Itse veikkaan ettei tuota hyökkäystä ennen kesää tule, hiostavat ryssiä pienillä liikkeillä ja saavat vastustajan jämähtämään paikoilleen.
Rivistä puuttuvat vielä esim. Leopard 1 ja CV9040 ja paljon muuta mitä on luvattu toimittaa kesän aikana.
Itse olen ajatellut samoin.
Nyt on käynnissä aktiivinen tiedustelu, häirintä ja sabotaasi-iskut.
Samalla koulutetaan vielä porukkaa, odotellaan lisää materiaalia ja suunnitellaan ja järjestellään hyökkäysvaiheen huollon toimintaa.
Itse veikkaan myös, että hyökkäyksen täysi vaihe on päällä vasta kesällä.
Ja hyökkäyksen tulee näkemään siitä, että kaikennäköinen intensiteetti tulee kasvamaan vähän joka puolella. Ei tule olemaan mitään tiettyä päivää.
Hyökkäyksellähän on aina tietty voima ja energia ja omia tappioita tulee olemaan myös paljon. Tämä voima ja energia tulee riittämään tiettyyn pisteeseen asti jonka jälkeen se luonnollisesti heikkenee ja lopulta pysähtyy ja siihen kohtaan syntyy uudet rintamalinjat.
Hyökkäysvoima saattaa riittää kuukaudeksi ehken kahdeksi. Ei tarvitse pistää täyttä höökiä päälle vielä toukokuussa. Parempi valmistella vielä tätä suurta operaatiota ja kouluttaa porukkaa.
Mutta ei homma hyökkäysenergian hiipumiseen lopu. Tämän tietää Ukrainan johtokin. Kun hyökkäys jossain vaiheessa ja jossain kohtaa pysähtyy ei taistelut siihen lopu. Tarvitaan myös suunnitelmat kuinka ukkoa, tavaraa, polttoainetta, ammuksia, ruokaa, ajoneuvoja, ilmatorjuntaa, tykistöä jne. täydennetään jatkumona useiden kuukauksien ajan uusille rintamalinjoille niin, että ne myös pitävät. Tämä vaatii huolellista ja pitkäaikaista suunnittelua monelle kuukaudelle eteenpäin.
Toisaalta sekin on hyvä, että länsimaista ihan kaikkea materiaalia/ajoneuvoja ei ole vielä saatu Ukrainaan. Niitä tarvitaan lisää loppukesästä ja syksyllä jatkumona paikkaamaan hyökkäyksestä aiheutuneille tappioille.