Mitä kaikkea yksittäinen suomalainen voi tehdä Putinin hallintoa vastaan ja Ukrainaa auttaakseen? Boikotit? Avustukset? Tänne on jo kerätty joitain juttuja
https://pysaytaputin.net/ mutta varmasti löytyy vielä paljon lisääkin kun vain tietäisi.
Minä olen osuuteni tehnyt sen jälkeen, kun kuulin erittäin korkeatahoiselta ulkomaiselta lähteeltä minkälainen mies on presidenttiehdokas Putin. Vuosi taisi olla 2000?
Olen:
*lopettanut kaikki reissut venäjällä
*boikotoinut venäläisiä tuotteita
*Jättänyt tankkaamatta asemilla joissa on Lukoil taustalla
*juossut, hiihtänyt, suunnistanut yms. paljon ja säännöllisesti
*ostanut aseita ja sotilasvarusteita
*treenannut tarkka-ammuntaa ja SRA:ta
*puhunut suomen puolustusvoimien rahoituksen ja lainsäädännön puolesta
*ravannut vapaaehtoisesti kerrausharjoituksissa n. 600 vrk
*rahoittanut paikallispuolustusta ja omaa sotakalustoa noin 0,1 miljoonalla eurolla omaa rahaa
*puhunut totuutta putinista ja venäjästä
*kasvattanut sotilaita
*kouluttanut sotilaita
Tällaista minä olen tehnyt Ukrainan hyväksi. Tosin melkein kaikki on tehty varsinaisesti suomen hyväksi, mutta suomen ja ukrainan kansalla on yhteinen vihollinen joten välillisesti suomalainen maanpuolustustyö on samassa rintamassa nykyisen ukrainan kanssa.
Edelleen voin auttaa esim. ukrainasta tulevia pakolaisia ja osallistua verorahoin ukrainan tukemiseen. Aseita ja miehiä en sinne omistani lähetä. Siellä on kuitenkin n. 99% kansasta tehnyt vähemmän oman maansa puolustamisen eteen kuin mitä minä olen tehnyt suomen puolesta.
Ne joilla on varaa ja halua, niin auttakoon. Suomi on kuitenkin suomalaisille oltava etusijalla. Toki katson, että Ukrainan auttaminen ei ole meiltä pois, kunhan ei aivan mahdottomiin ruveta.