Ukrainan konflikti/sota

Olisipa tosiaan harmillista, jos tämäkin sattuisi kärsimään konehäiriön
Ryssällä on nyt niin paljon tapahtumia eri puolilla palloa, että eivät ehdi edes tutkia tarkemmin miksi mikäkin laiva päätyi minkäkin meren viimeiseen satamaansa. Joten en ihmettelisi yllättävää konerikkoa ja reikää pohjassa. Ryssän ei auta kuin pistää taas seuraavaa erää rautaa ja miehiä tuleen ja toivoa, että se siitä kääntyisi.

Tässä vielä viimeinen valokuva ryssän rakkaista nostureista ja reaktoripannun kansista. Tuoreempiin kuviin tarvitaan jo syvän meren sukelluslaitteita.

 
Datapiste. Ryssä tuottanut 24 hävittäjää vuonna 2024. Tällainen tahti riittää suunnilleen pitämään nykyisen lentotoiminnan yllä. Eri asia sitten, perustuuko tuotanto kenties olennaisesti varastossa olleisiin länsikomponentteihin, eli pystytäänkö tahtia pidemmän päälle pitämään yllä.

6 su-57 universumin herruus häivyttäjää. Uskokoon.. minä en. Kyllä niitä lennettäisiin joka paraatissa ja sen tapaisessa myyntitarkoituksessa. Operatiivista käyttöä noille ei tule vielä vuosiin, olisi liian noloa tehdä samaa tyhmäpommin pudotusta kuin su25 -60luvulta...
 
...joku ryssätaho tässä väittää että Ursa Mayorin uppoaminen olisi ollut sabotaasi, ei onnettomuus.
Noista sabotaasin huutelijoita on luonnollisesti joka puolella. Ne Mustanmeren tankkeritkin katkaisi kuulemma NATO, ei alusten rungon lujuuden ylittänyt merenkäynti.

Venäläisellä njettifoorumilla pohdittiin kuitenkin avoimesti myös konerikon mahdollisuutta. Jossain näin maininnan myös "lähes alkuperäislaatuisista varaosista", mutten löytänyt sitä uudelleen. Laivahan upposi vasta seitsemän tuntia miehistön jätettyä aluksen, joten vuodon ei välttämättä ole tarvinnut olla järin suuri, kunhan se on ollut progressiivinen. "Räjähdys konehuoneessa" on voinut olla vaikkapa pääkoneen lohkon kyljestä kurkkaava kampiakselin vastapaino, joka on päättänyt ilmalentonsa paskomalla vaikka jonkun merivesijäähdytysjärjestelmään liittyvän putken tai laitaventtiilin, tai miksei vaikka ihan paperinohuen ulkolaidankin. Samassa rytäkässä on sitten kuollut pari konemiestä. Tulipaloahan tuosta ei valokuvien perusteella seurannut; savua olisi pitänyt näkyä.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen Mad Max:hän kertoo ajasta ydintuhon jälkeen, ryssät on niin eteviä että ovat samassa tilanteessa jo ennen sitä 🤯 :ROFLMAO:
Pakkohan niiden on ydinsodan jälkeistä maailmaa larpata voidakseen kokea sen.

Sitä en tiiä mitä maita ja mantuja on muutenkaan jäljellä jos ydinsota tulee, mutta ryssän se ainakin tuhoaa kokonaan ja varmasti. Siksi tuo sillä pelottelu on niin absurdia.
 
Päivän luvut:
471379034_941928904786855_6778123000595446091_n.jpg
 
Noista sabotaasin huutelijoita on luonnollisesti joka puolella. Ne Mustanmeren tankkeritkin katkaisi kuulemma NATO, ei alusten rungon lujuuden ylittänyt merenkäynti.

