Ukrainan konflikti/sota

Takuuajasta ilmeisesti ollut mainintaa budapestissa. Takavalotakuu tulee mieleen
Kato ku allekirjotetaan ryssien kanssa sopimus, että hyö ei koskaan nevö millonkaan mihkään hyökkää... Sitte romutetaan aseet ja lauletaan jotain kumpanjaata nuotiolla, eiks jee? ei ku meillähän ostetaan niitä pahoja lentäviä tappokoneita, kuten joku tytti-antero hesarissa kirjotti.... pois pahat tappokoneet ja tilalle rauhanohjuksia....
 
Venäläisten reaktioita sukellusveneosumaan.

"A solid hydroacoustic system is installed on site and could have played a role. However, there are no qualified acoustic specialists — they were all sent to the “SMO.” (Who gave that order? The same person who put the camera online?)”

1000045294.webp
 
Yritys valmistaa yli 70000 sotadroonia kuukaudessa eli sellaiset miljoona kappaletta vuodessa.
Skaala on tuntematon lännelle. Nykylaitteilla myös vaadittavien operaattorien määrä on tuntematon suhteessa sodanajan joukkojen sijoitusmääriin.
 
Skaala on tuntematon lännelle. Nykylaitteilla myös vaadittavien operaattorien määrä on tuntematon suhteessa sodanajan joukkojen sijoitusmääriin.
Nopeasti arvioiden tuo yksi yritys tuottaa 2000 droonioperaattorille kuukauden laitteet, tämä siis n. 10 kpl vuorokausikulutuksella per tapahtumapiste mutta jos kulutus on tuplat ja niin edeleen...

Kulutus on joka tapauksessa kovaa, ei tuollaisia määriä voi oikein varastoida ja valmistella vuosia etukäteen. :unsure:
 
Nopeasti arvioiden tuo yksi yritys tuottaa 2000 droonioperaattorille kuukauden laitteet, tämä siis n. 10 kpl vuorokausikulutuksella per tapahtumapiste mutta jos kulutus on tuplat ja niin edeleen...

Kulutus on joka tapauksessa kovaa, ei tuollaisia määriä voi oikein varastoida ja valmistella vuosia etukäteen. :unsure:

Millä laskukaavalla päädyit 2000 operaattoriin?
 
Kyllä siellä ilmeisesti on laskuvarjoja yritetty availla, mutta eihän siitä mitään ole tullut joko käyttäjävirheen tai ryssityn varjon takia.

Kyseiset äijät on varmaankin olleet rahtiruumassa valmiiksi, joten ovat päässeet helposti ulos tai melkein itsestään.

G8KWmOuX0AETZRx


HD tason kuva turmasta.

Nettiteoreetikkojen mukaan videolta on nähtävissä sakannut lentokone joka on tulossa varmuudella tonttiin vaikka hajosi ilmassa. Samasta syystä muutama ukko ehtii hyppäämään ulos

Johtuen alastulokulmasta imavirta aiheuttaa siipiin huomattavan kuorman ja resonanssi rungossa aiheuttaa repeämän viimeisissä koko rungon kiertävissä renkaissa ennen lastausporttia.

ps. kone oli vähintään 50 vuotta vanha, viimeinen AN-22 valmistui 11/1975 (käyttöönottotarksistettettu viimeistään 7/76)


1765832911063.webp
 
Viimeksi muokattu:
HD tason kuva turmasta.

Nettiteoreetikkojen mukaan videolta on nähtävissä sakannut lentokone joka on tulossa varmuudella tonttiin vaikka hajosi ilmassa. Samasta syystä muutama ukko ehtii hyppäämään ulos

Johtuen alastulokulmasta imavirta aiheuttaa siipiin huomattavan kuorman ja resonanssi rungossa aiheuttaa repeämän viimeisissä koko rungon kiertävissä renkaissa ennen lastausporttia.

ps. kone oli vähintään 50 vuotta vanha, viimeinen AN-22 valmistui 11/1975 (käyttöönottotarksistettettu viimeistään 7/76)


Katso liite: 126734
Tämä kuva on AI-parannus lähes mustavalkoisen videon yksittäisestä ruudusta.
 
Tämä kuva on AI-parannus lähes mustavalkoisen videon yksittäisestä ruudusta.

Luin samaa mielipidettä netistä, mutta tämä oli lentokonebongarin ottama kuva samasta terminaalirakennuksesta kuin missä kamera oli. Vaikka CSI "enhance" olisi kiva niin AI ei pystyisi tämän tason renderöintiin missä lippu on oikein, runkonumero on oikein ja kuvasta puuttuvia objekteja kuten savu ja vuotava hydraulineste olisi mukana.
 
Tekoälyä. Yksipaikkainen muuttuu yllättäen kaksipaikkaisekisi.
Onko tämä oma mielipide, vai onko tästä jossakin tarkempaakin analyysiä ?

Viitannet tähän:
kuomu.webp
kuomu2.webp
Minä en ryssän lentosuristimia tunne, että voisin sanoa juuta taikka jaata siihen, että onko kaksipaikkaisia tehty tuollaisessa konfiguraatiossa, missä kuomu ei jatku tuonne pitkälle navigaattorin selän taakse.

Mutta se miksi itse ainakin alkuun uskoin aidoksi, on tuo koneen keulan niiaaminen kun istuin lähtee. AI generoiduissa videoissa tuollaiset pienet fysikaaliset yksityiskohdat usein puuttuu.
 
Onko tämä oma mielipide, vai onko tästä jossakin tarkempaakin analyysiä ?

Viitannet tähän:
Katso liite: 126735
Katso liite: 126736
Minä en ryssän lentosuristimia tunne, että voisin sanoa juuta taikka jaata siihen, että onko kaksipaikkaisia tehty tuollaisessa konfiguraatiossa, missä kuomu ei jatku tuonne pitkälle navigaattorin selän taakse.

Mutta se miksi itse ainakin alkuun uskoin aidoksi, on tuo koneen keulan niiaaminen kun istuin lähtee. AI generoiduissa videoissa tuollaiset pienet fysikaaliset yksityiskohdat usein puuttuu.
Kyllä tämä on tekoälyn tuotos. Tähän tapaukseen viittaavansa uutisessa mainittiin konetyypiksi joko SU-34 tai SU-24. Näistä jälkimmäistä tuon pätkän kone ei ole lähelläkään, mutta kieltämättä ulkomuoto muistuttaa vähän SU-34:sta. Merkittävänä erona on kuitenkin se, että ko. koneessa ohjaajat istuvat vierekkäin. Tarkempi tutkailu paljastaa kyllä paljon muitakin eroavaisuuksia koneen rungossa/muodoissa.
 
Millä laskukaavalla päädyit 2000 operaattoriin?
Puhtaasti mutuna, kulutus +10 kpl per naama per päivä -> noin 70000 kpl kuukaudessa.

Kuumilla sektoreilla kulutus on toki ihan jotain muuta mutta suurimmalla osalla ei tapahdu välttämättä yhtään mitään, joukkueen operaattoreita kierrätetään arvatenkin 8h sykleissä ja samaan aikaan ryhmässä arviolta puolet lennättää ja loput ovat turvaamassa/tukitehtävissä.

Osa toimitetuista droneista on sekundaa ja osa tarvitsee muokkauksia. Jokin osa tuhoutuu harjoitteluissa eli kokonaislukumäärät joilla saadaan aikaan jotain ovat aina pienemmät kuin tehtaalta toimitetut.

Tämä siis puhtaasti omaa arvausta...
 
Back
Top