Ukrainan konflikti/sota

Zelenskyi ja kenraalikunta on eilen nimittänyt 18 armeijakunnan komentajaa niihin uusiin joukko-osastoihin, joista olen kirjoitellut. Niillä haetaan kyvykkyyttä isompiin operaatioihin sekä suoraviivaisempaa ja vähemmän poukkoilevaa johtamista prikaatitasolle. Erillisistä iskuryhmistä tai tehtävään räätälöidyistä osastoista samalla luovutaan.

Minulle mieluisa yllätys on, että Denis Prokopenkosta tulee yhden armeijakunnan komentaja.

Organisaatiomuutokset viedään läpi kuukaudessa.

Kaikki kunnia Prokopenkolle ja mitään ottamatta häneltä pois tulee vaan mieleen monellako uusista komentajista on YE-koulutus. Kaikkea ei kuitenkaan opi rintamalla tai jos oppii niin se maksetaan verellä.

Päivän luvut:
480575925_985323800447365_8035496683308053148_n.jpg

Kaikki kunnia Prokopenkolle ja mitään ottamatta häneltä pois tulee vaan mieleen monellako uusista komentajista on YE-koulutus. Kaikkea ei kuitenkaan opi rintamalla tai jos oppii niin se maksetaan verellä.

En ole nimilistaa kokonaisuudessaan nähnyt, mutta olin yllättynyt Prokopenkosta, koska hän ei vielä ole eversti sotilasarvoltaan ja tuo asema lienee eversti-prikaatikenraalitason hommia.

YE tutkinto Denyksellä kuitenkin on, uskoisin että koko porukalla muutenkin.

In 2020, he entered the National Defense University of Ukraine (Command and Staff Institute for the Use of Troops), specializing in Combat Use and Control of Military Units of Mechanized and Tank Troops.

Roshel Senatorin valmistus alkaa myös Ukrainassa.

Back