Ukrainan konflikti/sota

Patruunat on sitten vissiin kuitenkin todettu hankaliksi korvata... Eihän tuossa ole kuin 60 patruunaa per ase. @Samovarius

Kertasingoissa mielenkiintoista oli, ettei mallia/tyyppiä tarkennettu (kieltäytyivät kertomasta). En ymmärrä, mikä siinä on niin salaista. Onko ne kenties pelkästään 66 KES 75 taikka pelkästään APILAS?
Miten noiden tyypitykset menevät? APILAS on raskas kertasinko mutta onko 66 KES kevyt kertasinko vai pelkkä kertasinko.

Itse veikkaisin Ukrainaan lähtevän vuosikertaa -88

Eikai tuossa mitään outoa ole, NATO-hommia vain. Muistan jostain lukeneeni, että sinne on sijoitettuna neljä Brittien Eurofighteria.
Onhan se tiedossa ollut että hävittäjiä tuolla pyörii kun on tankkauskoneetkin ilmassa. Aika usein olen alueen liikennettä seuraillut enkä ole tuolla aiemmin hävittäjää nähnyt. Jotain sillä varmasti yritetään viestittää kun pidetään transponderi päällä.

Mistä näille (pätevät)lentäjät? Vai hyppääkö kuski laskeuduttuaan suoraan toiseen valmiiksi tankattuun/aseistettuun koneeseen ja lähtee uudelle lennolle?
Konetyyppihän on Ukrainalla käytössä. Krimin miehityksessäkin MiG-29 -koneita jäi kentälle, samoin kenttiä pommitettiin tämän hyökkäyksen alussa. Pilotteja voi hyvinkin olla runsaasti enemmän kuin koneita.

Haluatko tietää miksi? Rattoisia lukutuokioita. Puolustusarmeija. :cool:
Perkeles. Minä, kun luulin, että tää kirja (ks. Kuva) on pätevä, mutta ei tässä ole ollenkaan opastettu, kuinka peräkanaa hyökkäävät kolonnat tuhotaan! ;)

Liitteet

• DSC_0300~2.JPG
    DSC_0300~2.JPG
    858.1 KB · Luettu: 58
Miten noiden tyypitykset menevät? APILAS on raskas kertasinko mutta onko 66 KES kevyt kertasinko vai pelkkä kertasinko.

Itse veikkaisin Ukrainaan lähtevän vuosikertaa -88

Jotenkin olen ollut käsityksessä, että 66 KES 12 korvaa nimenomaan tuota vanhempaa varastoa? Mutta saatan hyvin olla väärässä ja 75:t on jo ammuttu pois ja nyt hävitys on edennyt jo 88 -malliin. Vuosimallista päätellenhän tuota 88-mallia on alkanut tulla inventaarioon jo 80-luvulla?

Näyttäs siltä että toi TB2 ei pysty ampumaan montaa maalia samaan aikaan. Tohon junaan olisi pitänyt iskeä loppuun ja alkuun, niin välissä olevat vaunut olisi ollut mennyttä kanssa.
Eihän nuo pysty kuin yhden ampumaan kerralla. Videon perusteella sitä kuitenkin saattoi olla kaksi dronea kuvaamassa? Juna oli pysähtynyt asemalle, eiköhän tuosta jossain välissä kuulla missä se oli.
Millaiset palovarmistukset noissa on, onko jotain turvallisuusstandardeja varmistamassa ettei tulipalossa kaikki vaunut heti räjähdä ketjureaktiona?

Vankien humaani kohtelu on kyllä sekä moraalisesti oikein että propagandamielessä nappiveto.
Minusta pitää antaa tunnustus myös Venäjän sotilaille. En ole kuullut mitään isompaa tapahtuneen siviileille kun he ovat olleet kasvotusten. Joku ruumis on tietysti tullut. Siviilit heittävät herjaa, kiviä ja solvauksia sekä pysäyttävät tankin niiden edessä seisomalla.

Lisäksi entisen presidenttimme, Valtsun hyvän ystävän kaikki kannannotot Twitteristä koskien tätä sotaa:

"I agree. #StopTheWar"

Jotenkin olen ollut käsityksessä, että 66 KES 12 korvaa nimenomaan tuota vanhempaa varastoa? Mutta saatan hyvin olla väärässä ja 75:t on jo ammuttu pois ja nyt hävitys on edennyt jo 88 -malliin. Vuosimallista päätellenhän tuota 88-mallia on alkanut tulla inventaarioon jo 80-luvulla?
Josko kasikasista olisi vielä häntiä jäljellä? Määrä on toki niin pieni että voi olla uusintakin mallia.

Josko kasikasista olisi vielä häntiä jäljellä? Määrä on toki niin pieni että voi olla uusintakin mallia.

M72:n kokonaishankintamääräksihän jossakin muistelmateoksessa (90- tai 00-luvulta, oletan) ilmoitettiin aikanaan 70 000 kpl. Uusinta mallia (vm. 12) on hankittu todella vähän tilausten arvoista päätellen, pari suht vähäarvoista erää. Hyvä jos sitä on edes 10 000 kpl inventaariossa.

Back