Venäläisellä njettifoorumilla pohdittiin kuitenkin avoimesti myös konerikon mahdollisuutta. Jossain näin maininnan myös "lähes alkuperäislaatuisista varaosista", mutten löytänyt sitä uudelleen. Laivahan upposi vasta seitsemän tuntia miehistön jätettyä aluksen, joten vuodon ei välttämättä ole tarvinnut olla järin suuri, kunhan se on ollut progressiivinen. "Räjähdys konehuoneessa" on voinut olla vaikkapa pääkoneen lohkon kyljestä kurkkaava kampiakselin vastapaino, joka on päättänyt ilmalentonsa paskomalla vaikka jonkun merivesijäähdytysjärjestelmään liittyvän putken tai laitaventtiilin, tai miksei vaikka ihan paperinohuen ulkolaidankin. Samassa rytäkässä on sitten kuollut pari konemiestä. Tulipaloahan tuosta ei valokuvien perusteella seurannut; savua olisi pitänyt näkyä.
Kyllä siellä on tarvittu vähän isompi reikä kuin joku jäähdytysputki. Vertailuna Titanic: alus upposi ajassa 2h 40min kun kyljestä revittiin auki 40%. Moderni alus ja uppoaa 7 tunnissa tarkoittaa melkoista reikää pohjassa. Ei synny ihan pienellä paukulla.
 
Kyllä siellä on tarvittu vähän isompi reikä kuin joku jäähdytysputki. Vertailuna Titanic: alus upposi ajassa 2h 40min kun kyljestä revittiin auki 40%. Moderni alus ja uppoaa 7 tunnissa tarkoittaa melkoista reikää pohjassa. Ei synny ihan pienellä paukulla.
Moderni alus?? Venäjä? , Jos nyt olisi todella moderni, eikös olisi osastoitu siten että kelluu , kunhan osasto on suljettu.? Venäjä: osastoja ei saatu kiinni, ei kestäneet , tai oli jätetty pois , ja ne rahat seilaavat välimerellä . Tosin en ole laivanrakentaja enkä edes veneilijä ( soutuvenekin varastettiin)
 
Operatiivinen tiedote 25.12.2024 klo 08.00 Venäjän hyökkäyksestä
Kunnia Ukrainalle!

On alkanut 1036. päivä Venäjän laajamittaista aseellista aggressiota Ukrainaa vastaan.

Rintamatilanne on edelleen vaikea. Vihollinen hyödyntää ylivoimaansa henkilöstössä ja tekniikassa hyökäten jatkuvasti asemiamme vastaan. Ukrainan puolustajat kestävät vakaasti vihollisen painetta ja aiheuttavat merkittäviä tappioita.

Viimeisen vuorokauden aikana on kirjattu yhteensä 266 taistelukosketusta.

Tarkennettujen tietojen mukaan vihollinen suoritti eilen yhden raketti-iskun Ukrainan joukkojen asemia ja siviilikohteita vastaan käyttäen yhtä rakettia. Lisäksi se toteutti 17 ilmaiskua, joista 34 oli tarkkuuspommeja (KAB). Vihollinen ampui 4385 kertaa tykistöllä, joista 140 oli monilaukaisurakettijärjestelmien hyökkäyksiä, ja käytti noin 1500 kamikaze-droonia.

Ilmaiskuja tehtiin erityisesti seuraavilla alueilla: Zelene Pole, Temirivka, Pokrovsk, Zhove, Kostyantynopil, Troitske, Orihove, Udachne, Shcherbaky ja Novooleksandrivka.

Puolustusvoimien vastatoimet:

Viime vuorokauden aikana Ukrainan ohjus- ja tykistöjoukot tuhosivat yhden miehittämättömien ilma-alusten ohjauspisteen, ammusvaraston, viisi henkilöstön keskityskohdetta, yhden elektronisen sodankäynnin järjestelmän ja kaksi vihollisen tykistöjärjestelmää.

Rintamatilanne alueittain:

• Harkovan suunta: Vihollinen hyökkäsi viisi kertaa Vovchanskin ja Vysoka Jaruhan lähellä.

