Ukrainan konflikti/sota

Sen ymmärrän, että Venäjän lentokoneet eivät voi vapaasti lennellä Ukrainan hallitsemilla alueilla.

Mutta jos panssarikiila tekee läpimurron, niin mikä estää Venäjää käyttämästä hävittäjiä, pommikoneita ja helikoptereita tuhoamaan etenevän kolonnan?

Luulisi että tuollainen hyökkäys pitää pysäyttää vaikka ilmavoimille tulisikin tappioita.

Eikö Venäjän ilmavoimilla tosiaan ole tuollaiseen kykyä?!?
Pekka Toveri varoitti siitä että ilmaiskut ovat paras tapa tällaisen hyökkäyksen torjumiseen ja Ukrainan ilmatorjunnan pitäisi olla kunnossa kun hyökätään kiiloina pitkälle vihollisen alueelle

Mutta tilanne elää ja Venäjällä ei välttämättä ole tarkkaa kuvaa siitä missä Ukrainan joukot ovat. Vaikka olisikin niin Ukrainan joukot ovat hyvin laajalla alueella.

Jokainen lento on riski koneen menettämiseen. Tässä tilanteessa Venäjä ei ehkä voi käyttää ilma-asetta niin kuin se teoriassa olisi hyvä tehdä.
 
Kauanko henki pihisee aloitteen tekijöillä?

Viikon päästä porukka pidätettynä korruptiosyytteistä ja pääsevät Navalnyn seuraksi gulagille.
 
Pekka Toveri varoitti siitä että ilmaiskut ovat paras tapa tällaisen hyökkäyksen torjumiseen ja Ukrainan ilmatorjunnan pitäisi olla kunnossa kun hyökätään kiiloina pitkälle vihollisen alueelle

Mutta tilanne elää ja Venäjällä ei välttämättä ole tarkkaa kuvaa siitä missä Ukrainan joukot ovat. Vaikka olisikin niin Ukrainan joukot ovat hyvin laajalla alueella.

Jokainen lento on riski koneen menettämiseen. Tässä tilanteessa Venäjä ei ehkä voi käyttää ilma-asetta niin kuin se teoriassa olisi hyvä tehdä.

Osaavatko edes yhteistoimintaa maavoimien kanssa ? Tähän mennessä ilmavoimien joint-kyky on lähinnä loistanut poissaolollaan.
 
Karua on...
Yks hetki siinä ihminen on elossa ja sit yhtäkkiä voikin olla tommonen ruhjoutunut lihakimpale. Kai noihin sodassa turtuisi jos hengissä selviäisi niin pitkään, mutta näin kotisohvalta ei kannata edes katsoa.
Semmoista se ihmiselo on.

Ellukin kätteli toissapäivänä luoja ties monennenko pääministerin ja nyt on lähtö lähellä - ellei ole jo lähtenyt.

Näin sotaketjussa täytyy muistaa Ellun olevan WWII veteraaneja.
 
Viimeksi muokattu:
Aika timanttista nähdä USA kansalliskaartin M113 toiminnassa idässä.

Nämä vaunut pääsivät sitten vihdoin ryssää vastaan. Siihen tämän sukupolven vaunut oli suunniteltukin. Veikkaanpa, että osa saattoi olla hyvinkin vielä 80-luvulla sijoitettuna Länsi-Eurooppaan. REFORGER-ohjelmalla olisi sitten äkkiä tositilanteessa lennätetty Yhdysvalloista kansalliskaartin prikaateja ja divisioonia vahvistuksina NATO:lle. Kalusto olisi jo ollut valmiina odottamassa.
 
Aika timanttista nähdä USA kansalliskaartin M113 toiminnassa idässä.
Kivasti yhdessä nipussa paikallaan.

facepalm-head.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: Jli
Kova juttu tuo Pietarin poliitikkojen aloite, koska se taitaa väkisin tulla noteeratuksi Venäjän medioissa. Siitä se pikkuhiljaa...
Näille alotteen tekijöille soisin mielelläni poliittisen turvapaikan Suomestakin.

