Ukrainan konflikti/sota

Samaa paskaa taas näiltä aivopestyiltä vatnikeilta...



Ei hyvää päivää taas. Kohdassa 1.22 on Maria (professional political scientist) ja hän aloittaa, että voisi pitää aiheesta ihan luennon. No mitäpä hän kertoo, kylmän sodan jälkeen maailma on keskittynyt USAn valtaan ja on pieni ryhmä maita, jotka yrittävät estää tämän maailmanvallan siirtymisen kokonaan USA:lle. Ihan tutkijatason puppugeneraattori…
 
Tässä jatkoa täällä aiemmin olleelle videolle.
Hienosti kuvattu nämä kaksi pätkää. Musiikki myös sopiva tähän.
Harmi kun nuo muutama rysy pääsi tuohon kaivannon tuntumaan, no saivat yhden käsikranaatin heitettyä jossa tod.näk. joku ukrainalainen haavoittui. Tais tuossa parikymmentä ryssää ainakin mennä. Onkohan laskelmia tehty?
Montakohan ukrainalaista oli tuossa juoksuhaudan pätkässä 🤔
 
Viimeksi muokattu:
Ohessa liitteenä SIPRIN tiedostoista ukrainaan viedyt aseet 2022. Suomen XA-180 panostus oli 5kpl. 120mm heittimiä ja 122mm tykkejä ei näy listoilla.

Nostoja:

155mm AHS Krab - 54 kpl+18
155mm M109 - 22+6+23
155mm M777 - 4+142
155mm FH70 - 24
155mm Ceasar - 37
155mm PZH2000 - 14+6+8
155mm Zusana - 24
155mm Archer - 6
152mm Dana - 20
122mm MLRS Vampire - 20
122mm D30 - 40
120mm k6 mortar - 30(usa)
105mm L118 - 60+72
GMLRS - 500+820+7100
M-982 Excalibur - 5800

T72 - 41+90+30+290
PT91M - 20
CV90 - 50
M2A3 Bradley - 109
Lisäksi USA noin 1000 APC + 500 Hummeria

IRIS T - 225
Stinger - 500+1650
Nasams - 9 patteria
Amraam (nasams) - 300+250
Starstreak - 1800

AGM88 HARM - 70
TB2 drone - 67?

NLAW - 6900(UK)+50(Ruotsi...)
Javelin - 8000(USA...)+100
Tow2 - 2590
Katso liite: 75895
Lähes kaikista näistä listan vehkeistä on nähty jonkinlaista kuvaa ukrainalaisittain (koulutuksessa), paitsi CV90. En ole ainakaan itse törmännyt. Kiinnostaisi siitäkin nähdä pätkää, mutta toki voi olla x määrä asioita miksei mediassa näy mitään.
 
Tuli tappioita Ukrainalaisillekin, se vanjan juoksuhaudan vyörytys näytti siltä. T-vaunun vastahyökkäys ja kosto tuli vähän myöhään, mutta sitten sahattiinkin ryssää kk:lla kasoihin.
2:00 kohdalla kun tulee airburst niin tilanne on ainakin vielä päällä ja ainakin yksi ukrainalainen havaittavissa juoksuhaudassa toiminnassa, kahdesta väijyvästä ryssästä toisesta loppuu paristot välittömästi. Jäi epäselväksi kuinka sille vähän tätä ennen ryssäläisen maahan niitanneelle kävi, saiko ryssä sen käsikranaatilla vai toheloiko sen kranun penkalle.
 
Taitaa olla maksimipanos, tai ainakin lähellä sitä. Vastinkuoppaa ei ole valmisteltu, saati vakauttavia ammuttu, jolloin heitin hyppää, eikä sitä tasata ja suunnata laukausten välillä. Ainakin maalialueelle saadaan hajontaa.
Itse kiinnitin huomiota siihen että ensimmäinen laukaus siirtää vastin levyä selkeästi taaksepäin. Muut kranut tippuvat siten eri paikkaan kun ensimmäinen. Tuskin oli suuren suuria ballistisia laskelmia tehty, joten en tiedä onko tulla väliä.
 
Lähteen mukaan pommilastissa ollut Tu-141 Kireevsk:issä

 
2:00 kohdalla kun tulee airburst niin tilanne on ainakin vielä päällä ja ainakin yksi ukrainalainen havaittavissa juoksuhaudassa toiminnassa, kahdesta väijyvästä ryssästä toisesta loppuu paristot välittömästi. Jäi epäselväksi kuinka sille vähän tätä ennen ryssäläisen maahan niitanneelle kävi, saiko ryssä sen käsikranaatilla vai toheloiko sen kranun penkalle.
Taisi jäädä penkalle. Kohdasta 2:38 näkyy vielä liikettä juoksuhaudassa ja istualtaan ampuva ryssä lähtee pakoon.
 

Ei siinä, kyllä minäkin olen ihan rauhan kannalla, mutta kun olen aika varma siitä että jos nyt aletaan neuvottelemaan ja jätetään rintamat siihen missä ne ovat nyt, niin ainut tulos neuvotteluista on että yhteisymmärrykseen ei päästä. Ja sillä aikaa ryssä täydentää ja linnoittaa linjaa tehden siitä vielä vaikeamman murrettavaksi.

Puheiden aika on vähän myöhemmin. Ensin ryssä pitää saada kunnolla juoksuun ja alueita takaisin Ukrainan haltuun. Muuten ne jäävät ryssälle.

Ilmeisestikin sota sujuu ryssältä vähän huonosti kun kaikenlaiset pro-rus poppoot alkavat heitellä rauhantunnustelupuheita... Menisivät lukemaan tuonne ryssäpulustussaitille kuinka voitto on ihan kohta plakkarissa... ;)
 
Ei siinä, kyllä minäkin olen ihan rauhan kannalla, mutta kun olen aika varma siitä että jos nyt aletaan neuvottelemaan ja jätetään rintamat siihen missä ne ovat nyt, niin ainut tulos neuvotteluista on että yhteisymmärrykseen ei päästä. Ja sillä aikaa ryssä täydentää ja linnoittaa linjaa tehden siitä vielä vaikeamman murrettavaksi.

Puheiden aika on vähän myöhemmin. Ensin ryssä pitää saada kunnolla juoksuun ja alueita takaisin Ukrainan haltuun. Muuten ne jäävät ryssälle.

Ilmeisestikin sota sujuu ryssältä vähän huonosti kun kaikenlaiset pro-rus poppoot alkavat heitellä rauhantunnustelupuheita... Menisivät lukemaan tuonne ryssäpulustussaitille kuinka voitto on ihan kohta plakkarissa... ;)
Toi kyllä haiskahtaa aika pahasti, että neuvottelujen ajaksi pitäisi solmia jokin tulitauko. Miksi? Ei ollut vuosi sittenkään mitään tulitaukoja kun "neuvotteluja" käytiin Valko-Venäjällä...
 
Lähteen mukaan pommilastissa ollut Tu-141 Kireevsk:issä


Johonkin ryysyrantaan tuo tippui

 
Mä en ymmärrä Kastehelmen ja muiden ylläpitämää karttaa ja millä perusteella sinne niitä nuolia ilmestyy. Tuntuu että punaisia pitkiä nuolia tulee ja sitte ne vaan katoaa. Onko ne läpimurtoja joita Ukraina lyö takaisin vai mistä ne saa indikaation että rysdä on niin pitkällä ja sitten ei olekkaan.
Ne nuolet on oletettuja hyökkäyssuuntia. Ei siinä sen kummempaa.
 
Back
Top