Ukrainan konflikti/sota

Tässäkin drone-videossa on tilanne jossa hyökkäys on jo lyöty. Jäljellä on rippeet hyökkäysosastosta ja tämä jämäerä sitten hoidellaan droneilla. Eli varmistetaan että se ei-kenenkään maa myös pysyy sellaisena.

Jostain syystä Ukraina ei päästä julkisuuteen yhtään videota jossa näkyisi itse hyökkäyksen pysäytys tai en sellaisia ole itse onnistunut näkemään. Eli missä vyöryy sitä örkkimassaa ja tukena on jokin määrä panssaria. Tälläisen videon sisältö kun olisi se että nähtäisiin miten ja millä aseilla se pysäytys tapahtuu. Piilotellaanko käytettyjen aseiden tyyppiä? Halutaan pitää pimenossa vaikka rypäleiden käyttöä? Vai onko tuolla nyt jotain muuta tehokkaampaa länsitavaraa jo käytössä? No eipä ryssänkään tartte tietää mihin ne örkit kuoli, kuolivat kuitenkin ja kukaan ei palannut hyökkäysreissulta.

Oma veikkaus kohdistuu läntisiin rypäleaseisiin, ne on tehokkaita kehnosti varustettuun massaan. Lisäksi kun nuo on virallisesti vähän hyihyi niin ohjeena voisi olla että niitä ei nyt ainakaan suoraan saa päätyä propagandavideoille. No jos tuolla on nyt jotain tehokkaampaa käytössä niin hyvä vain, sellainen kääntää örkkien tapposuhdetta vain tehokkaampaan suuntaan.
 
Jostain syystä Ukraina ei päästä julkisuuteen yhtään videota jossa näkyisi itse hyökkäyksen pysäytys tai en sellaisia ole itse onnistunut näkemään. Eli missä vyöryy sitä örkkimassaa ja tukena on jokin määrä panssaria. Tälläisen videon sisältö kun olisi se että nähtäisiin miten ja millä aseilla se pysäytys tapahtuu. Piilotellaanko käytettyjen aseiden tyyppiä?
OpSec tietysti. Omia asemia, ampumasektoreita, asetyyppejä jne... ei tässä kohtaa tietenkään paljasteta kenellekään.
 
En tiedä paljon siellä on pakkasta, mutta ei se neuvosto vaunukaan huonolla huollolla ihmeisiin kykene. Liekkö pelkät vedet, tai kylmän sodan aikaiset glykolit syylärissä?
Pitäisihän se nyt -20 pakkasessa vielä käyntiin räjähtää lämmittelemättä, jos vaan talvilaatua tankissa?
Ilman esilämmitystä ei käynnisty -20*C tai jos käynnistyy niin öljynpaineet ovat niin kovat, että letkut repeävät. Talvilaatulla ei ole käynnistymisen suhteen juuri vaikutusta, koska polttoaine voidaan ottaa sisäsäilöistä, jolloin ei ole ulkokylmää.
Venäläinen käyttää yleensä vettä, joka lasketaan yöksi pois ja aamulla täytetään uudelleen koneeseen.
PS. Ilman esilämmitystä ei saada esivoitelupumpulla öljyä moottorin yläosaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tässäkin drone-videossa on tilanne jossa hyökkäys on jo lyöty. Jäljellä on rippeet hyökkäysosastosta ja tämä jämäerä sitten hoidellaan droneilla. Eli varmistetaan että se ei-kenenkään maa myös pysyy sellaisena.

Jostain syystä Ukraina ei päästä julkisuuteen yhtään videota jossa näkyisi itse hyökkäyksen pysäytys tai en sellaisia ole itse onnistunut näkemään. Eli missä vyöryy sitä örkkimassaa ja tukena on jokin määrä panssaria. Tälläisen videon sisältö kun olisi se että nähtäisiin miten ja millä aseilla se pysäytys tapahtuu. Piilotellaanko käytettyjen aseiden tyyppiä? Halutaan pitää pimenossa vaikka rypäleiden käyttöä? Vai onko tuolla nyt jotain muuta tehokkaampaa länsitavaraa jo käytössä? No eipä ryssänkään tartte tietää mihin ne örkit kuoli, kuolivat kuitenkin ja kukaan ei palannut hyökkäysreissulta.