Venäjä on siitä erikoinen maa, että kansan syvien rivien mielipiteitä voi olla vaikea kartoittaa. Mutta kyllä siellä rohkeuttakin löytyy ja osa haluaa vaikuttaa vieläpä oikeiden asioiden puolesta.

Tätä se diktatuurin kaataminen kuitenkin vaatii. Uhrautumista ja taistelua myös Venäjän sisällä.

Respect!
 
No niin, suurikokoinen persreikä!
😡

Venäläistä öljyä salakuljetetaan edelleen EU:hun
päivitys: 08-09-2022 (13:48)
Venäläiset säiliöalukset jatkavat öljyn toimittamista Euroopan unioniin huolimatta huhtikuussa annetusta kiellosta huoltaa venäläisiä aluksia Euroopan satamissa. Tämän on kirjoittanut Radio Liberty "Schemes" ukrainalaisen palvelun projekti.

Julkaisun mukaan MarineTraffic-palvelun tietoihin vedoten samaa reittiä on kulkenut viime kuukausina 13 venäläistä alusta, joiden kapasiteetti on 4-5 tuhatta tonnia. Lastaus tapahtui Mustanmeren tai Azovinmeren satamissa, sitten alukset suuntasivat kohti Romanian kaupunkia Constantaa saavuttamatta satamaan 17–20 mailia. Pysäköinnin jälkeen he palasivat tyhjinä Venäjälle.
Kuten julkaisussa selitetään, merellä olevat öljytuotteet voitaisiin lastata uudelleen Euroopan lipun alla purjehtiviin aluksiin ja toimittaa sitten EU:hun, useimmiten Kreikkaan. Joten esimerkiksi kesäkuun 12. päivänä Venäjän VF Tanker 11 Romanian rannikolla luovutti lastin Star Merlin -alukselle Portugalin lipun alla, ja pian tämä säiliöalus purettiin Kreikan satamassa.
Liberian lipun alla purjehtiva New Legend -säiliöalus, jonka kapasiteetti on yli 80 000 tonnia, on myös ollut ankkurissa lähellä Constantaa viiden kuukauden ajan. Kesäkuusta lähtien venäläiset tankkerit ovat täyttäneet sen säännöllisesti öljyllä, joka sitten lastataan uudelleen muille aluksille.

"Järjestelmät" huomauttavat, että kaikki tankkerit, jotka toimittavat öljyä Eurooppaan tällä tavalla, kuuluvat venäläisen miljardöörin Vladimir Lisinin Volga Shipping -yhtiölle ("Volga Shipping Company"). Lisin ei joutunut Euroopan unionin, Yhdysvaltojen ja Ison-Britannian pakotteiden alle. Vain Australia on asettanut hänelle rajoituksia.
Heinäkuussa The Wall Street Journal kirjoitti, että eurooppalaiset öljytankkerien omistajat, erityisesti kreikkalaiset, ovat lisänneet merkittävästi venäläisen öljyn kuljetuksia EU:n lähestyvän Venäjältä tulevan meriteitse tapahtuvan öljyn toimituskiellon taustalla.

Pelkästään touko-kesäkuussa kreikkalaiset laivat vierailivat Venäjän satamissa Mustalla ja Itämerellä 151 kertaa, mikä on lähes kaksi kertaa enemmän kuin vuotta aiemmin. Julkaisun mukaan he käyttävät myös aluksesta laivaan -siirtoa Venäjän öljyn toimittamiseen Eurooppaan pakotteiden kiertämiseksi.


Eikös näistä ollut juttua jo monta kuukautta sitten..
 
Kova juttu tuo Pietarin poliitikkojen aloite, koska se taitaa väkisin tulla noteeratuksi Venäjän medioissa. Siitä se pikkuhiljaa...
On mennyt ohi. Oliko täällä jossain aiheesta tai laitatko linkin uutiseen
 
Back
Top