Ukrainan konflikti/sota

Laitehan tosiaan pelaa suunnitellusti jos jalkamiehet selvisi tärskystä. Mutta oliko miina? Kranaattia kun näyttää tulevan niskaan.
Tankki se on, sanokaa minun sanoneen 🤪

Täyttä mutuahan tuo mun kirjoitukseni on, mutta uskoisin että miina on kyseessä kun videolla etunokka nousee hurjasti ilmaan perän noustessa vain hieman. Jos olisi ylhäältäpäin tuleva niin tuskin tekisi tuollaista pomppua ja toisaalta tuskin kansi näyttäisi niin ehjältä mitä se videossa näytti olevan.
 
Luulen, molempien vaihtoehtojen olevan toisiaan täydentäviä. Viestijärjestelmässä voidaan jakaa väärää tietoa, mutta se voidaan todentaa sisäpiiri tiedolla ja vastaavasti toisinpäin 👍💪
Johtopäätösten on melkein väkisin perustuttava useista lähteistä kootulle tiedolle. Viestejä ja suunnitelmia lukeva ei mitenkään voi tietää, tuleeko sieltä se "toteuta toteuta toteuta" -käsky vaiko ei. Mutta jos tulee sopivat suunnitelmat, henkilöiltä saatua tietoa aikeista ja logistiikan kalliita manöövereitä, niin sitten kokonaisarvio kallistuu kohti "meinaavat tulla" -vaihtoehtoa.
 
.
 
Tieto, huhu ja toteuma.

Joskus heinäkuussa vihkivesi-Wizard kävi loitsimassa ryssän ponttoonirautatiesillan Kupyanskissa. Tämä oli osa ryssän suurta suunnitelmaa Izyumin suunnan logistiikan parantamiselle. Defmon3 kertoi tästä silloin ja oli ryssän video tapahtumasta.

Noin 2-3 viikkoa tämän jälkeen Defmon3 kertoi kuulleensa "varmasta lähteestä" että rautatiesiltaan on isketty. Olikohan HIMARS vai Toscka-U. Tästä ei koskaan saatu todisteita.

Tämä video on nyt se todiste, muutama kuukausi jälkeenpäin.

 

Ollaanpas sitä negatiivisia, vai oikein "kylmiä örkkejä"? Sodan kauhujen keskellä pitää yrittää ajatella positiivisesti!

bestifiedruskies.png

Itse näen tässäkin hyvän mielen videossa vain pysyvästi parhautettuja rysyjä: rauha lähenee, kun rysyt vähenee! Valitettavan paljon pitää rysyjä parhauttaa, että ne ymmärtävät pysyä omalla tontillaan. Tarpeeksi ruutia taakse, niin eiköhän se viesti uppoa paksumpaankin kalloon.
 
Defmon3:n päiväketjussa suht. mielenkiintoinen pohdinta maastosta Svatoveen hyökätessä. En ole johtopäätöksistä samaa mieltä, en näe erityistä vaikeutta verrattuna millaisia maastot yleensä on.


 
On tähän myös toinenkin näkökulma. Sama mikä on ydinaseissa. Tarkoituksellinen arkipäiväistäminen.

Jos ydinaseista ja likaisesta pommista rummutetaan päivästä toiseen niin niistä tulee normaalia eikä niihin välttämättä enää reagoida vastavoiman julistuksella ja varautumisella. Tämä on propagandasotaa jossa odotetaan että isku voidaan toteuttaa koska se on niin "normalno". Ei välttämättä siis yritetä lyödä kiilaa lännen riveihin vaan tehdään joukkotuhoaseista business as usual.

Hyvä pointti. Itse olen huomannut, että aiemmin kavahdin ydinaseita. Jotenkin viimeaikoina oma asenteeni on muuttunut ja välillä jopa olen ajatellut, että vittu tosauttaisivatpa pikku paukun, niin päästäisiin (läntisellä) porukalla antamaan ryssille kunnolla turpaan.

Eli minun kohdallani tuo infovaikuttaminen on tavallaan "onnistunut" mutta sitten kuitenkin ryssitty 🤣
 
Hyvä pointti. Itse olen huomannut, että aiemmin kavahdin ydinaseita. Jotenkin viimeaikoina oma asenteeni on muuttunut ja välillä jopa olen ajatellut, että vittu tosauttaisivatpa pikku paukun, niin päästäisiin (läntisellä) porukalla antamaan ryssille kunnolla turpaan.
Et muuten ole tässä ainut.

Oon itekin ajatellut että kun Bucha, Irpin eikä edes Mariupol saa länttä toimittamaan edes moderneja panssareita, niin ampuisivatpa venäläiset oikein kunnolla omaan jalkaan ja räjäyttäisivätpä taktisen jotta lännelle ei jäisi vaihtoehtoja olla reagoimatta.

Kauheaahan se olisi Ukrainalle, mutta jos se saisi lännen tuen vahvistumisen niin kokonaisuutena Ukraina voisi päästä vähemmällä ja Venäjä todennäköisesti jäisi hylkiöksi myös Kiinan näkökulmasta.
 
Huhuja. Kuulemma ryssän bloggarit puhuu tämmöistä. En tiedä onko mitään todellista osviitta vai yleensä vaan kaalisoppa kärähtänyt pohjaan
Edellisen hyökkäyksen pysähdyttyä tuli kuvia, jossa 10 000 briteissä koulutettua sotilasta palasi Ukrainaan. Näitä ei käsittääkseni ole nähty vielä millään rintamalla / hyökkäyksessä, joten kyllä Ukrainalla pitäisi miehistöresursseja olla ainakin paikallisesti ylivoimaiseen hyökkäykseen.

Kyetäänkö kuitenkaan riittävään tulivalmisteluun laajemmalla alueella, niin sitä epäilen.

Himarsit, teloilla ja pyörillä liikkuva tykistö, switchbladet ja vihollisen ilmavoimien käyttöä estävä ilmatorjunta mahdollistaa paikallisen painopisteen luomisen siten, että eiköhän isoa etenemistä saada aikaan kun kohta ja hetki vain valitaan oikein.
 
Back
Top