Ukrainan konflikti/sota

Tämän mukaan Turkki lahjoittaa kokonaisuudessaan 200 4x4 Kipri panssariajoneuvoja.
Pikaluvulla en huomannut mitään mainintaa lahjoittamisesta. Veikkaan että basaarikauppias tekee kauppaa sodan molempien osapuolien kanssa.
 
Mut sanokaas minne tuolla lentokentällä on isketty? Mitä siellä saadaan pommituksilla tuhottua? Google mapsista kun kattelee niin aika harvassa on kaikki. Polttoainesäiliöt tietysti mutta mitä muuta? Vai oliko saattumalta hävittäjät yhdessä kasassa ja tiedustelusta saatiin merkki?
Sinne tuotiin joku aika takaperin maatyökoneita lisää. Varmasti myös niille uutta hyötykuormaa. Jos saivat varastot alas ja sivussa pari frogfootia, niin helpottaa maahyökkäyksissä etelän suunnalla.
 
Ai että, nautin tästä.

Veikkaan että sillan annetaan vielä olla, ja paukutetaan asevarastoja yms. joita ei varmaan ehditä purkaa alta pois. Krimillä on varmaan tavaraa kuitenkin useamman kuukauden sotimiseen jemmassa, niin siltaa ehdittäisiin korjata ennen kuin tavara loppuu.

Jos minä päättäisin, niin antaisin sen kultaisen pakotien olla vielä hetken auki. Krimillä olevat venäläiset jotka palaavat kotiin kertomaan että nyt tulee sielläkin kuokkaan ovat varmaan parhaita sotamielialan alentajia uppoavien laivojen lisäksi.
 
Itse ainakin koittaisin ensiksi ennen Krimiä vallata takaisin Hersonin ja siitä sitten koko Asovanmeren rannikon, koska sen jälkeen voi keskittyä sitten Donbassiin ja Krimiin, ja jälkimmäinen on jo vaikeampi huoltaa ryssälle sen jälkeen kun se Krimin ja Venäjän välinen silta on tuhottu. Sen jälkeen Ukraina voi Donbasissa olla hetken aikaa asemasodassa ja vallata Krimin takaisin ja sitten Krimin saatuaan takaisin, jättää sinne joukot, jotka tarvitaan Krimin pitämiseen, ja vapauttaa loput valtaaman Donbas.
 
oypg29y1nmg91.png
 
Itse ainakin koittaisin ensiksi ennen Krimiä vallata takaisin Hersonin ja siitä sitten koko Asovanmeren rannikon, koska sen jälkeen voi keskittyä sitten Donbassiin ja Krimiin, ja jälkimmäinen on jo vaikeampi huoltaa ryssälle sen jälkeen kun se Krimin ja Venäjän välinen silta on tuhottu. Sen jälkeen Ukraina voi Donbasissa olla hetken aikaa asemasodassa ja vallata Krimin takaisin ja sitten Krimin saatuaan takaisin, jättää sinne joukot, jotka tarvitaan Krimin pitämiseen, ja vapauttaa loput valtaaman Donbas.

Krimistä yksi perkeleen iso motti. Voisivat jättää sen sitten kypsymään omia aikojaan,
 
Jotenkin tuo ryssien asenne on aika zombifioitunut, että mitä johto tekeekään, se kelpaa, en jaksa votka-aivoillani itse ajatella. Aika hyvin aivopesemällä zombifioitu ryssän kansa.
No sitä se teettää kun ei varmaan koskaan Venäjällä ole ajateltu itsenäisesti. Ehkä tsaarin aikana jotenkin, mutta ei ainakaan tässä sataan vuoteen. Tuossa linkkaamassani tutkimuksessakin mainitaan, että venäläisille oli Neuvostoliiton hajoamisen aikaan ja sen jälkeen hirveän stressaavaa ruveta ajattelemaan itsenäisesti ja ottamaan vastuuta ja monet on sitten tyytyväisiä kun tuli Putin joka hoitaa ajattelemisen heidän puolestaan.

Myönnettäköön, että pientä vahingoniloa tuottaa tuo Krimin isku.
 
Back
Top