Ukrainan konflikti/sota

Venäjällä lennetään sitten enään vain sisäisiä lentoja (mukaan lukien miehitetty Valko-Venäjä)

Olisikohan noin pikaiseen vetäytymiseen syynä se, että leasing maksut jäävät maksamatta lentokoneista ja voi omistaja napata takaisin jos erehtyy niillä sopivaan maahan laskeutumaan?

Toki ne lennot parissa kuukaudessa muutenkin olisi loppuneet, koska eivät saa varaosia ja huoltoja koneisiin. 1/3 osa matkustajakoneista on Venäjällä omaa tuotantoa, mutta niissäkin ne moottorit tai kriittiset osat moottorissa ovat länsimaisia eikä niihin saa varaosia ja huoltoja.

Googlen reittihaulla katsoin, niin Vladivostokista Tyynenmeren rannalta jos matkustaa Pietariin, niin matka-aika Moskovaan oli hieman vajaa 7 vuorokautta. Siiten sitten vielä päälle se junailu Moskovasta Pietariin, niin menee kaikkiaan yli viikko siinä. Kyllä siinä voi ryssän persus olla hellänä sellaisen junamatkan jälkeen ja kaalisoppa maistua jos jostain sattuu sellaista saamaan. Toki se viikon junamatka voi olla muutenkin aistikas elämys, koska venäläisten vatsat vielä totuttelevat siihen ikuiseen kaalidieettiin ja sen seurauksena on pakki ihan kuralla ja ilmavaivoja.
 
9bpeiwowk5m81.jpg




Tappi tuntumalla....

Tankkiukot,hoi!
Mikä on tuo pyöreä juttu tuossa tornin suojakilven edessä? Lampun suoja?
 
Täytyy sanoa, että viimeisen parin viikon aikana itselläni on noussut tunteissani pintaan tosi vahva ryssänviha. En ole koskaan elämässäni kokenut tällaista vihaa itänaapuria ja sen kansaa kohtaan.
Omalta osalta noudatan jo edesmenneiden sukulaisten noudattamaan ohjetta. Ensin se ryssän määritelmä, eli venäläinen joka tulee aseen kanssa rajanyli. Loput pysyy venäläisinä. Ryssä tulee tappaa, ei sen ihmeempää. Venäläisiin voi suhtautua neutraalisti, sitten kun aina valtionjohto ryssii hommat ja venäläiset päätyy jälleen kerran näkemään nälkää niin sitten niitä voi ehkä vähän sääliä. Venäjä on, no Venäjä. Se on se maapläntti joka möllöttää vuosikymmenestä toiseen siellä idässä, joskus sieltä aina tulee jotain rajanyli, ajoittain myös niitä ryssiä. Rauhallisesti, välinpitämättömästi mutta ase aina jossain valmiina.
 
Kuvareportaasia.

 
Olisikohan noin pikaiseen vetäytymiseen syynä se, että leasing maksut jäävät maksamatta lentokoneista ja voi omistaja napata takaisin jos erehtyy niillä sopivaan maahan laskeutumaan?

Maksuilla ei ole valia kun ilmailulle asetetut pakotteet velvoittavat leasingyhtiot ottaamaan koneet haltuunsa..

Oletettavasti Venaja suunnittelee koneiden kansallistamista ja huollon jarjestamista jotenkin omin avuin, se tarkottaanee sita etta ne koneet ei tuu ikina operoiman lantisilta kentilta ja ne tullaan laskemaan tappioiksi kun koneilla ei ole vahvistettua huoltohistoriaa, Varmaan tarkottaa myos sita etta Venalaisilla lentoyhtioilla ei jatkossakaan ole asiaa lantisille kentille ja leasing markkinoille.

Venaja tuntuu kiihtyvalla vauhdilla romahtavan kohti Pohjois Koreaa mutta silti uho on vahva, suostuvat aselepoon Ukrainan kanssa jos saavat kaiken mita alunpitaen haluisivat...
 
Viimeksi muokattu:
Jälleen yksi uusi jäsen foorumilla, tervehdys kaikille tasapuolisesti. Päätin rekisteröityä seurattuani tätä keskustelua viimeisen puolentuhannen sivun verran.

Omia hajatelmia:

-Venäjän tavoite ottaa käyttöön oma suljettu InterNjet (oliko nyt 11.3 mennessä) tuskin onnistuu ongelmitta. Aikomus tähän on kuitenkin selvästi julkituotu, joten itse varautuisin tuon ajankohdan jälkeen Venäjän mahdollisiin kyberhyökkäyksiin avoimen internetin puolella, eli saattaisin henk. koht. vaikkapa nostaa varmuuden vuoksi automaatista hieman käteistä ennen viikonloppua.

-Luulin jo hetken että tuossa viimeisimmässä "turhautunut FSB-mies tilittää" -analyysissa olisi käytetty jotakin uutta materiaalia. Valitettavasti listatut faktat puhuvat kuitenkin sen puolesta, että kyseessä on jälleen kerran se sama yksinäisen virkamiehen mietelmä joka on täälläkin jo julkaistu moneen kertaan. Tietenkin hienoa että analyysi viittaa siihen että kyse on aidosta dokumentista, niitä vain toivoisi lisää, etenkin kun ko. teksti on sieltä hyökkäyksen alkupäiviltä.

