Antares
Respected Leader
Harkovan rintamalla, muutama kilometri Staryi Saltivista koilliseen, Siverski Donetsin vastarannalla palaa sielläkin metsät oikein kunnolla..myös vastarannalla Ukrainan hallinnassa olevassa Rubizhnessa näyttäis palavan:
Katso liite: 61773
Mahdoton tietysti sanoa varmasti, kumman tykistö ampuu / on "tulipalojen" aiheuttaja, mutta jotenkin minulla on sellainen tunne että tämä olisi Venäjän tykistö joka ampuu Ukrainan joukkoja. Ainakin tuo eteläisin "paloalue" koska se on kohdistettu joen yli tullutta sillanpääasemaa vastaan. Tuo minun "tunne" perustuu osaksi myös niihin karttoihin missä olen nähnyt arvioita ukrainalaisten etenemisestä tällä sektorilla. Paloalueet osuvat aika hyvin yhteen niiden kanssa, tässä voisi olla heidän tämänhetkinen "kärjen" sijainti. Jos pitää paikkansa niin ovat päässeet hyvin tunkeutumaan Donets-joen itäpuolelle.
Toisaalta tuon voi nähdä molempien tykkitulena: tuo itäisin olisi Ukrainan tykistön iskuja Venäjän joukkoja vastaan ja eteläisin olisi Venäjän tykistön isku sillanpääasemaa vastaan, pyrkimys estää lisävahvistusten tuonti joen yli. Joen länsipuolisen oletan olevan Venäjän tykistön isku Ukrainan joukkoja vastaan, rintamalinja lienee pohjoisempana joten nämä voi olla sinne menossa tai takalinjan joukkoja tai logistiikkaa.
Arvauksia vain, kuka tietää...
MUOKKAUS: tässä yksi niistä kartoista mitä tarkoitin, vertaa "tulipalojen" sijaintia arvioon etulinjasta:
Viimeksi muokattu: