Ukrainan konflikti/sota

Suomalais yrittäjä kusessa koska irtautuu Teboilista. Teboil vaati miljoona korvauksia ja väittää ettei boikotti ole merkittävä. Juttu sisältää äänestys/tutkimus napin boikotin yleisyydestä.




Ei muutakun nappia painamaa, kenties se auttaisi miestä mäessä..

Täytyy samalla tunnustaa veljille, että tässä taannoin ajoin ajatuksissani eräälle huoltamolle kahville. Havahduin siihen, että miten täällä on niin hiljaista, kunnes tajusin olevani rahoittamassa putlerin sotaa, hyi v*ittu tuumasin ja lähdin pois.. no onneksi yhdestä kahvikupposesta ei paljoa taida rahaa ryzzänmaalle valua, mutta senttikin on liikaa...
 
The War Zonen juttu siitä mitä kaikkea kivaa Ukrainan ilmapuolustus ja vähän muukin puolustus on matkan varrella saanut, vahva lukusuositus, juttuun linkatuissa twiiteissä aika yksityiskohtaista tietoa takana.



Ryssiltä menee parhaimmistoa multiin. Laskuvarjojääkärirykmentin esikuntapäällikkö eli tämä majuri.


Ja sitten toinen majuri joka on etsiskellyt natseja heiluttelemalla lapaansa siellä täällä.

 
Viimeksi muokattu:
Ei muutakun nappia painamaa, kenties se auttaisi miestä mäessä..

Täytyy samalla tunnustaa veljille, että tässä taannoin ajoin ajatuksissani eräälle huoltamolle kahville. Havahduin siihen, että miten täällä on niin hiljaista, kunnes tajusin olevani rahoittamassa putlerin sotaa, hyi v*ittu tuumasin ja lähdin pois.. no onneksi yhdestä kahvikupposesta ei paljoa taida rahaa ryzzänmaalle valua, mutta senttikin on liikaa...

Luonto huhuili taannoin kutsuhuutoaan yllättäen ja raivokkaasti kesken automatkan. Pysähdyin ensimmäiselle huoltoasemalle, vaikka se oli lukoil, kun oli vaan pakko. Käytin vain asiakkaille tarkoitettuja wc-palveluita ja jätin muille määrätyn parin euron maksun suorittamatta. Eli mokasi on kompensoitu!
 
Suomalais yrittäjä kusessa koska irtautuu Teboilista. Teboil vaati miljoona korvauksia ja väittää ettei boikotti ole merkittävä. Juttu sisältää äänestys/tutkimus napin boikotin yleisyydestä.



Varmaan tällä konstilla lähtee Ryzzänbensan myynti nousuun… on nämä kyllä uskomatonta porukkaa, toivottavasti tästä(kin) jää pitkä muistijälki yrityksiin. Ei koskaan enää kauppaa ryssien kanssa!
 

Israel vuotaa Rammstein kokouksen tietoja ryssälään.
Mitä höpöttää hän? Jutussa sanotaan että "joku lähde" kertoi tolle Kiov Postille että "on vaara että Israel blaa blaa blaa". Ja sinä kirjoitat tänne että Israel vuotaa Rammstein kokouksen tietoja Venäjälle. Nyt hiukan tarkkuutta, ensinnäkin että mitä jakaa ja ettei nyt epämääräistä juttua jaeta tolleen faktaksi väitettynä eteenpäin
 
Lentävän kanan muutaman tunnin vanhat kartat.


Volodynestä luoteeseen ei näy kartalla käytännössä yhtään ryssien yksikköä, tuskin se tarkoittaa että siellä aivan tyhjää on, mutta ei myöskään mitään tiheää ja kovaa puolustusta miinojen lisäksi.

Toinen huomio tuohon Verboven seutuun, reserviläis ja makkaranpaistajaporukkaa etulinjassa paitsi ensimmäisenä tuo 22. Spetsnaz prikaati. Siellä se kulutetaan raketti- ja tykkitulessa sekä droonien kranaateilla kuin mikä tahansa mobikkiyksikkö, kertoo kyllä että kaikki on heitetty peliin ja mitä sitten kun nuo on tapettu viimeiseen mieheen?

20230810_230413.jpg20230810_230355.jpg
 
Bilohorivkassa oli nimenomaan ponttoonisilta. Myös muissa SD-joen ylitys yrityksissä. Ehkä IFV/AFV olisi siellä päässyt yli mutta sitä ei haluttu tehdä ilman paksuja ja perässä tulevaa huoltoa.

Antonovkan kohdalla ryssillä oli proomuista rakennettu silta, joka oli ankkuroitu kiinni varsinaiseen siltaan (sitten kun sitä ei enää voinut käyttää). Siviililiikenne kulki tuossa (sotilasliikenteen suojana). Lisäksi alati vaihtuvia proomujen lastauspaikkoja oli kummallakin puolella jokea. Näistä ei tietoa, kuinka raskasta kalustoa kuljetettiin. Nova Kakohvkan patosilta kuitenkin oli pääasiallinen yhteys, joskin siihenkin piti laittaa virityksiä kun sulun ylittävä kansi oli vaurioitettu. Olikohan viime vaiheessa niin, että koko sulku oli täytetty soralla ja siinä oli siltapanssarilevy päällä.

