Ukrainan konflikti/sota

Minut on yllättänyt Venäläisten nopea eteneminen . Panssari kalusto , rynnäkkökoneet ja taisteluhelikopterit on vuosikymmenten takaista rautaa. Näillehän ollaan naurettu ja miehistön koulutustasoa pidetty heikkona . Odotin panssarintorjunta ja ilmatorjunta ohjusten joita piti olla runsaasti tekevän selvää jälkeä avoimessa maastossa . Napsivan kuin kärpäsiä . Missä nämä lännen toimittamat ohjukset nyt on

Bloombergin mukaan länsimaat odottavat Kievin kaatuvan tunneissa.

Fuck. Tässä nyt kysytään ukrainalaisilta sitä, että ovatko valmiita aseelliseen vastarintaan, vaikka lopputulos näyttäisi epävarmalta.

Minuun teki vaikutuksen v. 2014/2015 artikkeli jostain ukrainalaisesta kapteenista, joka sai taistelujen keskellä hetken levossa ollessaan todella pahoja uutisia rintamalta.

Upseeri itki kumarassa hetken äänettömästi kyynelten valuessa poskia pitkin. Tämän jälkeen kapteeni kokosi itsensä, veti pistoolinsa liikkuvat taakse ja lähti kokoamaan komppaniaansa vastaiskuun.

Viimeksi muokattu:
Minut on yllättänyt Venäläisten nopea eteneminen . Panssari kalusto , rynnäkkökoneet ja taisteluhelikopterit on vuosikymmenten takaista rautaa. Näillehän ollaan naurettu ja miehistön koulutustasoa pidetty heikkona . Odotin panssarintorjunta ja ilmatorjunta ohjusten joita piti olla runsaasti tekevän selvää jälkeä avoimessa maastossa . Napsivan kuin kärpäsiä . Missä nämä lännen toimittamat ohjukset nyt on
Avaatko vähän että miten niin nopea :D Sanoisin tuota Venäjän epäonnistumiseksi.

Missä nämä lännen toimittamat ohjukset nyt on

Sitä olen miettinyt itsekkin ja luulen että
1. Tuhoutuivat ensi iskussa jossain varastossa tai
2. Jaettu niin laajalle alueelle että sillä määrällä ei saada missään kunnon vaikutusta.

Kaipaan myös kuvia miinoituksiin tuhotuista panssareista, mutta kun ei oo niin ei oo.

Pessimisti minussa sanoo että nämä ei tuu kestään pitkään jos ei jotain ihmettä tapahdu.

Älä huoli, juuri niin tulee tapahtumaan. Joka ainoa venäläinen ammutaan tai räjäytetään kuolleeksi siellä kentällä. Kukaan ei selviä hengissä, ukrainalaiset tappavat jokaisen venäläisen sotilaan siellä.

Russiadefence.netissä mökötetään (9:00 pm):

"Russia fucked up. Russian transport plans crashed and VDV Spetznaz is trapped like rats at Antonov airport.
This is starting to look like a fucking disaster for Russia in terms lives lost. God damn pisdabols."

Ja tuo sivusto oli alhaalla melkein 3 t ( DDoS hyökkäys )...

Ensimmäiset kaksikymmentä sekunttia on hiljaisella. 20 minuuttia pitkä. Biden muistuttaa että he ovat yhdessä koaliotissa Venäjää vastaan. Hän vahvisti valuutta blokkauksen ruplaa vastaan. Sekä pankkien sekä eliitin sanktiot. Kaikki isot teknologia yhtiöt on myös listalla. Myös telakka ja terästeollisuudelle on luvattu paikkaa listalla.

Ihmetelkää loput itse, mulla on tupakat loppu.
Hyvin tuo Biden puhui ja selviytyi aika hyvin kysymyksistä. Pääasia oli, että vähitellen kuristetaan Venäjä taloudellisesti hengettömäksi, kunnes vallanvaihto tapahtuu. Pakotteet ei vaikuta heti, mutta kun painetta lisätään jatkuvasti, niin alkaa tapahtumaan. Eikö tämä mene aika klassiseen malliin, oppikirjan mukaan, miten ympärysvallat kuristavat paikalllisen maavallan (Venäjän) läkähdyksiin. Samalla Putin jää käytännössä maininnaksi historiankirjoihin.

Itse ajattelen, että vaikka Venäjän oligargkit julkisuudessa nauravat pakotteille, niin kyllä niitä vituttaa rankasti. Ainoa asia mitä ne rakastavat on rahansa ja heihin on iskenyt pelko niiden menettämisestä. Eihän se heti näy (bulvaanit yms), mutta länsimainen taloudellinen valvontayhteiskunta on loppujen lopuksi aika paha kaveri. Kun nuo oligarkit perheineen kuitenkin haluaa jostain syystä oleskella länsimaissa, vaikka ne on se suuri perkele, niin vaikeuksia niille tulee. Näkeehän sen nyt jo Suomessa. Ei Jokerit enää jatkossa pelaa missään KHL:ssa ja kuka niitä niiden venäläisiä tukijoitakaan enää jatkossa haluaa katsella ?

Back