Ukrainan konflikti/sota

Eiköhän se ryssän toimesta ole revitty irti samantie.
En osaa tuohon sanoa. Periaattessa idea on se yksikertaisesti että murtuman molemmin puolin laitetaan kiinnikkeet ( olkavarren hermotusta varoen) joiden avulla murtunut olkavarsi saadaan sitten vivutettua oikeaan asentoon, jotta luutuisi hyvään asentoon. (Alla liite) Asento kontrolloidaan radiologisesti. Suomessahan nämä luonnollisesti tekee kirurgi/ ortopedi. On kyllä vaikea uskoa että nämä joku lääkintämies tekisi. Onkohan tuolla ollut edes käytössä enää röntgenlaitetta siinä kohtaa kun tuo on laitettu? On toki hyvin mahdollista että tuo fixaatio oli tehty jo ennen kuin joutuivat vetäytymään tehtaaseen.

 
Juuri näin, paljonko Kiinasta on mennyt sotilaita, tankkeja, ohjuksia ym. Venäjälle, ei yhtään. Kiina odottaa vain Venäjän romahdusta, mutta sota häiritsee Kiinan kauppaa. Ensimmäistä kertaa Kiinan talouskasvu jää jälkeen muiden Aasian talouskasvusta. Näytetään hyvää ystävää Venäjän kanssa, mutta todellisuus on toinen 👍

Siinä olisi Putinstanin itäosissa runsaasti "lebenstraumia" Kiinan valtiolle kunhan Putinstan romahtaa.

Sitä minä en ymmärrä miksi Kiina pitää Venäjää pystyssä vielä vaikka sehän olisi Kiinan todellinen lottovoito kun koko Venäjä romahtaisi ja hajoaisi.
 
Eri mieltä! Itse ovat tiensä valinneet. Nyt kun on vaarana että myös muut kuin Ukrainalaiset sekä alemman kastin rysyt menettää henkensä, on liian myöhäistä.
Minullakaan ei ole pienintäkään myötätuntoa näitä venäläisiä pakenijoita kohtaa, enneminkin olen sen täällä sanonut. Vielä 4kk sitten Ukrainalaisten lasten, naisten raiskaukset ja tappaminen ei kiinnostanut, eikä Ukrainalaisten miesten ja naisten kuolema rintamalla, mutta nyt kun sota tulee vähän lähemmäs niin luikitaan karkuun. Paha hallitsee kun hyvä ei teemitään, on aika hyvä sanonta. Jokainen kansakunta on itse vastuussa itsestään ja siitä mitä kanasakuntana tekevät, syytä ei voi systä harvoille hallitsijoille,vaikka he päätöskiä tevätkin, itse ovat nämä valtaan päästäneet, on noustava vastaan. 15 vuoden tuomio, on pieni kun miettii minkä venäjän kansa hyväksyy, arviolta jo yli 100 000 kuollutta ukrainalaista. Venäläiset voidaan ottaa vstaan suomeen 1x2m tilaan 2m syvyyteen, muuten pysykööt siinä sonnassaan minkä itse ovat itselleen luoneet.
 
Meinaatko suomalaista höpötystä? Meillä tosiaankin media näyttää väkisin nostavan turvapaikka-asian tässä keskiöön. Rajaa ei voida sulkea, koska asylum jne.

Entäpä venäläiset? Onko näistä tulijoista joku sellaista hakenut? Ei kai.

Taitoi siel olla 3kpl turvapaikkojakin haettuna eilen? Viilausta toki tämä. Jos en kovin väärin muista nähtyjä lukuja twiitistä mitkä raja oli laittanut jakoon.
 
Itävallan armeija on taas julkassu varsin hyvän videon kognitiivisesta sodankäynnin eri muodoista mitä Ukrainassa on tähän mennessä nähty. Eversti Reisneriltä on tullu varsin hyvää settiä tähän mennessä, suuri arvostus että tekevät näitä sekä saksaks että englanniks.

 
Taitoi siel olla 3kpl turvapaikkojakin haettuna eilen? Viilausta toki tämä. Jos en kovin väärin muista nähtyjä lukuja twiitistä mitkä raja oli laittanut jakoon.
Liekö samoja ihmisiä kuin jossakin uutisissa ollut juttu ukrainalaisesta perheestä, joka oli jotenkin tullut Venäjän läpi Suomeen ja haki rajalla turvapaikkaa. Rajamiehet siinä lehtikuvassa pakkailivat perhettä Transporteriinsa.
 

Mielenkiintoinen kommentti entiseltä presidentiltä. Näitä kun alkaa tulemaan lisää niin voi alkaa eri oblastien (vai mitä ne ovat Venäjällä?) itsenäistymisajatukset heräilemään. Tähän kun laskee vielä kasakit ja vaikka kiinan vielä tukemaan näitä alueita. Ukrainan rintama kaatuu sillä sekunnilla kun alkaa eri alueet höpisemään itsenäistymisistä.
 
Eiköhän ne ladat oo jo loppunut kesken, seuraaville luvassa kilo pottuja ja pullo öljyä.. ehkä.
Juurihan oli uutisia että tuhansia turvavyöttömiä ladoja varastossa kun ryssä ei ite osaa valmistaa niihin turvavöitä eikä Kiina enää toimita.

Ensin ukko tapatetaan turhassa sodassa ja kohtapuoliin muu perhe auto-onnettomuudessa. Putte todella vihaa burjaatteja yms syrjäseudun väkeään.
 
Back
Top