Ukrainan konflikti/sota

On myös yleinen käytäntö ollut että mies käy hoitamassa perheen rajalle ja palaa sitten sen toisen velvollisuuden pariin. Ylen reportaasissa Puolan rajalta tämä. Siellä haastateltiin myös toiseen suuntaan suuntautuvaa liikennettä -> naapurimaista taistelemaan palaavia siirtotyöläis porukoita:salut:
En olisi itsekkään ihan tälläiseen kyllä uskonut!
Suomessa töissä oleville Ukrainalaille on tullut kutsuja palvelukseen ja lähdettykin on. Samoin on lähdetty noutamaan tuttavaperheiden naisia ja lapsia Puolan rajalta.

T-14 Armata wunderwaffea ei ole uutiskuvissa näkynyt. Senhän piti olla voittamaton.

Armata on varmasti parempi kuin T-72, mutta samalla tapaa se Armata tottelee nuolta ja ohjusta, jälkimmäisiä pari enemmän voi joutua ampumaan että menee aktiivisuojasta läpi. Ei välttämättä ukkoja lohduta erillinen ohjaamokaan jos koko ammuskaruselli räjähtää selän takana, tankki on joka tapauksessa entinen ja mahdollisesti ukot myös.

Viimeksi muokattu:
Mitä eroa on "dispositions" ja "targeting data".

Tarkempaa, suoraan käyttökelpoista koordinaattiako eli käytännössä Nato johtaa tulta?
disposition viittaa joukkojen alueelliseen asemaan 'tällä alueella on tälläisiä joukkoja'.
targeting data voi merkitä mitä tahansa tätä tarkempaa mutta minulle hyödyllistä se on vain jos se on yksilöivää ja lähes reaaliaikaista esim: '3M-54 Kalibr, AIKALEIMA, KOORDINAATTI JA KORKEUS, SUUNTA- JA NOPEUSVEKTORI' jotta voin kääntää tulenjohtotutkani tuijottamaan oikeaa kohtaa taivasta ja saamaan siihen lukon.

Aikaisempi kolonna kuvattiin tänään noin 6 tuntia sitten menossa Kiovaan päin ja alempi on jossain Harkovan lähellä.

Näin se väärä tieto leviää.
Aivan, tuo ylempi video kuvattiin ilmeisesti Belgorodissa ja alempi Harkovan lähellä. Röpcke taisi syyllistyä "kuvituskuvan" käyttöön.

Edit. Tai sitten ei osannut pitää näitä kahta kolonnakuvaa erillisinä, vaan sai sen vahingossa näyttämään että liittyisivät samaan tapahtumaan.

Älkää nyt suuttuko kun en tiedä onko tää relevantti kysymys tähän treadiin mutta: Onhan täällä kaikki käyneet vetäsemässä nimensä kansalaisaloitteeseen jossa vaadittaisiin kansanäänestystä Suomen liittymiseksi NATO:on?

PS. Olen uusi täällä, tosin pari päivää jo notkunut.

Älkää nyt suuttuko kun en tiedä onko tää relevantti kysymys tähän treadiin mutta: Onhan täällä kaikki käyneet vetäsemässä nimensä kansalaisaloitteeseen jossa vaadittaisiin kansanäänestystä Suomen liittymiseksi NATO:on?

En tiedä miten tuohon pitäisi reagoida. Kansanäänestys tuntuu helvetin pahalta. Negatiivinen siitä niin äänestetään itsemme venäjän etupiiriin.

YLE:

Reuters: Venäjän joukot ovat turhautuneita Ukrainan sinnikkäästä vastarinnasta, Yhdysvaltain viranomaiset kertovat​

Venäjän joukot eivät ole edenneet Ukrainassa ja erityisesti Kiovan pohjoispuolella niin hyvin kuin olisivat halunneet, ja heitä vastaan on ollut äärimmäisen päättäväistä vastarintaa, Yhdysvaltain puolustusviranomaiset sanovat uutistoimisto Reutersin mukaan.

– Vastarinta on hidastanut heitä, viranomaiset kertovat.

Viranomaistietojen mukaan Putin on sitonut yli 50 prosenttia Venäjän joukoista Ukrainan hyökkäykseen.

Ei olla. Olemme kaikki putinisteja emmekä halua liittyä imperialisteihin. :D

Vitun surkeat pelkurit ! Koko muu Eurooppa on yhtenä rintamana Putinia vastaan ja Berliinissä vatuloidaan yhä sormi perseessä. :mad:
Saksa, tuo kaasuriippuvainen ja järjen jättiläinen. Phyi

Itse olen ollut aivan ymmällä Venäjän toiminnasta. Ilmaylivoimaa ei ole saavutettu vieläkään. "Maailman paras" it aivan onnetonta. Ukrainan koneet pystyvät operoimaan hyökkäys alueella menestyksekkäästikin. Elso kyvyt nähdyn mukaan 0, kuten myös kyky cyber-hyökkäyksiin.

Maahanlaskuoperaatio Antonovin kentälle uhkarohkean typerä ja lopputulos katastrofi. Hyökkäyksen kärjet suhaa ympäri kaupunkeja miten sattuu...

Kalusto-ja miehistötappiot hurjia ja huoltologistiikka aivan onnetonta. Kalustolta loppuu polttoaine ja ukoilta varmasti ruoka...

Miehistö varusveijareita tai aivan spurgun näköisiä ukkeleita, joiden varusteet aivan kuraa...

Missä ovat ne kymmenet tuhannet ammattisotilaat, joilla on sotakokemusta Syyriasta? Miksi loputtomat harjoitukset eivät näy joukkojen toiminnassa?

On kyllä mennyt panostukset ja modernisointi Putelta hukkaan ja se on Suomen onni!
Tämä vahvistaa kyllä itselläni luulotietoa siitä, että tämän sodan jälkeen Putin jää kyllä nuolemaan haavojaan isommaksi hetkeksi ja tekemään remonttia armeijaan.

Back