-Täällä itärajalla on lähipäivinä kuullut enenevässä määrin venäjänkieltä, eli kaikki maahan tulleet eivät selvästikään jatka ulkomaan lennoille. Porukka toki enimmäkseen normi setää ja tätiä, vaikka osaksi myös selkeästi nuorempaa ja varakkaan puoleista. Pitkäkilpisiäkin näkee enemmän kuin aikoihin, kaipa sieltä lähtevät kaikki kynnelle kykenevät. Odotan "innolla" koska näkyy ensimmäinen Z takalasissa - itsehän miellän sen lyhenteeksi Zombista, neukkulasta joka harhailee ilman aivoja muttei suostu kuolemaan.
 
Nykymaailmassa on niin helppo matkustaa, netti aikana pääsee katsomaan vaikka mitä nurkka museossa, ja vaikka missä. Kultturia piisaa, katselisi mihin tahansa suuntaan, mutta ei. Joku niistä halua miljoonan olemassa olosta. Kas jännä, että minun tuntemia venäläisiä koskaan kiinnostuneet koko seurasta.
Ketä se palvelee? Onko se vielä NL peruja?
On. Se oli ennen Suomi-Neuvostoliitto -seura.
Muistathan Juicen Eesti-laulusta:
- No ei kai ne minua teurasta,
vaikken olekaan SN-seurasta,...
 
Venäjällä lennetään sitten enään vain sisäisiä lentoja (mukaan lukien miehitetty Valko-Venäjä)
Ei taida ihan noin yksioikoista olla.


Muut kuin länkkäri/venäläiset firmat lentää.

Juuri katoin että esimerkiksi Qatar airway lentää ja dohasta sitten onkin maailma avoin.
Kiinalaiset,Intia ja muita itämaisia lentää vielä.

Korealaiset on keskeyttäneet kahdeksi viikoksi mutta voivat jatkaa vielä(?) Ongelmia rahaliikenteen kanssa.
 
Jälleen yksi uusi jäsen foorumilla, tervehdys kaikille tasapuolisesti. Päätin rekisteröityä seurattuani tätä keskustelua viimeisen puolentuhannen sivun verran.

Omia hajatelmia:

-Venäjän tavoite ottaa käyttöön oma suljettu InterNjet (oliko nyt 11.3 mennessä) tuskin onnistuu ongelmitta. Aikomus tähän on kuitenkin selvästi julkituotu, joten itse varautuisin tuon ajankohdan jälkeen Venäjän mahdollisiin kyberhyökkäyksiin avoimen internetin puolella, eli saattaisin henk. koht. vaikkapa nostaa varmuuden vuoksi automaatista hieman käteistä ennen viikonloppua.

-Luulin jo hetken että tuossa viimeisimmässä "turhautunut FSB-mies tilittää" -analyysissa olisi käytetty jotakin uutta materiaalia. Valitettavasti listatut faktat puhuvat kuitenkin sen puolesta, että kyseessä on jälleen kerran se sama yksinäisen virkamiehen mietelmä joka on täälläkin jo julkaistu moneen kertaan. Tietenkin hienoa että analyysi viittaa siihen että kyse on aidosta dokumentista, niitä vain toivoisi lisää, etenkin kun ko. teksti on sieltä hyökkäyksen alkupäiviltä.

-Täällä itärajalla on lähipäivinä kuullut enenevässä määrin venäjänkieltä, eli kaikki maahan tulleet eivät selvästikään jatka ulkomaan lennoille. Porukka toki enimmäkseen normi setää ja tätiä, vaikka osaksi myös selkeästi nuorempaa ja varakkaan puoleista. Pitkäkilpisiäkin näkee enemmän kuin aikoihin, kaipa sieltä lähtevät kaikki kynnelle kykenevät. Odotan "innolla" koska näkyy ensimmäinen Z takalasissa - itsehän miellän sen lyhenteeksi Zombista, neukkulasta joka harhailee ilman aivoja muttei suostu kuolemaan.
Tervetuloa joukkoon.

Z on venäjän Zwastika.
 

Karelia, Kaliningrad don’t belong to Russia: Ukraine officials​








08.03.2022 17:25


Ukraine’s National Security Council on Tuesday listed territories that have been under Russian occupation for years.








Among them is the Pacific archipelago of Kuril Islands, occupied by Russia since 1945, the 24tv.ua website reported.

Japan’s Prime Minister Fumio Kishida has recently emphasised that the issue of the ownership of the islands is far from settled, Ukrainian officials noted.
According to Ukraine’s National Security Council, Tokyo is seeking to resolve the long-standing dispute with Moscow over the islands, 24tv.ua wrote.
In a statement on its website, the Ukrainian agency mentioned other Russia-controlled territories which have historically belonged to other countries, namely Karelia and Kaliningrad, 24tv.ua reported.
Finland ceded parts of its province of Karelia to the Soviet Union, after losing the Winter War of 1939-40.
Meanwhile, Kaliningrad, previously a Prussian city by the name of Königsberg, was seized by the Soviet army during the Second World War. On September 17, 1945, Prussia was incorporated into the Soviet Union.
In this connection, Ukraine’s National Security Council stressed that the Soviet Union ceased to exist in 1991, 24tv.ua reported.

 
Suomi ja Ruotsi eivät liity NATOon, jollei USA sitä ehdottomasti vaadi, oli kansalaiset mitä mieltä tahansa!
Niinkuin Niinistö sanoi NATO liittoutuminen on vasta toinen tie, nyt ajatellaan Suomen turvallisuutta 💪. Minulla täysi luottamus nykyiseen presidenttiin.
 
Back
Top