• Kupjanskin suunta: 23 hyökkäystä torjuttiin. Puolustajat pysäyttivät vihollisen etenemisen Petropavlivkan, Kolisnykivkan, Zahrizoven ja Lozovan alueilla.

• Lymanin suunta: 31 hyökkäystä, joissa vihollinen yritti murtautua puolustukseen Druzelubivkan, Zelenyi Hain, Novoiihorivkan ja Makijivkan alueilla.

• Siverskin suunta: Yksi vihollishyökkäys torjuttiin Bilohorivkan alueella.

• Kramatorskin suunta: 14 hyökkäystä pysäytettiin Chasiv Jarin ja Predtechyn alueilla.

• Toretskin suunta: 16 vihollishyökkäystä pysäytettiin Toretskin, Druzhban ja Dachnen lähellä.

• Pokrovskin suunta: 60 hyökkäystä torjuttiin alueilla, kuten Voizdvyzhenka, Myroljubivka ja Novovasylivka.

• Kurahiven suunta: 36 hyökkäystä pysäytettiin erityisesti Petropavlivkan ja Kuraheven alueilla.

• Vremivkan suunta: 34 hyökkäystä torjuttiin Uspenivkan, Rozdolen ja muiden lähellä.

• Pridniprovskan suunta: Neljä hyökkäystä torjuttiin ilman tulosta.

Lisätilanne:

Kurskin alueella kirjattiin 37 taistelukosketusta.

Muut havainnot:

• Volynin ja Polissjan suunnilla ei havaittu vihollisen hyökkäysryhmittymiä.

• Chernihivin ja Sumyn rajalla vihollinen käytti tykistöä aktiivisesti Ukrainan siviilikohteita vastaan.

Vihollisen tappiot:

Viime vuorokauden aikana Venäjän tappiot olivat:
• 1600 sotilasta
• 4 tankkia
• 8 panssaroitua ajoneuvoa
• 10 tykistöjärjestelmää
• 74 UAV:ta
• 31 ajoneuvoa

IMG_6593.webp

Liity puolustusvoimiin! Yhdessä voitamme! Kunnia Ukrainalle!

Kuravohon alueella hyökkäykset tapahtuvat yksinomaan jalkaväen voimin, joskus myös moottoripyörillä liikkuvan jalkaväen avulla. Jos vielä 2–3 kuukautta sitten aluetta pommitettiin päivittäin kymmenillä panssarivaunuilla, nyt viholliset ovat muuttaneet taktiikkaansa. Tämä suuntaus on havaittavissa koko rintamalla.

He yrittävät lähestyä kaupunkia metsikköjen suojassa eri suunnista. Kuten jo mainitsin, noin 30 % kaupungista on hallinnassamme. Vihollisen aktiivinen eteneminen on pysäytetty, mutta tilanne on edelleen vaikea.

Upseeri ✙

Pokrovskin suunta ei tuo lohduttavia uutisia, tilanne pysyy edelleen varsin jännittyneenä.

Viholliset ovat odotetusti laittaneet Pokrovskin suorat hyökkäykset tauolle, sillä sen takana sijaitsee monimutkainen asutuskeskusten keskittymä, joka vaikeuttaa hyökkäystoimia. Tällä hetkellä heidän prioriteettinsa on laajentaa jalansijaa Pokrovskin alueella. Siksi he liikkuvat pohjoiseen Pokrovskista ja yrittävät edetä Novoyelyzavetivkan, Novoolenivkan ja Ukrainan alueilla, jotka koostuvat pääasiassa aukeista pelloista. Taisteluiden luonne viittaa siihen, että viholliset pyrkivät etenemään erityisesti rotkojen, notkojen ja vaikeakulkuisen maaston kautta.

Ja kyllä, niille joita tämä kiinnostaa, Novotroitsken alueelta Dnipropetrovskin alueen hallinnolliselle rajalle on noin 7 kilometriä. Kuitenkin minun näkökulmastani tällä ei ole suurta merkitystä, sillä jokainen maapala on yhtä arvokas, ja meidän on puolustettava sitä kaikkialla samalla tavalla.

