Ukrainan konflikti/sota

Juujuu, pirruuttani vähän härnäsin. Ken offtopic-öyhötykseen lähtee, offtopicin kestäköön.;)
EDIT. Mainittakoon, että tunnistan hyvin sen ongelman, jossa näyttelijäkaartin halutaan ideologisista syistä vastaavan muuta kuin esimerkiksi historiallista todellisuutta. On tuollaista tavallaan tehty tietysti joskus toisinkin päin, kuten Disneyn valkoinen Tarzan, joka ei tietenkään ollut näytelty leffa vaan animaatio, eikä historiallinen vaan fiktio. Mutta, historiaa älkööt vääristeltäkö.

Pakko laittaa.
 
Kiehun vieläkin näistä "kyllä venäläisille pitää saada viisumin ystävien luo ja muutenkin shoppailemaan ja lomille Länteen" kierosielullissten ja idiottien sanomisista.

1660602625413.jpeg

Vadim Zaidman vastauksena yhdelle Ivan Kurillalle, joka yritti vakuuttaa että venäläiset eivät ole vastuussa genosyydista Ukrainassa, taas sanoi kattavasti tästä:

Kurillan aksiomien esimerkit Zaidmanin sarkasmilla:
Kurilla: "Emme kuitenkaan voi paeta vastuuta Venäjän johdon ja Venäjän armeijan toimista: emme häpeän tai rikossyytteen vuoksi, vaan seurausten käsittelemisen kannalta" - kirjoitti Kurilla.
Zaidman: "No, kyllä, tavallisen venäläisen ei pitäisi tuntea häpeää Ukrainassa kansanmurhan tehneen johtonsa toimista! Hän, tämä venäläinen, ei henkilökohtaisesti tappanut ketään! Anna Putinin häpeä! (Katso yllä Willy Brandtista).

Kurilla: "Keskusteltu Euroopan sulkeminen venäläisiltä saattaa olla suuri virhe eurooppalaisille (ja on jatkoa virheelliselle politiikalle kieltäytyä integroimasta Venäjää 1990-luvulla) ..."
Zaidman: "Kyllä, kyllä, kaikilla venäläisillä pitäisi suurimmaksi osaksi olla mahdollisuus jatkaa matkaa turisteina Eurooppaan, ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut, ikään kuin heidän maansa ei käy aggressiivista sotaa. Korostan erityisesti: niille, joita viranomaiset vainoavat sodanvastaisen asemansa vuoksi, on olemassa neuvostoajasta tunnettu menettely poliittisen turvapaikan saamiseksi. Puhumme hyökkääjämaan kansalaisten kiellosta vierailla länsimaissa matkailun, ostosten ja merellä virkistystarkoituksessa.
Mitä tulee "virheelliseen politiikkaan kieltäytyä integroimasta Venäjää 1990-luvulla", 1990-luvulla Venäjän integraatio oli läpikotaisin: lainoja annettiin ja G7, johtavien länsivaltojen klubi, hyväksyttiin etukäteen. Ja tämä oli juuri väärää politiikkaa: tätä, sen integraatiota, lännen ei olisi pitänyt toteuttaa etukäteen, vaan asettamalla erityisiä ehtoja, jotka olisivat tehneet Venäjän Gestapon koston mahdottomaksi.
Toivon, että Putinin hallinnon tappion jälkeen länsi ottaa huomioon 1990-luvulla tekemänsä virheen".

Koko teksti tässä: http://www.kasparov.ru/material.php?id=62FA80F713B28
 
Ja taas tämä Olaf Scholz "tämä on putinin sota, ei venäjän kansan" 🤮
Hän ei ilmeisesti ollut tekemisissa näiden putinistien, joita en voi kun vertailla "irti päässeet pirut" oman putinin hourailuineen ja kuinka kaikki vihaa heitä, koska ovat kateellisia venäläisille.
😡
 

Ukrainan ensimmäinen viljankuljetus kateissa​

Ukrainasta elokuun 1.päivänä lähtenyt viljankuljetusalus on kateissa.
Sierra- Leonen lipun alla seilaava Razoni-alus oli matkalla Libanoniin lastinaan 26 000 tonnia viljaa.
Matkalla Turkki tarkasti aluksen.
Libanon kuitenkin kieltäytyi ottamasta viljalastia vastaan, koska laiva ei saapunut sovitussa aikataulussa perille.
Viimeksi laiva on havaittu lähellä Kyprosta kolme päivää sitten.
Ukrainan suurlähetystö Beirutissa ei ole tietoinen laivan sijainnista, koska laivan seurantalaite ei ole päällä.
Suurlähetystö epäileekin, että seurantalaite on sammutettu ja että laiva olisi matkalla Syyriaan, joka on Venäjän läheinen liittolainen.
Lähde: AP
 
Viimeksi muokattu:

Ukrainan ensimmäinen viljankuljetus kateissa​

Ukrainasta elokuun 1.päivänä lähtenyt viljankuljetusalus on kateissa.
Sierra- Leonen lipun alla seilaava Razoni-alus oli matkalla Libanoniin lastinaan 26 000 tonnia viljaa.
Matkalla Turkki tarkasti aluksen.
Libanon kuitenkin kieltäytyi ottamasta viljalastia vastaan, koska laiva ei saapunut sovitussa aikataulussa perille.
Viimeksi laiva on havaittu lähellä Kyprosta kolme päivää sitten.
Ukrainan suurlähetystö Beirutissa ei ole tietoinen laivan sijainnista, koska laivan seurantalaite ei ole päällä.
Suurlähetystö epäileekin, että seurantalaite on sammutettu ja että laiva olisi matkalla Syyriaan, joka on Venäjän läheinen liittolainen.
Lähde: AP
Yllätys... :rolleyes:
 

