Ukrainan konflikti/sota

Kuulemma sattui Volgogradissa. Vatnik käveli selvännäkijän / ennustajan juttusille, joka povasi ettei kutsuntalappua ole tulossa. No, kotiin palattuaan odotti tätä ryssää kutsuntakirje saapuneen päivän postin mukana, jossa käskettiin astua palvelukseen välittömästi. Äijä kävi suutuspäissään hakkaamassa ennustajan. Miliisit tulivat noutamaan. Ja nyt ilmeisesti tuli lykkäystä ainakin rikostutkinnan verran.

 

Pohjois-Korea alkaa tekemään rysylle talvikampetta, siellä se varmasti onnistuukin. Mutta miksei ryssä tee itse talvikamppeita? Siis oikeasti? 😅
Voisiko syy olla yksinkertaisesti NL:n romahtaminen ja "asiakasvaltioiden" menetys? Kun kaikki massatuotanto on ollut aina alistettujen sosialistiveljien varassa, haetaan nyt kleptokratian aikaan vauhtia viimeisistä sosialistikavereista.
 
En voi olla ajattelematta, että korruption kautta esim joku hyötyy rahallisesti sitä enemmän, mitä enemmän mobikkeja tapatetaan tuolla.

Näyttää että Venäjän intresseissä on jättää mobikit kuolemaan ja menettää samalla mahdollisimman vähän varusteita.

Kokonaisuuden kannalta ei mitään järkeä, mutta joku osaoptimoi omaa asemaansa. Häviäjinä mobikit jotka kuolevat.

Sota on se, joka mahdollistaa aiempaa isomman korruption.
Väkisinkin nousee ajatus, että mahdollisesti joku aseistaa valtion sisäistä armeijaa niillä aseilla mitä mobikeille pitäisi riittää neukkulan varastoista. Parempi Ukrainalle näin ja tämä aseettomien sotilaiden joukko alkoi esiintyä kun mobikit tuli kuvioihin ja se uusi kenraali Surovikin - nimittikö Putin väärän tyypin valjakon keulaan.
 
Vaikea kuvitella mitä ne meinaa noilla saavuttaa. Tuollainen koppi toimii jossain matalan konfliktin alueella tiesululla tai pesäkkeenä hiekkasäkeillä vahvistettuna. Mutta tuollainen rivi paljaalla kuumassa sodassa? Pyyhkäistään tykistöllä nuo bajamajat helvettiin ennen kuin ehtivät kissaa sanoa.
Näyttävät semmoisilta asemilta jotka olisivat olleet kova sana esim. Venäjä- Japani sodassa v1904-05?
 
Väkisinkin nousee ajatus, että mahdollisesti joku aseistaa valtion sisäistä armeijaa niillä aseilla mitä mobikeille pitäisi riittää neukkulan varastoista. Parempi Ukrainalle näin ja tämä aseettomien sotilaiden joukko alkoi esiintyä kun mobikit tuli kuvioihin ja se uusi kenraali Surovikin - nimittikö Putin väärän tyypin valjakon keulaan.
Hyvää pohdintaa, varsinkin kun tarkastellaan Surovikinin historiaa ja aiempia tekemisiä, häneltä voi odottaa ihan jotakin tuollaista. Toivottavasti Putte veikkasi väärää hevosta🤣
 
  • Tykkää
Reactions: e7i
Olisiko tämä ottanut etukäteen yhteyttä Ukrainan hotlineen? Suunnitelma oli joka tapauksessa kun oli reppukin mukana. Saattoi olla että oli vain lähtenyt yön pimeydessä kylmästi kävelemään kohti länttä.
Kylmästi kävelemään kohti lämmintä länttä.

Anteeks, oon tässä aika huonosti seurannut tätä sotaa, ni jälkijunassa tulen täälläkin. Laitan nyt kuvan vielä kaverista, joka kaatui sodan ollessa vielä käymistilassa, koska yh'äkkiä kaipaan ihan v*tusti. Kuunnellaan samalla tämä biisi, joka muistuttaa mua aina siitä, et miksi pitää taistella henkisesti itsensä kanssa ollakseen hyvä muita kohtaan. Muistetaan samalla ketkä kärsivät tästä sodasta eniten:

 

Liitteet

  • FB_IMG_1663848293572.jpg
    FB_IMG_1663848293572.jpg
    166 KB · Luettu: 162
Varmaan ollut tämä dronepudotus. Näyttää menevä reilusti sivuun, mutta teho onkin kauempana eri luokkaa kuin monesti viereen tippuneilla.
Näitähän tässä on ihmetellyt. Melkoisia täsmäiskuja, tässäkin meni puoli joukkuetta/ ryhmä (tuurilla?) kerralla pois pelistä.

Itse olen nimittäin ollut joskus kauan, kauan sitten kevyen Krh joukkueen tulenjohtoryhmässä ( 80 luvulla). Nyt kun näitä katsoo niin yksi tämmöinen dronekranu tulenjohtoryhmän keskelle= selvä peli.
 
Ukrainan armeijan upseeri selostaa miksi "ukraina saa mitä ikinä tarvitseekaan" on bullshittiä.
ATACMSseja odotellessa...
 
Back
Top