Upseeri ✙

Taistelu Kurakhovesta

Zelenivkan alueella vihollinen on kerännyt reservejä, järjestänyt joukkojaan uudelleen ja siirtynyt aktiivisiin toimiin. Se on vallannut useita metsiköitä Sukhyi Jaly -joen itärannalla ja aloittaa hyökkäyksiä alueella kohti Ulaklia. Lisäksi Zelenivkan länsipuolella vihollinen on edennyt Rozlyvin suuntaan.

Vanhojen Ternin kylän lähellä vihollinen on edennyt yleisesti Shevchenkon suuntaan johtaen hyökkäyksiä Vovcha-joen varrella. Tällä alueella vihollinen näyttää uskovan, että eteneminen Shevchenkoon antaa merkittäviä taktisia etuja, jotka voidaan myöhemmin muuttaa operatiiviseksi menestykseksi. Tärkeänä pidäkkeenä tässä on ollut se, ettei vihollinen ole onnistunut etenemään Sontsivkan suunnasta Petropavlivkaan. Jos tämä olisi tapahtunut, vihollinen olisi todennäköisesti jo vakiinnuttanut asemansa Shevchenkossa.

Kurahovessa vihollinen on saavuttanut Zaporizkijan prospektin ja etenee sen varrella Mechnikovan alueelta etelään kohti hautausmaata, joka sijaitsee voimalaitoksen (TŠE) eteläpuolella. Näin vihollinen pyrkii luomaan edellytykset kiertääkseen teollisuusalueen etelästä. Se ei ole hätäillyt voimalaitoksen suorassa hyökkäyksessä, vaan keskittyy ensin kohteen tulittamiseen kaikilla käytössään olevilla tykistöaseilla. Viime aikoina vihollinen on siirtänyt ilmapommitusten painopisteen kaupungin länsipuolelle, mikä viittaa sen strategisiin painotuksiin.

Yhteenvetona voidaan todeta, että miehittäjät ovat luoneet tilanteen, jossa kaupungin kohtalo ei todennäköisesti ratkea itse kaupungissa, vaan kolmion Shevchenko-Dachne-Ulakli sisällä.

❗️ Venäläiset menettävät kokonaisia joukkuetta yrittäessään hyökätä Hersonin oikealle rannalle

“ATEŠ”-liikkeen agentit raportoivat vakavasta tilanteesta miehittäjäjoukoissa Hersonin alueen vasemmalla rannalla, erityisesti 70. moottoroidun jalkaväkidivisioonan yksiköissä, jotka ovat jo kärsineet merkittäviä tappioita.

Viimeisin yritys hyökätä oikealle rannalle päättyi katastrofiin: kokonaisia joukkuetta ei palannut takaisin, mikä on vakavasti heikentänyt sotilaiden moraalia. Tästä huolimatta sotilasjohto jatkaa ihmisten lähettämistä varmaan kuolemaan toivoen löytävänsä paremman paikan seuraavalle maihinnousulle.

Tilannetta pahentavat osaamattomat komentajat ja heidän mielivaltansa. Tämä kaikki pakottaa venäläiset sotilaat etsimään keinoja selviytyäkseen. Havaitsemme yhä enemmän yhteydenottoja koordinaattoreihimme sotilailta, jotka eivät enää halua olla muiden seikkailujen uhreja.

Tarjoamme tarkkoja ohjeita heidän henkensä suojelemiseksi. Aiemmin julkaisimme yksityiskohtaisen oppaan siitä, kuinka veneen voi helposti ja huomaamattomasti vahingoittaa: Lue lisää.

Liity “ATEŠ”-liikkeeseen ja pelasta henkesi!