Muutama video on ollut, jossa joku IFV/AFV on ajellut vedessä mutta niissäkin on ollut epäselvää onko kyse harjoituksesta vai ei.

En tosiaan tiedä riittääkö edes teoriassa IFV/AFV kyky Dnipron ylittämiseen. Millaista virtausta ja aallokkoa ne kestävät. Takaisin pitäisi päästä huonossakin säässä. Voinee kuitenkin varmuudella sanoa, ettei tällaista tulla näkemään. Koska edes pieniä ylityksiä ei ole nähty minun muistiini.
Sen jälkeen kun patosilta paskottiin ja vastahyökkäys ajautui (ryssän linnoittamissa paikoissa) ongelmiin, on lienee ollut selvää, että joen yli olisi paras reitti hyökätä.

En tiedä, miten huolto järjestetään. Mutta aikaa on ollut insinööreillä kehittää ratkaisu tai ratkaisuja oikeastaan siitä lähtien. Ja vaihtoehtojahan on, kun vaan resursseja on:
- Modata uivaa IFV/APC kalustoa viemään paremmin kuormaa (miehistön tiloja ja panssarointia muuttamalla/poistamalla),
- Vaijeri/lossi -tyyppinen ratkaisu,
- Polttoaineputki löpölle,
- jotain muuta ja/tai kombinaatio näistä.

Joen yli vielä mennään että heilahtaa! Slava Ukraini!
 
Kyiv Post on ukrainalainen englanninkielinen sanomalehti. Se on perustettu vuonna 1995. Vuodesta 1997 alkaen lehti alkoi ilmestyä netissä. Joulukuusta 2021 lähtien lehden virkaatekevänä päätoimittajana on toiminut Bohdan Nahailo.

Marraskuun alussa 2021 lehden koko toimitus sai potkut ja lehti lakkautettiin lyhyeksi aikaa. Syynä oli lehden omistajan, Adnan Kivanin, yritys laajentaa ja luoda uusi ukrainankielinen lehti, mikä ei sopinut lehden toimittajakunnalle. Kuukautta myöhemmin joukko entisiä lehden toimittajia perusti uuden lehden nimeltä The Kyiv Independent.

Suurin osa lehden rahoituksesta tulee sen oman ilmoituksen mukaan mainostuloista, tilaajien maksuista ja tapahtumien järjestämisestä. Lisäksi lehti on saanut lahjoituksia mm. Tanskan hallitukselta, Natolta ja Toimittajat ilman rajoja -järjestöltä. Vuonna 2020 lehti työllisti noin 50 henkilöä.



---------------------------------


The Kyiv Independent on ukrainalainen englanninkielinen uutissivusto, joka on perustettu vuonna 2021. Sivuston perusti joukko Kyiv-Post -lehdestä erotettuja toimittajia. Lehti irtisanoi koko toimituksensa marraskuussa 2021 lehden omistajan ja työntekijöiden erimielisyyksien takia.

Sivusto on kertonut olevansa vastuussa ensisijaisesti juuri lukijoilleen ja pyrkivänsä siihen, että yhtiön omistavat ainakin osin sen omat toimittajat. Päätoimittajana toimii Olha Rudenko.

Venäjän hyökättyä Ukrainaan helmikuussa 2022 uutissivuston seuraajamäärät Twitterissä lähtivät selvään nousuun: 2 000 ennen sotaa ja yli 1,6 miljoonaan vajaan viikon kuluttua hyökkäyksestä.

The Kyiv Independent rahoittaa toimintaansa muun muassa Patreon-sivuston kautta kerättävillä lahjoituksilla.


-Wikipedia
 
Viimeksi muokattu:
Sen jälkeen kun patosilta paskottiin ja vastahyökkäys ajautui (ryssän linnoittamissa paikoissa) ongelmiin, on lienee ollut selvää, että joen yli olisi paras reitti hyökätä.

En tiedä, miten huolto järjestetään. Mutta aikaa on ollut insinööreillä kehittää ratkaisu tai ratkaisuja oikeastaan siitä lähtien. Ja vaihtoehtojahan on, kun vaan resursseja on:
- Modata uivaa IFV/APC kalustoa viemään paremmin kuormaa (miehistön tiloja ja panssarointia muuttamalla/poistamalla),
- Vaijeri/lossi -tyyppinen ratkaisu,
- Polttoaineputki löpölle,
- jotain muuta ja/tai kombinaatio näistä.

Joen yli vielä mennään että heilahtaa! Slava Ukraini!

Katsoin että kun pato oli vielä paikalla, niin keskimääräinen jään paksuus padon yläpuolella oli 40cm.(https://earthobservatory.nasa.gov/images/77545/ice-on-the-dnieper-river-ukraine)

Nyt kun veden pinta on matalalla niin joki jäätyy nopeammin. Toki virtaus voi olla voimakkaampi ja hidastaa jäätymistä.

Tämän lähteen mukaan 40cm jää kantaa 16t tankkia ja Abrams vaatisi 1m jään.
(https://aw.my.games/en/news/general/tanks-cold-weather)

Eli jos tulee kylmä talvi, niin oman päätelmäni mukaan tuosta voi ajaa suoraan yli.
 
Back
Top