Oma veikkaus kohdistuu läntisiin rypäleaseisiin, ne on tehokkaita kehnosti varustettuun massaan. Lisäksi kun nuo on virallisesti vähän hyihyi niin ohjeena voisi olla että niitä ei nyt ainakaan suoraan saa päätyä propagandavideoille. No jos tuolla on nyt jotain tehokkaampaa käytössä niin hyvä vain, sellainen kääntää örkkien tapposuhdetta vain tehokkaampaan suuntaan.
Dronevideoissa on runsaasti kuvaa maastosta ja tulenkäytön merkeistä, viisaammat tietysti voivat tehdä siitä johtopäätelmiä, mutta mun mielestä ennemminkin jotain ilmassa räjähtävää ja älyammuksia kuin rypäleitä. Aika usein näkee jalkaväen kulkevan vaunun telaketjun jälkeä pitkin, mistä voisi vetää jotain tiettyjä jalkaväkimiinoihin viittaavia johtopäätöksiä..
 
Tässäkin drone-videossa on tilanne jossa hyökkäys on jo lyöty. Jäljellä on rippeet hyökkäysosastosta ja tämä jämäerä sitten hoidellaan droneilla. Eli varmistetaan että se ei-kenenkään maa myös pysyy sellaisena.

Jostain syystä Ukraina ei päästä julkisuuteen yhtään videota jossa näkyisi itse hyökkäyksen pysäytys tai en sellaisia ole itse onnistunut näkemään. Eli missä vyöryy sitä örkkimassaa ja tukena on jokin määrä panssaria. Tälläisen videon sisältö kun olisi se että nähtäisiin miten ja millä aseilla se pysäytys tapahtuu. Piilotellaanko käytettyjen aseiden tyyppiä? Halutaan pitää pimenossa vaikka rypäleiden käyttöä? Vai onko tuolla nyt jotain muuta tehokkaampaa länsitavaraa jo käytössä? No eipä ryssänkään tartte tietää mihin ne örkit kuoli, kuolivat kuitenkin ja kukaan ei palannut hyökkäysreissulta.

Oma veikkaus kohdistuu läntisiin rypäleaseisiin, ne on tehokkaita kehnosti varustettuun massaan. Lisäksi kun nuo on virallisesti vähän hyihyi niin ohjeena voisi olla että niitä ei nyt ainakaan suoraan saa päätyä propagandavideoille. No jos tuolla on nyt jotain tehokkaampaa käytössä niin hyvä vain, sellainen kääntää örkkien tapposuhdetta vain tehokkaampaan suuntaan.
En usko isommin rypäleisiin, ehkä niitä on jossain käytetty, mutta jos niillä olisi iso vaikutus niin ryssä ulisisi kaikissa medioissa siitä asiasta ja kuvaisi omalta kantiltaan niiden käyttöä.

Sen sijaan ukrainalaiset lienevät viisastuneet, että stabiilien linjojen tapauksessa ei ole hyväksi julkaista mitään torjuntaa kuvaavia videoita koska minimissään niistä voidaan tulkita kohteita epäsuoralle.

Tuossa esimerkki videossa näytti siltä, että vaunut ovat tuhoutuneet laaki ja vainaa menetelmällä eli mitä sinne onkaan tullut on osunut kerrallaan kohdalleen. Lähinnä maasta näin päättelin kun lumipeite rikkoutunut/sulanut vain niillä kohdin kun vaunut tuhoutuneet. Sitten sen droonin tiputtamien pikkukranujen jälkiä näkyy miesten ympärillä vähän runsaammin, että useampi drooni on siellä touhunnut tai sama käynyt lukemattomia reissuja kranuja hakemassa.
Vaunujen rungoista ei kuitenkaan noin kaukaa näe mistä läpäisy on tullut vaikka kuinka pysäyttelee ja zoomailee lähemmäksi.
 
Back
Top