Ukrainan konflikti/sota

Ilmeisesti droonihyökkäys ottaa koville Venäjällä jonka ulkoministeriö julkaisi tiedotteen jossa on esimerksi tällainen kappale:
"Asuttujen alueiden pommitukset monilla Venäjän alueilla, siviilien armoton ja sokea murhaaminen todistavat terrorismiin, laittomuuteen, korruptioon ja kyynisyyteen uppoavan uusnatsihallinnon tuskista, joka voimattomassa raivossaan yrittää tappaa ja vammauttaa mahdollisimman monia viattomia ihmisiä miellyttääkseen länsimaisia herrojaan."

https://mid.ru/ru/foreign_policy/news/2002611/
Mutta, kaikki droonithan ammuttiin alas?

Tarkoitin että miksi otit ryssän dronet keskusteluun kun ei ollut niistä kyse vaan siitä mikä osa on käyttökelpoista ukrainan fps drooneissa. En osaa sulle prosentteja kertoa. Joku varmaan muistaa ja osaa etsiä sen jutun missä asiaa käsiteltiin ja toivottiin asiaan parannusta. En usko että olen ainut joka sen jutun luki täältä. Jutun mukaan huonoja drooneja oli kuitenkin merkittävä määrä.

Minun puolesta voidaan sopia että kaikki Ukrainan fpv droonit ovat priimaa, ja taputella toisia olkapäille. Oliko niitä pian sen 4,5miljoonaa per vuosi? Ei pitäisi olla mitään hätää jos edes puolet tekee vahinkoa. Nythän niitä taitaa olla jotain 2miljoonaa per vuosi? Ja kaikki priimaa, wild hornet laatua.
Se on sinun tehtävä se lähteiden etsiminen ja esittäminen. Muuten ollaan ihan sinun uskomuksiesi varassa. Elä siis ihmettele, jos joku hanttiin panee.

Nyt ku Ukraina hyväksyi tulitaukoesityksen ni en malta odottaa mitä käy jos ryssä ei hyväksy sitä.
Jep! Muistaakseni Trump sanoi vaalikampanjan aikana, että jos Ukraina ei hyväksy hänen ehtojaan, niin hän lopettaa kaiken sotilasavun Ukrainalle. Ja jos venäjä ei hyväksy hänen ehtojaan, niin hän pumppaa Ukrainan niin täyteen aseita että Venäjä ei voi voittaa sotaa millään ilveellä. Eli olisikohan tässä juuri tämä prosessi nyt menossa -> pallo on seuraavaksi venäläisillä.

Se on sinun tehtävä se lähteiden etsiminen ja esittäminen. Muuten ollaan ihan sinun uskomuksiesi varassa. Elä siis ihmettele, jos joku hanttiin panee.

Oletin että toisetkin lukevat tätä ketjua. Nostin vaan asian esiin mikä hetki sitten tuli täällä vastaan. Minun puolesta jokainen voi etsiä itse jos kiinnostaa. Itse ens viitsi lukea ketjua takaisin päin sivutolkulla ja en osaa juttua googlettamalla etsiä. No olenpa nostanut asian esiin jos myöhemmin tulee ihmettelyä kun 4.5miljoonalla droonilla ei tule toivottua tulosta niin voin ehdottaa mahdollista syytä..

Luulen että tuo juttu oli jonkun Ukrainan rintamapomon tilannepäivityksessä tai vastaavassa missä puitiin asiaa. Ehkä porukka skippaa tuollaiset. Itsekkään en jaksa kaikkia lukea.

Nyt ku Ukraina hyväksyi tulitaukoesityksen ni en malta odottaa mitä käy jos ryssä ei hyväksy sitä.
Putinin jääräpäisyys saattaisi olla nyt ihanteellinen vaihtoehto Ukrainan tuen kannalta, mutta toisaalta venäjä saattaa hyvinkin ottaa taktisen paussin kun hyökkäys idässä on muutenkin pysähtynyt. Päätös taitaa lopulta perustua siihen kumman osapuolen venäjän sotilasjohto katsoo hyötyvän enemmän tulitauosta.

Veikkaan, että rysyt vaatii UA:n vetäytymisen Kurskin alueelta, että "pystyvät" hyväksymään tulitauon. Jotenkin tämä nyt vaan sataa liikaa put-in ukon laariin. Toivottavasti mokaa pian jotain, ja saa trumpetin suuttumaan. Toki ei taida trumpetti oikeasti uskaltaa rysyjä painostaa mihinkään, paljon puheita vähän näyttöjä. Olisikohan UA:lla vielä reilusti lennokkeja varastossa, jos on, niin heti yöllä 300 moskovaa kohden.

Edit. kirjoitusvirhe.

Viimeksi muokattu:
Musk hakemassa oikeutusta Starlinkin käytön eväämiselle? Olisi aika mielenkiintoinen ennakkotapaus kyllä jos yksittäinen miljardööri vaikuttaisi sodan lopputulokseen noin ratkaisevalla teolla. Laittaisi aika monet maat miettimään omia valintojaan kaiken teknologian osalta.

Musk voisi saatana keskittyä SpaceX juttuihin ja jäisi historiaan fiksuna suurmiehenä. Nyt Trumpin kelkassa on vaarana joutua pellen asemaan.
Miten niin vaarana joutua pellen asemaan? Se on sitä jo.

Kyllä Putin sen hyväksyy. Trumpilla on jo diili välikäsien kautta ja joku valttikortti jolla voi taata diilin.

Oma veikkaus on, että rauha tulee huhtikuussa. Tulitauko ennen sitä. Se mikä kiinnostaa on rauhan ehdot
ja miksi mineraaleista pitää tehdä diili. Luovuttaako Venäjä joitain alueita tai toimittaa metalleja korvauksena?

Zele voi joutua eroamaan, ihan kuin Risto Ryti aikoinaan.

Viimeksi muokattu:
Back