Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sotamies vaatainen, annan mukautetun murtokaskyn. Riehuvia konepistoolimiehiä pudotetaan avaruusraketista vihollisen selustaan.Kyllä ryssillä vielä ässiä hihassa on.
Jossakin määrin toivoin - lapsenuskoisuuteni tässä silloin ja nyt tiedostaen, Venäjän kansan heräävän psykoosin ulkopuoliseen todellisuuteen. Vielä n. vuosi taaksepäin katsottuna.
Olen samaa mieltä siitä, että rajoitukset - erityisesti kierrettynä kolmansien maiden kautta, eivät iske Venäjään optimaalisella voimalla. Lännellä ei ole riittävää intentiota, erityisesti Kiinan suhteen. Ryhtyä drastisiin toimenpiteisiin.Ei toimi riittävän hyvin vientirajoitukset. Perusteellinen ketju.
Raketin perässä hiihtohinauksella olisi nätti kuskata erikoisen erikoisyksikön riehuvat kpmiehet asemiin.Sotamies vaatainen, annan mukautetun murtokaskyn. Riehuvia konepistoolimiehiä pudotetaan avaruusraketista vihollisen selustaan.
Se että tavaraa menee ei vielä tarkoita ettei rajoitukset pure. Esim. laivojen vakuutusmaksut ovat nousseet pilviin ja Venäjän valtio vakuuttaa osaa kuljetuksista. Voi vaan kysyä kuinka paljon näiden seurauksena inflaatio on(ei mitään Venäjän omia tilastoja). Ei oo halpaa pyöräyttää lasteja kolmansien osapuolten kautta ja hyvin rajallisen varustamoiden kautta. Lisävälikädet ovat todella ahneita.Olen samaa mieltä siitä, että rajoitukset - erityisesti kierrettynä kolmansien maiden kautta, eivät iske Venäjään optimaalisella voimalla. Lännellä ei ole riittävää intentiota, erityisesti Kiinan suhteen. Ryhtyä drastisiin toimenpiteisiin.
Tuosta huolimatta, rajoitukset iskevät ja toimivat. Todnäk paremmin, kuin ainakaan itse edes uskalsin laajentuneen sodan alkuvaiheissa toivoa. Vaikuttaa siltä, että rintama tässä on kutakuinkin niin vahva kuin on realistista toivoa?
Eli, tuosta rajoitusten tuottamasta taloudellisesta ja suorasta teknologia-teollisuuteen vaikuttavasta voimasta. On myös kosolti positiivista näyttöä.
Hyvin merkittävä osa Venäjän teollisesta tuotannosta on ollut länsimaisen teknologian varassa. Tuon korvaaminen riittävässä laajuudessa, talouden ottaessa kiihtyvän moodin iskua, tuskin missään mielekkäässä mittakaavassa on mahdollista. Tuotannon heikentyessä ja tähän tarvittavien tuotto-panos suhteiden kääntyessä edelleen negatiivisempaan suuntaan.
Riski siihen, että velttous saa sijaa. Sotaan puutumisen etc. kautta, on tietenkin olemassa. Tämä olisi Länneltä valtava virhe. Tälläisen mahdollisuuden muutokseen jättäminen puolitiehen siis.
Edes planeettaan osuminen voi tunnetulla teknisen kyvykkyyden tasolla olla yllättävän haastavaa.Kyllä ryssillä vielä ässiä hihassa on.
Ongelmahan tässä on se, että monet lännen ns. perus, jopa bulkkina tuotettava teknologiset tavarat ovat venäjällä militaariluokan kamaa, kun eivät noita itse pysty tuottamaan. Perustavaran vientisääntely on tekemätön paikka. Varsinaisen hightekin tarve on lukumääräisesti pieni, joten jossain "taskunpohjalla" kulkeutuu ahkerien "muurahaisten" mukana tarvittava määrä , ilman papereita.Se että tavaraa menee ei vielä tarkoita ettei rajoitukset pure. Esim. laivojen vakuutusmaksut ovat nousseet pilviin ja Venäjän valtio vakuuttaa osaa kuljetuksista. Voi vaan kysyä kuinka paljon näiden seurauksena inflaatio on(ei mitään Venäjän omia tilastoja). Ei oo halpaa pyöräyttää lasteja kolmansien osapuolten kautta ja hyvin rajallisen varustamoiden kautta. Lisävälikädet ovat todella ahneita.
Veikkaan ettei kauhean tehokasta businesta pysty pyörittämään.
Sekin on totta. Sitä ei voi estää ja kuten huumausaineissa näkee. Jos maksaja löytyy niin tarjontaa tulee. Silti valmiin tuotteen hinta pilvissä ja laatu huono, koska on käytettävä sitä mitä on tarjolla. Saksalaistyylistä huippulaatuista osaa tai Japanilaistyylistä auringontarkkaa testausta varaosille/tekniikalle ei ole mahdollista tehdä.Ongelmahan tässä on se, että monet lännen ns. perus, jopa bulkkina tuotettava teknologiset tavarat ovat venäjällä militaariluokan kamaa, kun eivät noita itse pysty tuottamaan. Perustavaran vientisääntely on tekemätön paikka. Varsinaisen hightekin tarve on lukumääräisesti pieni, joten jossain "taskunpohjalla" kulkeutuu ahkerien "muurahaisten" mukana tarvittava määrä , ilman papereita.
Venäjän läpi ajaminen on mission impossible. Kevättulvat vievät osan silloista mennessään. Tiet ovat paikoitellen samanlaista mutavelliä kuin Ukrainassa. Kesällä ei mitään mahdollisuutta. Talvella taas paikoitellen 50 astetta pakkasta ja jos joskus sataa lunta, niin voit kuvitella mitä tahtia tiet avataan.Onkohan se siberian reitti koska ajettavissa sähköautoilla latausverkoston puolesta, asfaltit lienee paikoittain hyvässä kunnossa. Eipä se kuulemma Moskovan katukuvassa ihmeemmin sota näy sanoi yks suomalainen siellä asuva.
Kannattaa katsoa N-liiton aikaista vientikieltoa ja sen toteutusta. Länsimaissa kun oikeus tuomitsee teosta niin sen viennin ehtii tehdä. Tästä palkkiona on sitten häkkiä tai elinikäistä henkilökohtaista pakotetta. Alkuperäisessä taulukossa oli hyvin kuvattuna mitä tapahtuu kun tulee vientikielto: ensin romahtaa, sitten löytyy kiertotiet. Mutta se tarinan loppu puuttuu, eli viennin romahdus kun länsimaalaiset tajuaa mitä kiellon rikkomisesta seuraa. Seurauksista on kotimaankin lehdissö jo itkenyt parinkin firman TJ:t kun paukahti USA:n pakotteet niskaan. Se on kiva elää loppuikänsä ilman länsimaisia pankkipalveluja.Ongelmahan tässä on se, että monet lännen ns. perus, jopa bulkkina tuotettava teknologiset tavarat ovat venäjällä militaariluokan kamaa, kun eivät noita itse pysty tuottamaan. Perustavaran vientisääntely on tekemätön paikka. Varsinaisen hightekin tarve on lukumääräisesti pieni, joten jossain "taskunpohjalla" kulkeutuu ahkerien "muurahaisten" mukana tarvittava määrä , ilman papereita.