@ruslan_atesh_ua

❗️ “ATEŠ” julkaisee ohjeet venäläisille sotilaille: miten vahingoittaa venettä ja säilyä hengissä

IMG_6598.webp

IMG_6596.webp

“ATEŠ”-liikkeen agentti Venäjän “Dnepr”-joukoista raportoi, että venäläiset upseerit ovat saaneet käskyn valmistautua hyökkäykseen Hersonin oikealle rannalle. Operaation yksityiskohdat ovat toistaiseksi vain korkeimman johdon tiedossa, mutta sotilaiden keskuudessa vallitsee äärimmäisen kireä ilmapiiri.

Monet sotilaat yrittävät välttää hyökkäykseen lähtemisen. He tekevät epätoivoisia yrityksiä päästä sairaalaan, maksavat siirroista muihin tehtäviin tai tarkoituksella vahingoittavat varusteita ja aseita.

Aiemmin olemme raportoineet, että Venäjän sotilaat Dneprin alueella vahingoittavat veneitään välttääkseen joutumisen hyökkäyksiin Hersonin alueen Dneprin suistossa sijaitseville saarille. Kannustamme kaikkia venäläisiä sotilaita toimimaan samalla tavalla!

✍️ “ATEŠ. Koulussa” olemme laatineet ohjeet venäläisille sotilaille, kuinka poistaa kulkuneuvo käytöstä turvallisesti ja huomaamattomasti:

1️⃣ Vahingoita sytytyspuolaa.

Avaa perämoottorin kansi ja iske sytytyspuolaan vasaralla. Tämä rikkoo puolaa nopeasti, ja vian paikallistaminen ja korjaaminen vie paljon aikaa. Esimerkkejä sytytyspuolista on nähtävillä ensimmäisessä kuvassa.

2️⃣ Lisää vieraita aineita polttoainesäiliöön.
• Kaada bensiinimoottorin säiliöön dieseliä tai tavallista vettä.
• Lisää 100 grammaa sokeria tai raaka kananmuna.

3️⃣ Riko vesijetin ohjauskaapelit.
Ohjauskaapelit on kuvattu kolmannessa kuvassa.

4️⃣ Ilmoita veneiden sijainnista.
Lähetä meille koordinaatit veneiden sijainnista, ja välitämme ne nopeasti Ukrainan puolustusvoimille. He huolehtivat siitä, että veneet eivät ole enää käytettävissä.

Veneen vahingoittaminen on yksinkertainen ja tehokas tapa välttää varma kuolema hyökkäyksessä.

Lisätietoja tai apua varten voit ottaa yhteyttä sähköpostitse:

📤 [email protected] 📤

❗️ “Rivisotilas Jongin muistiinpanot”. Osa 1

IMG_6594.webp

IMG_6595.webp

Kun haluat onnitella ystävää, mutta juhlien sijaan saat käsiisi automaattiaseen ja juoksuhaudan vieraalla maaperällä. Kakun kynttilät on korvattu ukrainalaisella 5.56-kaliiperin lyijyllä.

Ukrainan asevoimien erikoisoperaatiojoukkojen sotilaat jatkavat pohjoiskorealaisten tuhoamista Kurskin alueella. Yhdellä heistä oli muistikirja, jossa kirjoittaja, Gyeong Hong Jong, onnittelee toista sotilasta, Song Ji Myongia (tai Yongia), syntymäpäivän johdosta.

“Jättäessäni isänmaani ja ollessani Venäjän alueella haluan onnitella parasta ystävääni ja aseveljeäni Song Ji Myongia (Yongia) syntymäpäivän johdosta ja toivottaa hänelle terveyttä. 9. joulukuuta 2024.”

Tämä on ensimmäinen purettu merkintä sotasaaliiksi saadusta muistikirjasta. Sillä aikaa kun erikoisjoukkojen sotilaat jatkavat vihollisten tuhoamista Kurskin alueella, muita rivisotilas Jongin muistiinpanoja käännetään parhaillaan.

Jatkoa seuraa.
 