Ukrainan ensimmäinen viljankuljetus kateissa​

Ukrainasta elokuun 1.päivänä lähtenyt viljankuljetusalus on kateissa.
Sierra- Leonen lipun alla seilaava Razoni-alus oli matkalla Libanoniin lastinaan 26 000 tonnia viljaa.
Matkalla Turkki tarkasti aluksen.
Libanon kuitenkin kieltäytyi ottamasta viljalastia vastaan, koska laiva ei saapunut sovitussa aikataulussa perille.
Viimeksi laiva on havaittu lähellä Kyprosta kolme päivää sitten.
Ukrainan suurlähetystö Beirutissa ei ole tietoinen laivan sijainnista, koska laivan seurantalaite ei ole päällä.
Suurlähetystö epäileekin, että seurantalaite on sammutettu ja että laiva olisi matkalla Syyriaan, joka on Venäjän läheinen liittolainen.
Lähde: AP
Jotenkin sitä ajattelis, että kannattaako yhden kuorman takia näyttää koko maailmalle millainen persereikävaltio haluaa olla.. no näemmä haluaa. ...voissa paistais...
 

Ukrainan ensimmäinen viljankuljetus kateissa​

Ukrainasta elokuun 1.päivänä lähtenyt viljankuljetusalus on kateissa.
Sierra- Leonen lipun alla seilaava Razoni-alus oli matkalla Libanoniin lastinaan 26 000 tonnia viljaa.
Matkalla Turkki tarkasti aluksen.
Libanon kuitenkin kieltäytyi ottamasta viljalastia vastaan, koska laiva ei saapunut sovitussa aikataulussa perille.
Viimeksi laiva on havaittu lähellä Kyprosta kolme päivää sitten.
Ukrainan suurlähetystö Beirutissa ei ole tietoinen laivan sijainnista, koska laivan seurantalaite ei ole päällä.
Suurlähetystö epäileekin, että seurantalaite on sammutettu ja että laiva olisi matkalla Syyriaan, joka on Venäjän läheinen liittolainen.
Lähde: AP

Tuo Razoni-alus oli tosiaan ensimmäinen joka lähti Ukrainasta. En oikein ymmärrä mitä tämä on:

"Libanon kuitenkin kieltäytyi ottamasta viljalastia vastaan, koska laiva ei saapunut sovitussa aikataulussa perille."

Siis mitä merkitystä sillä on, jos alus on ollut myöhässä ? Onko se syy kieltäytyä koko viljalastista ? Ei sitä viljaa sitten kovin paljoa siellä kaivattukkaan. Oliko tässä Libanon mukana petoksessa.

Ja jos nyt seurantalaite pois päältä ja matkalla Syyriaan, niin laivahan on jo kaapattu venäläisten toimesta. Menisiköhän tuo vilja loppujen lopuksi sieltä kiinalaisille ...

Minä ajattelin, että ryssät upottaa nuo kaikki samantien. Mutta toisaalta parempihan nuo on kaapata vasta Välimerellä ja viedä vilja omille "liittolaisille".

Tämä viljanvienti-sopimus oli outo, kun julkisuudessa ei sanottu kunnolla mistä pakotteista länsi luopui, että sai tämän läpi. Puhetta oli ainakin karjatalouden lääkkeistä ja lentokoneiden varaosista julkisuudesssa. Mitähän muutakin.

Mikäs tämän kätevämpi sopimus Venäjälle. Viljaa ei tarvitse varastaa Ukrainasta ja kuljettaa itse. Parempi antaa Ukrainan kuljettaa ja kaapata laiva ja myydä omille "liittolaisille". Win-Win
 
Viimeksi muokattu:
Näitä Venäläisten kiinteistökauppoja on veivattu Suomessa vuosikaudet ja mitään asialle oikein nähtävästi saada tehtyä. Pitäisi kieltää kaupanteko kolmansien maiden kanssa jotka käyttäytyvät vihamielisesti. Pakko lunastaa maat ja kiinteistöt valtiolle ja saman tein takavarikoida lunastusvarat. Ne voisi sitten lähettää Venäjän sormien kansojen rahastoon.
 
Kyllä tuohon Uniperin katastrofiin on pelkästään syyllisiä suomalaiset poliitikot ja suomalaiset Fortumin johtajat. Sitä syyllisyyttä ei Saksaan voi ulkoistaa. Tuohon koko "bisnekseen" ei suomalaiset olisi saanut sekaantua laisinkaan. Tuosta kyllä aikanaan varoitettiin, mutta ei uskottu.

Sinällään Scholz ja Saksan koko asenne 👹
Suomen tai oikeammin suomalaisten ongelman on kuvitella olevansa muita viisaampia ja älykkäämpiä. Meillä yrityksiä johtaa niin poliitikot kuin insinööritkin. Sitten ihmetellään kun muiden maiden todelliset osaajat menevät ohitse oikealta ja vasemmalta. Kyllä tuosta Uniperi sotkusta voi syyttää vain suomalaisia.
 
Back
Top