhoa ei oikeasti kannata ku baltit, puola ja suomi (ja lisätään nyt vielä ruåtsi). Eli ne kenellä on sitä rajaa ton paskavaltion kanssa. Ranskaa,saksaa tai espanjaa ei asia paina. Toi italia ei ole yllätys, siitä joskus jo mainitsin.Uutisissa kerrottiin just että Ukraina pilasi rauhanneuvottelut jotka piti olla elokuussa. Tässä nyt tuntuu että länsi yrittää omissa peloissaan keksiä tekosyitä lyödä kapullaa Ukrainan rattaisiin. Kaasuputki, rauhan estäminen.. Mitä seuraavaksi? Selvästi Ukrainan voitto ei ole tavoiteltava lopputulos?
Tässä videolla Ka-52:n pudotus elokuun 10. mehusteltavaksi.
Eikä tarvinnut edes kovin tarkkaan katsoa.
Pliis, hiukan tarkkuutta näihin linkkeihin
Tämähän on subjektiivinen asia, kertoo ehkä missä piireissä liikut.Mä luulen että ryssän kurmuutusta ja tuhoa ei oikeasti kannata ku baltit, puola ja suomi (ja lisätään nyt vielä ruåtsi). Eli ne kenellä on sitä rajaa ton paskavaltion kanssa. Ranskaa,saksaa tai espanjaa ei asia paina. Toi italia ei ole yllätys, siitä joskus jo mainitsin.
Siitä tulikin mieleen, olen taas täällä saapasmaassa ja paikalliset itkevät edelleen että:
- business on paskaa ja hinnat nousee --> miksi Ukraina ei voi olla vaan osa venäjää?
- mitä järkeä on sotia kun kaikki kärsii ja turismi on poissa
- Heidän verot on nousseet koska kaikki raha menee Ukrainaan
- jenkit ylläpitää sotaa koska ne haluaa myydä aseita
- italian tulisi olla puolueeton, eikä osallistua pakotteisiin
Täällä on oikeasti hyvin hyvin vaarallisia ajatuksia ja äänenpainoja ihan perus tallaajien nupeissa.
En tiedä, tehdään tilannearvio sitten kun on tilanne päällä.
Kyllä meille Petsamo kelpaa vähintään yhtä hyvin.
Mitäköhän italialaiset olisivat mieltä siitä että muualla Euroopassa kyseltäisiin miksi Italia ei voi olla vaan esim. osa Ranskaa, ja samalla hyväksyttäisiin se että Ranska pyrkisi tuhoamaan italialaiset.Mä luulen että ryssän kurmuutusta ja tuhoa ei oikeasti kannata ku baltit, puola ja suomi (ja lisätään nyt vielä ruåtsi). Eli ne kenellä on sitä rajaa ton paskavaltion kanssa. Ranskaa,saksaa tai espanjaa ei asia paina. Toi italia ei ole yllätys, siitä joskus jo mainitsin.
Siitä tulikin mieleen, olen taas täällä saapasmaassa ja paikalliset itkevät edelleen että:
- business on paskaa ja hinnat nousee --> miksi Ukraina ei voi olla vaan osa venäjää?
- - -
Täällä on oikeasti hyvin hyvin vaarallisia ajatuksia ja äänenpainoja ihan perus tallaajien nupeissa.
nyt ei kannattais tehdä oletuksia missä piireissä kukakin liikkuu ihan vaan siltä pohjalta jos keskustellaan paikallisten kanssa. Mä oon kuitenkin asunut täällä jo vuodesta 2018 lähtien, joten sanoisin että aika laajalta alueelta se otanta on. Osa käyttää harrastuksiin viikonloppuisin monta tonnia ja osa käy vaan kaffella kavereiden kanssa. Kun kierrät maailmalla, älä johdattele keskusteluja vaan anna heidän kertoa ne syvimmät tuntemukset ilman että itse ilmaiset ensin mielipidettäsi.Tämähän on subjektiivinen asia, kertoo ehkä missä piireissä liikut.
Olen tämän kalenterivuoden aikana tavannut kreikkalaisia, saksalaisia, hollantilaisia, norjalaisia, belgialaisia, ranskalaisia, ruotsalaisia, tanskalaisia, espanjalaisen, sveitsiläisiä, amerikkalaisia, kanadalaisia, itävaltalaisia, virolaisia, tšekin ja turkkilaisen. Nopeasti ulkomuistista mietittynä eikä kenelläkään ole ollut sellainen kanta, että olisi syytä neuvotella alueluovutuksista vaan Venäjä hyökkääjänä ei lopeta ennen kuin se pysäytetään voimalla. Amerikkalaisten kanta oli hyvin selvästi sen suuntainen, että voimapolitiikan mukaisesti pitäisi vastata isommalla kädellä kuin nyt, jotta Venäjä uskoisi. Kanadalaiset ja sveisiläiset häpeävät osittain sitä, etteivät voi tehdä enempää. Ranskalaiset olivat hyvin tiiviisti Macronin linjoilla, joskin näkivät että ranskalaiset maajoukot Ukrainassa ovat utopiaa. Pohjoismaissa on vahva konsensus, että ryssä on hyvä polkea suohon Ukrainassa keinolla millä hyvänsä. Saksalaiset jakaantuvat edelleen sen suhteen, että vanha kaarti potee edelleen jakaantuneen Euroopan syndroomaa sekä syyllisyyttä toisesta maailmanpalosta, nuorempi polvi joka on perheen rakennusiässä osaa ajatella asian omalle kohdalleen ja haluavat hallintonsa tekevän enemmän Ukrainan hyväksi.
Inflaatiosta ei kyllä puhu enää kukaan vaan koroista, bensahan on monin paikoin melkein 30 c edullisempaa kuin ennen sotaa.
Kuten sanottua, tämä on niin subjektiivinen asia riippuen ketä tapaa, mutta yleistämistä kannattaa kyllä välttää.
Chuck Pfarrer, evp navy seal, nykyisin sota-analyytikko ja tietokirjailija. Tekee videoita Kiev Postille. Käy Kurskin tilanteen ison kuvan lävitse kymmenessä minuutisssa.
Videon mielenkiintoisinta antia on tieto siitä että 10 päivän kuluessa kurskin puolustuksesta on vastannut jo kolme komentajaa. Tämä todistaa että venäjä on paniikissa ja toistaiseksi täysin kykenemätön hyvin organisoituun puolustukseen tai vastahyökkäykseen alueella.
Ps. Eilen tankkasin niin edelleen täällä maksaa löpö 30c enemmän ku 2022. Eli ollaan suomen hinnoissa nyt (mikä toki johtuu verotuksesta). Kävin pari päivää sit etelä saksassa ja se löpö makso 2,40. Että ei nyt kauhea ale ole.