Meikä kans kysy tekoälyltä tähän ohjeita.
Tellu+häväri ruumassa=oikee suunta merellä ryssänpaatilla.Kaikki nää joutaa ruutanoitten kututuroiks.Oikeeta asiaa Ukrainalta hävittää nää merenpinnalta.
Jep. Varmasti. Mutta ihan perusryssiminenkin riittää. Tekoäly kertoi ko. Laivan koneen jäähdytyksestä seuraavaa.

Sinä sanoit:
MAN B&W 16V32/40 cooling water system pipe size
ChatGPT sanoi:
ChatGPT
For a ship equipped with a MAN B&W 16V32/40 engine, which is a marine diesel engine commonly used in medium-sized vessels (with around 12,500 tons or similar), the cooling water system is crucial for maintaining optimal operating temperatures.

The MAN B&W 16V32/40 engine is a medium-speed, four-stroke engine, and its cooling system typically requires a robust setup to handle the heat dissipation.

Cooling Water Pipe Size:
The cooling system for such engines generally consists of seawater being pumped through the cooling circuits to absorb heat from the engine jacket water, charge air cooler, and other critical components.

The diameter of the pipes in the cooling water system for the MAN B&W 16V32/40 engine usually falls within the following range:

Jacket Cooling Water (Engine Block and Cylinder Liners):
These pipes are usually 150 mm (6 inches) to 300 mm (12 inches) in diameter, depending on the flow rate and the engine's thermal output.

Freshwater Cooling Loop (for Heat Exchangers, etc.):
Freshwater cooling pipes in the heat exchanger circuit may also range from 150 mm (6 inches) to 250 mm (10 inches) in diameter, depending on the layout of the system and the power output of the engine.

Seawater Cooling (for Main Heat Exchangers):
Seawater supply lines to the heat exchangers and other cooling components typically have larger diameters, around 250 mm (10 inches) to 400 mm (16 inches), as they need to handle large volumes of seawater to prevent the engine from overheating.
 
Jos ryssän hyökkäyssota on jotain opettanut, niin ainakin tämän:

- Nato-optiot, läheiset kumppanuudet ym. ovat tosi paikan tullen yhtä tyhjän kanssa. Joko olet kerhon jäsen, tai sitten et.
- Näkyy ennen kaikkea siinä, että Ukraina saa kyllä sympatiaa ja aseapua (tipoittain ja hitaasti), mutta siihen se sitten jääkin
- Ryssän kaltainen kusinen roistovaltio saa tehdä mitä vain, koska sen eskalaatioretoriikkaa (jota se pönkittää ydinsotapuheilla) pelätään
 
Moderni alus?? Venäjä? , Jos nyt olisi todella moderni, eikös olisi osastoitu siten että kelluu , kunhan osasto on suljettu.? Venäjä: osastoja ei saatu kiinni, ei kestäneet , tai oli jätetty pois , ja ne rahat seilaavat välimerellä . Tosin en ole laivanrakentaja enkä edes veneilijä ( soutuvenekin varastettiin)
Modernialus kuten Titanic joka oli vertailukohtana. Eli ei puu-runkoinen purjealus. Näissä moderneissa kun on vesitiiviit osastoinnit, jopa ryssillä. Aluksille kun piti saada kansainvälisen luokituslaitoksen leima vakuutuksia varten.

Koko Ukrainan sota on osoittanut sen että kaikki mikä on kansainvälisesti verifioitu tai sillä on jokin oikea tarkoitus tuppaa ryssällä toimimaan. Mutta sitten esim. uudet asejärjestelmät on sitten siinä toisessa gategoriassa: pimpataan ulkonäköä ja tehdään suorituskyky paperilla. Todellisuudessa ei toimi eikä suorita. Tämän asia ei saa antaa hämätä eikä johtaa harhaan: vastassa voi olla ihan toimivaa ja olettaa ei saa että kaikki on paskaa. 99% on paskaa mutta jos vastaan sattuu se 1% juttu niin käykin köpelösti.

Älä oleta, ota selvää ja toimi sen mukaan niin ryssä on aina kusessa.
 
Back
Top